کد خبر 1405067
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا/ از مروارید رئال تا 3 سوپرخرید ژاوی در بارسلونا

به بهانه آغاز رقابت‌های فوتبال اروپا در فصل جدید نگاهی به گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان تا به امروز بیاندازیم.

به گزارش مشرق، از فرداشب لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به طور رسمی آغاز خواهد شد و در بوندس لیگا بایرن مونیخ به مصاف اینتراخت فرانکفورت خواهد رفت و آرسنال میهمان کریستال پالاس خواهد بود.

تیم‌های بزرگ اروپا در پنجره تابستانی ترکیب خود را تقویت کردند و برخی باشگاه‌ها نیز مثل بارسلونا و بایرن مونیخ بسیار فعال‌ بودند و ستاره‌های فراوانی جذب کردند.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی انتقال‌های گران‌قیمت تابستان ۲۰۲۲ تا لحظه کنونی بپردازیم. تیم‌ها تا انتهای ماه آگوست و ۱۰ شهریور وقت دارند تا بازیکن جذب کنند و باید دید آیا ستاره بزرگی در این ۲۶ روز باقی مانده منتقل می‌شود یا خیر.

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

با توجه به اتفاقات رخ داده ، تنها رونالدو و فرانکی دی یونگ هستند که می‌توانند به بمب نقل و انتقالات تابستانی در روزهای باقی مانده تبدیل شوند.

رونالدو در این یک ماه به هر تیمی رو زد تا بتواند از منچستریونایتد خارج شود و هنوز باشگاهی برای جذب او اقدام نکرده و از طرف دیگر دی‌یونگ راضی به رفتن به منچستریونایتد نیست و اگر بخواهد بارسلونا را ترک کند، قصد دارد راهی چلسی شود.

در این پنجره تابستانی اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد که عدم انتقال امباپه به رئال مادرید بود. ستاره‌ای که در یک قدمی مادرید قرار داشت، ناگهان تغییر تصمیم داد و با پاری سن ژرمن تمدید کرد و اعلام داشت می‌خواهد پروژه تیم فرانسوی را پیش ببرد.

۱۲ خرید بزرگ در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

۱- اورلین شوامنی (رئال مادرید) - ۸۰ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

ستاره ۲۲ ساله فرانسوی پس از نیامدن امباپه به رئال مادرید به بمب نقل و انتقالات این باشگاه نام گرفت و با ۸۰ میلیون یورو از موناکو به جمع بازیکنان آنچلوتی اضافه شد.

شوامنی قرار است در وسط میدان جانشینی برای مثلث رویایی کروس، مودریچ و کاسمیرو باشد. پست اصلی او هافبک تدافعی است و می‌تواند کمک شایانی به آنچلوتی در خط میانی کند. حضور او در کنار والورده و کاماوینگا قدرت زیادی به رئال مادرید برای کسب افتخارات دیگر خواهد بخشید.

رئال مادرید در این پنجره رودیگر را به صورت مجانی خریداری کرد و قرار است با همین ۲ بازیکن به استقبال فصل آینده برود.

۲- داروین نونیز (لیورپول) - ۷۵ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

ستاره سابق بنفیکا که بالاتر از مهدی طارمی به آقای گل لیگ پرتغال بدل شد به گزینه بزرگ کلوپ در پنجره نقل و انتقالاتی نام گرفت و با ۷۵ میلیون یورو به لیورپول پیوست.

او در تمرینات نمایش خوبی نداشت ولی در مسابقه با منچسترسیتی در سوپرکاپ انگلیس شاهکاری به پا کرد و توانست اولین جام خود را در اولین بازی رسمی با لیورپول بدست آورد.

نونیز که جانشین مانه در خط حمله شده، در کنار صلاح، لوئیز دیاز ، دیوگو ژوتا و بابی فیرمینو قدرت زیادی به خط تهاجمی یورگن کلوپ اضافه خواهد کرد و یکی از خریدهای هیجان انگیز امسال لیگ برتر نام گرفت.

تقابل او با ارلینگ هالند به سوژه بزرگ رسانه‌ها بدل شد. او در دیدار سوپرکاپ موفق بود و باید دید در فصل چه نمایشی در ترکیب کلوپ  به ثبت خواهد رساند.

۳- ماتیاس دلیخت (بایرن مونیخ) - ۶۷ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

تنها ۳ سال پس از انتقال ۸۵ میلیون یورویی مدافع هلندی از آژاکس به یوونتوس،‌ دلیخت مسیر دیگری برای خود انتخاب کرد و با ۶۷ میلیون یورو راهی بوندس لیگا شد تا برای بایرن مونیخ بازی کند.

قهرمان آلمان که در این فصل نیکولاس زوله را به دورتموند فرستاد، سعی داشت زوج خوبی برای اوپامکانو پیدا کند که که سهم این تیم، مدافع ۲۲ ساله هلندی شد.

دلیخت نمایش خوبی در آژاکس داشت ولی نتوانست در یووه آن چنان که باید درخشان ظاهر شود. کیفیت او نشان داده که می‌تواند ضعف‌های فراوان خط دفاعی بایرن را پوشش دهد تا مونیخ برای باری دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی دست پیدا کند.

۴ - ارلینگ هالند (منچسترسیتی) – ۶۰ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

مهاجم ۲۲ ساله نروژی مسیر پدر را انتخاب کرد و به منچسترسیتی پیوست تا زیر نظر گواردیولا راه پیشرفت و گلزنی را ادامه دهد.

هالند بی‌شک یکی از بهترین مهاجمان دنیاست و می‌تواند گل‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند. شروع او در سوپرکاپ اصلا خوب نبود و اشتباهات او مورد مضحکه کاربران در فضای مجازی بدل شد ولی با این حال نشان داده که می‌تواند همه چیز را یک مرتبه تغییر دهد.

هالند در سالزبورگ خود را به دنیا معرفی کرد و در دورتموند کیفیت خود را ثابت کرد و نشان داد یک قاتل تمام عیار در خط تهاجمی است. باید دید آیا منچسترسیتی و پپ گواردیولا را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند یا سیتی باید بار دیگر طعم شکست در این رقابت را بچشد.

۵- ریچارلیسون (تاتنهام) – ۵۸ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

ستاره برزیلی با اینکه کیفیت بالایی داشت ولی نمی‌توانست در اورتون خیلی آن مسئله را نشان دهد. به همین دلیل شدیدا علاقه‌مند بود تا به تیمی باکیفیت‌تر منتقل شود که با پیشنهاد کونته مواجه شد.

سرمربی ایتالیایی تاتنهام را به یکی از تیم‌های خطرناک لیگ برتر بدل کرده و تصمیم دارد با پریشیچ ، هری کین ،‌کولوسفسکی و سون برای رسیدن به رده‌های بالای لیگ برتر تلاش کند.

ریچارلیسون در این سال‌ها یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر بوده که انتقالش به تاتنهام می‌تواند به احیای کیفیت این بازیکن در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی کمک کند.

۶- رافینیا (بارسلونا) – ۵۸ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

پدیده لیگ برتر انگلیس که با بیلسا در لیدز به شکوفایی رسید، یکی از گزینه‌های بزرگ پنجره تابستانی امسال بود.

چلسی شدیدا این بازیکن را می‌خواست ولی علاقه بازیکن و پیشنهاد بارسلونا باعث شد تا ستاره برزیلی جواب مثبت به ژاوی بدهد و راهی نیوکمپ شود.

درخشش او در ال کلاسیکو و بازی‌های پیش فصل بارسلونا امیدها را برای احیای این تیم افزایش داده و این بازیکن می‌تواند در کنار دمبله، لواندوفسکی ، فاتی و پدری به گزینه‌های اصلی خط تهاجمی ژاوی نام گیرند.

۷- لیساندرو مارتینز (منچستریونایتد) – ۵۷.۳۷ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

با اینکه ۱۷۵ سانتی متر قد دارد ولی مدافع آرژانتین به هفتمین بازیکن گران تابستان ۲۰۲۲ نام گرفت.

مارتینز مورد پسند اریک تن هاگ بود و سرمربی جدید منچستریونایتد تمام توان خود را به کار گرفت تا این بازیکن را به جمع مدافعان خود اضافه کند.

به نظر می‌رسد با آماده شدن مارتینز ، این بازیکن جلوتر از واران و مگوایر به خط دفاعی شیاطین سرخ برسد.

۸- رحیم استرلینگ (چلسی) - ۵۶.۲ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

ستاره انگلیسی فصل پیش زیاد مورد توجه گواردیولا نبود و همین مسئله باعث شد تا مسیر خروج از اتحاد را پیش بگیرد و در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی به تیم رقیب برسد.

چلسی که در خط حمله مشکلات زیادی دارد، امیدوار است با حضور وینگر سرعتی به نام استرلینگ بتواند تا حد خوبی به گل و دروازه حریفان برسد.

استرلینگ در ۷ سال بازی برای سیتی توانست ۱۳۱ گل بزند و ۹۵ پاس گل بزند.

۹-گابریل ژسوس (آرسنال) - ۵۲.۲ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

یکی دیگر از خروجی‌های پپ گواردیولا ژسوس است که راهی آرسنال شد.

ستاره برزیلی که یکی از مهاجمان خوب لیگ برتر است، در بازی‌های پیش فصل آرسنال نشان داد که چقدر می‌تواند در خط حمله توپچی‌ها موثر ظاهر شود.

ژسوس یکی از خریدهای هیجان انگیز در تابستان ۲۰۲۲ خواهد بود و با حضور او آرسنال قدری متفاوت در خط حمله به خود گرفته است.

ستاره برزیلی زیر نظر پپ کاملا پیشرفت کرد و به یکی از مهاجمان برتر لیگ برتر بدل شد. او با اینکه معمولا نیمکت آگوئرو در ترکیب سیتی بود ولی توانست همواره به تعویضی طلایی پپ نام گیرد و بتواند در ۱۵۹ بازی لیگ برتر، ۵۸ گل بزند و ۳۲ پاس گل بدهد.

۱۰-ژولس کُنده (بارسلونا ) - ۵۰ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

بارسلونا پس از اینکه توانست رافینیا را از چنگ چلسی درآورد در خرید مدافع فرانسوی نیز موفق ظاهر شد. این بازیکن که به ظاهر در یک قدمی انتقال به لندن بود، در لحظه آخر توسط بارسلونا هایجک شد تا با ۵۰ میلیون یورو به جمع بازیکنان ژاوی اضافه شود.

کنده با درخشش در سویا نام خود را بر سر زبان ها انداخت و حتی توانست به تیم ملی پرستاره فرانسه نیز دعوت شود. با حضور او می توان انتظار داشت که ژاوی کمتر از پیکه در خط دفاعی استفاده کند و سال آینده از زوج آرائخو و کنده در بارسلونا استفاده شود.

۱۱- کلوین فیلیپس (منچسترسیتی) - ۴۸.۷۵ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

ستاره انگلیس در یورو ۲۰۲۲ که مثل رافینیا زیر نظر مارسلو بیلسا به یکی از بهترین های جزیره نام گرفت، خرید بعدی پپ در تابستان بود.

این بازیکن که در پست هافبک تدافعی توپ می زند، می تواند رقابتی بزرگ برای رسیدن به ترکیب اصلی با رودری ایجاد کند.

فیلیپس این توانایی را دارد که در پست دفاع مرکزی نیز توپ بزند و حالا که لاپورت مصدوم شده، به گواردیولا در خط دفاعی نیز کمک کند.

۱۲- رابرت لواندوفسکی (بارسلونا) - ۴۵ میلیون یورو

گران‌ترین نقل‌وانتقالات تابستان فوتبال اروپا

با هزاران ناراحتی، مصاحبه و کلی دردسر در نهایت لواندوفسکی موفق شد از بایرن مونیخ جدا شود و به بارسلونا بپیوندد تا به پروژه احیای این تیم توسط ژاوی کمک کند.

لواندوفسکی یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ آلمان شد و این تصمیم را دارد در دوران پسامسی به ستاره اصلی تیم نام گیرد و نام خود را در جمع آبی اناری ها جاودانه سازد.

ماشین گلزنی لهستانی ها اکنون گزینه اصلی ژاوی در خط تهاجمی خواهد بود و انتظار می رود بازیکنانی مثل رافینیا، دمبله، فاتی ، فران تورس و ممفیس در کنار در برخی مسابقات به ترکیب اصلی راه پیدا کنند.

بارسلونا با حضور لواندوفسکی این امید را دارد تا دوباره قهرمانی پس از ۳ فصل بدست آورد و بتواند در لیگ قهرمانان اروپا توانایی های خود را نشان دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس