وزیر دفاع: سرریز فناوری‌های وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار می‌دهیم

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی گفت: تلاش داریم سرریز فناوری ها و توانمندی های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو که با حضور وزیر صمت انجام شد، طی سخنانی اظهار داشت: در راستای وظایف ذاتی وزارت دفاع ما مسئولیت پشتیبانی از نیروهای مسلح در ابعاد تجهیزاتی تسلیحاتی را برعهده داریم اما وظایف دیگری هم برای ما تعریف شده که در جهت کمک به صنعت کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالهای اخیر داشته است کمک به سایر صنایع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش داریم سرریز  فناوری ها و توانمندی های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم و خوشبختانه در این عرصه نیز کارهای بسیار بزرگ انجام شده است.

وزیر دفاع گفت: در نمایشگاه توانمندی های دانش بنیان وزارت دفاع، حدود ۱۱۰۰ محصول را که در حوزه های غیر نظامی توسط وزارت دفاع تولید شده است را شاهد هستید اما کار انجام شده در وزارت دفاع و نیروهای مسلح بسیار گسترده تر از این هاست.

امیر آشتیانی تصریح کرد: خدمات وزارت دفاع  در سال ۱۴۰۱ در تولید محصول و خدمات غیر نظامی در بخش غیر دولتی، رشد دو و نیم برابری داشته است یعنی وزارت دفاع همراهی و همکاری با بخش صنعتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و فرماندهی معظم کل قوا این امر با سرعت و شدت بیشتری در حال انجام است.

وزیر دفاع با اشاره به بازدید وزرا و مسئولین مختلف از نمایشگاه توانمندی های دانش بنیان وزارت دفاع گفت:  قطعاً بازدید مسئولین و وزرا از این توانمندی ها می تواند تاثیر راهبردی بر تامین نیازهای بخش های مختلف کشور از درون کشور و توسط شرکت های دانش بنیان داشته باشد، وزارت دفاع در حوزه های مختلف هوایی، دریایی، زمینی، ریلی و بحث های تخصصی الکترونیک و مهندسی نفت، پتروشیمی و بسیاری از حوزه های دیگر دارای علم و تجارب و فناوری های بسیار پیشرفته است و با توجه به رشد که در این سالها داشته، قطعاً اگر این توانمندی ها به سایر بخشهایی که نیاز به این فناوری ها دارند انتقال پیدا کند می تواند بسیار موثر باشد.

امیر آشتیانی در خصوص همکاری مشترک با صنعت خودروسازی کشور گفت: اگر ارتباطات و تعاملات و هم افزایی میان بخش ها و دستگاه های موجود در کشور را افزایش دهیم می توانیم به پیشرفت کشور سرعت بیشتری ببخشیم.

وی گفت: وزارت دفاع این آمادگی را دارد که با سایر دستگاه ها همکاری داشته و توانمندی ها و دانشی را که به آن دست یافته را در اختیار این بخش‌ها قرار دهد؛ اما سایر بخش‌ها نیز باید  خواستار این همکاری باشد؛ آنها باید بیایند اعلام نیاز کنند ایده بدهند و با همکاری و همراهی، آن ایده و نیاز پیگیری شده، پرورش یافته و تبدیل به محصول و توسعه فناوری شود؛ ما هیچ محدودیتی در وزارت دفاع نداریم و هر بخشی از کشور که به وزارت دفاع مراجعه کند قطعاً می توانیم به آنها کمک کنیم و کارهای بزرگی را با همراهی و همکاری آنها انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 1
    بخش خصوصی باید برای بخش دفاع بسازد تا سر ریز تلکنلوژی دفاعی وارد بخش غیر نظامی شود و نه اینکه بخش نظامی برای بخش غیر نظامی تولید کند و موجب نابودی آن شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس