ناتو

دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

به گزارش مشرق، «یِنس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز پنج‌شنبه مدعی شد اگر روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله کند، با پاسخ گروهی کشورهای عضو سازمان ناتو روبرو خواهد شد.

وی در این‌باره گفت: احتی اگر فکرِ انجام چنین حمله‌ای به ذهن پوتین خطور کند و بخواهد به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله کند، چیزی شبیه آنچه در گرجستان، مولداوی یا اوکراین انجام داد، آنگاه همه ناتو فوراً درگیر خواهند شد.

وی جنگ در اوکراین را خطرناک‌ترین لحظه در اروپا، پس از جنگ جهانی دوم توصیف کرد و گفت به روسیه نباید اجازه داد پیروز این جنگ باشد.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه شکست روسیه در راستای منافع اروپاست تأکید کرد: برای جلوگیری از پیشروی و پیروزی روسیه، ناتو و کشورهای عضو احتمالاً مجبور باشند به حمایت تسلیحاتی و دیگر کمک‌ها به اوکراین به مدت طولانی ادامه دهند.

به ادعای استولتنبرگ، عملیات نظامی روسیه در اوکراین، «حمله به نظم کنونی جهان» است و ائتلاف کشورهای ناتو باید از گسترش جنگ جلوگیری کنند.

رئیس‌جمهور روسیه در اوایل اسفندماه پارسال با هدف «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» دستور «عملیات نظامی ویژه» در خاک اوکراین را صادر کرد. در پنچ ماه گذشته آمریکا و کشورهای اروپایی و ناتو به منظور جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه، ضمن کمک‌های سیاسی و اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، انواع تسلیحات پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    18 1
    ناتو جان اول پوشکتو سفت ببند بعد
    • abbas IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      خطاب به نا تو باشه جوجو توام خوبی
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      همینجوری اگه به تحریک روسیه ادامه بدین جنگ سوم جهانی رو هم که بی شک اتمی است و نسل بشر رو تهدید میکنه رو شاهد خواهیم بود.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    9 0
    حمله به نظم کنونی جهان ?! شما کلا دنیا رو به کثافت کشیدید میگی حمله به نظم جهانی ؟ افغانستان ، عراق ، اوکراین ، لیبی ، یمن و سوریه رو با خاک یکسان کردید
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 0
    فعلا و تا اینجای کار؛ که در قضیه اوکراین؛ جیغ و دادی بودن ناتو تا حدودی نمایان شده و این پیام به روسیه داده شده که ناتو هم دارای اعضای عزیز و اعضای لذیذ برای قربانگاه فرستادن دارد؛ اعضای عزیز فکر کنم انگلیس و آلمان و فرانسه و آمریکا باشند؛ بخصوص آمریکا که همه را در راه خود به قربانگاه میفرستد حتی انگلیس را؛ و اعضای لذیذ هم اعضایی هستند که گوشت دم توپ و پول و تجهیزات را برای ثبات و حفظ اعضای عزیز باید هزینه کنند و در صورت مورد حمله قرار گرفتن؛ مورد حمایت جیغ و دادی خواهند بود مگر آنکه منافع اعضای عزیز جور دیگر تامین گردد؛
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    باشه!! خخخخخ
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    11 0
    مگر روسیه کم عقل است که جوری به ناتو حمله کند که گروهی بماند تا به روسیه جواب دهد اگر روسیه به ناتو حمله کنده دیدار به جهنم آقای استولتنبرگ
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      فکر نمی کنم روسیه این موضوع را بیخیال شود. احتمالا در صورت کج فهمی اروپا ، یک تلنگری به اروپا خواهد زد تا از لاف در غریبی دست بردارند.
  • احسان معتمدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    6 1
    مردم ناتو در این همه سال زیر نظر آمریکا غذا خورده اند و آنها را به انسانهایی بی خیال و تنبل تن پرور و غیرت و جسارت از وجود آنها پاک شده توسط برنامه غذایی آمریکا ، لذا آسان ترین کار حمله به کشورهای عضو ناتو است آنها کبریت بی خطر هستند ، من جای پوتین بودم همه کشورهای سهیم در جنگ را بی نصیب نمیگذاشتنم
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 1
    سریع ،فوری ، انقلابی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس