image-20220803092440-1.jpeg

آمریکایی ها در مناطق اشغالی استان های حسکه، رقه و حلب پایگاه های مختلفی دارند اما مقر نظامی «العمر» در شرق استان دیرالزور مرکز اصلی واشنگتن برای دزدی آشکار از میادین نفتی سوریه است.

سرویس جهان مشرق؛ مبارزه با گروهک های تروریستی یکی از بهانه های اصلی آمریکایی ها برای حضور غیرقانونی در بخش هایی از خاک کشور سوریه در سال های گذشته بوده و اشغال این مناطق با وجود شکست تروریست ها ادامه دارد.

برای همه مشخص شده که حمایت آمریکایی ها از نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (گروه های شبه نظامی کُرد) در کوتاه مدت نمایشی برای جنگ با تروریست ها بوده و در بلند مدت با هدف اشغال دائمی خاک سوریه صورت گرفته و گذشت زمان هم این مسئله را ثابت کرده است.

در حال حاضر نیروهای دموکراتیک سوریه بخش های از شمال شرق استان حلب، غرب و شمال شرق استان رقه، نیمی از استان دیرالزور و نقاط وسیعی از استان حسکه را در تصرف دارند که در اصل باید گفت این مناطق در اشغال ارتش تروریستی آمریکا است.

براساس آخرین اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند آمریکایی ها در مناطق تحت تصرف نیروهای وابسته (دموکراتیک سوریه) چند پایگاه نظامی را با امکانات مختلف احداث کرده اند تا جای پای خود را در این مناطق محکم کنند.

آمریکایی‌ها چند پایگاه نظامی در خاک سوریه دارند؟ / «العمر» پایگاه اصلی واشنگتن برای غارت میادین نفتی شرق رود فرات + نقشه و عکس

پایگاه نظامی «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه (شرق شهر مرزی قامشلی) یکی از بزرگترین مقرهای غیرقانونی آمریکایی ها در خاک سوریه است و جزء اتاق های عملیات عناصر ارتش تروریستی این کشور محسوب می شود.  

این پایگاه نظامی به باند فرودگاهی مجهز شده و پرواز تعداد زیادی از جنگنده های آمریکایی در مناطق مختلف سوریه از طریق این مقر صورت می گیرد و امکانات برای فرود بالگردهای نظامی هم در این پایگاه پیش بینی شده است.

«تل بیدر، تل تمیر، الشدادی، سیرین، عین دادا، اوساری، میستانور، خرب عشق، مبروکه، عین عیسی و...» پایگاه های دیگر هستند که در سال های اخیر غیرقانونی در خاک سوریه احداث و فعال بوده اند.

آمریکایی‌ها چند پایگاه نظامی در خاک سوریه دارند؟ / «العمر» پایگاه اصلی واشنگتن برای غارت میادین نفتی شرق رود فرات + نقشه و عکس
عنوان

این پایگاه ها در مناطق مختلف استان های اشغالی (حسکه، دیرالزور، رقه و حلب) واقع شده اند و خودروهای زرهی، سلاح های نیمه سنگین، موشک‌های ضد زره «تاو»، دوربین‌های دید در شب و... فقط بخشی از تجهیزات نیروهای آمریکایی در این مقرها است.

به گفته منابع میدانی، شماری از این پایگاه ها در سال های اخیر توسعه یافته اند (مجهز به باند فرودگاهی) و فعالیت برخی دیگر از این مقرهای نظامی نیز به مرور کاهش یافته و نیروها و تجهیزات به دیگر مراکز منتقل شده اند.

در حال حاضر پایگاه نظامی «العمر» در شرق رود فرات (شرق استان دیرالزور) یکی از اصلی ترین مقرهای ارتش تروریستی آمریکا در خاک سوریه محسوب می شود و برای واشنگتن از اهمیت خاصی برخوردار است.

این پایگاه نظامی در حومه میادین ارزشمند نفتی شرق استان دیرالزور احداث شده و نیروهای ارتش تروریست آمریکا در این محور مسئولیت حفاظت از شرکت هایی را برعهده دارند که روزانه مشغول غارت ثروت های ملت سوریه هستند.

آمریکایی‌ها چند پایگاه نظامی در خاک سوریه دارند؟ / «العمر» پایگاه اصلی واشنگتن برای غارت میادین نفتی شرق رود فرات + نقشه و عکس

در سال های اخیر پایگاه نظامی العمر همواره هدف حملات راکتی و موشکی قرار گرفته اما آمریکایی ها تاکنون آماری از خسارت های مالی و جانی متحمل شده در این مقر نظامی منتشر نکرده اند و ترجیح داده اند سکوت کنند و به چپاول میدان های نفتی (از جمله میدان العمر) ادامه دهند.

این پایگاه نظامی که در نزدیکی میدان های نفتی شرق دیرالزور احداث شده نماد دزدی آشکار آمریکایی ها در سال های اخیر به شمار می آید و گفته می شود روزانه چندصد هزار بشکه نفت از این مناطق استخراج و به یغما می رود.

به گزارش مشرق، پایگاه نظامی «التنف» در جنوب استان حمص و هم مرز با عراق و اردن یکی دیگر از مقرهای بزرگ آمریکایی ها در (جنوب) سوریه است و چند هزار تن از تروریست های موسوم به «اسود الشرقیه و مغاویر الثوره» در این مقر مستقر هستند و واشنگتن به صورت مستقیم از آنان حمایت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجتبی از زنجان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    6 4
    با این شکلی که جلو میره پروژه تجزیه جمهوری عربی سوریه کلید میخوره و دمشق الان شمال کشور از دستش رفته و نیروهای دموکراتیک تسلط دارند مردم سوریه خودشون باعث شدند سوریه اینجوری بشه خود کرده را تدبیر نیست
    • DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      3 2
      ۱۰:۲۴ - ممکنه یک نقشه از مسیر قاچاق یا دزدی نفت منتشر کنین؟ هر ادعایی نیاز به اثبات دارد. نفت سوریه به کدام بندر رفته و بارگیری می شود؟؟ //رژیم دزد و جنایتکار امریکا و انگللیس قرنهاست مشغول دزدی هستند چیز نوئی نیست اونجا هم که غارت و دزدی مشکل باشه با کودتا یک انگل مانند رضا پالانی و همپالگیهاش را میارن سر کار و رسما غارت میکنند با مفت خری و مفت خوری و همرمان گرانفروشی اجناسشون به ما . ضمنا انوقت که دلقک دایم ادعا میکرد روسیه هزاران کامیون گندم دزدید و حتی یک کامیون را حتی با ماهواره عکس و مدرکش را نتونستند منتشر کنند شما سند و مدرک نمیخواستید؟؟ دلقک اینقدر عقب افتاده است که حتی مانند انفجارات و خرابی های بیماستان معروف را که خودشون کردند و انداختند گرد روسیه بایستی چند تا کامیون گندم هم راس و ریس میکرد خودزنی میکرد مثل بقیه جنایاتشون و میگفت اینها را روسیه داشت میدزدید زدیمش .چرا شما غربگداها برای تهمت های رژیم خونخوار و مستنبد امریکا در مورد تهمت های حمایت از تروریست ایران و ساختن بمب اتمی ....از عموسامتون عکس و مدرک نمیخواهید. جدا خوش بحال امریکا چقدر نوکر مفت و مجانی داره.
    • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      6 1
      از نقش ترکیه غفلت نکنید
    • BE ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 1
      خدایا کمی عقل و فهم بده. البته داده خیلیا گذاشتن تو صندوق و یه قفل زدن و بوسیدن و گذاشتن طاقچه. لازمش که ندارین. امثال مشرق بجای شما هم فکر می کنن. شما فقط وفادار بمونین کافیه.
  • BE ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 3
    ممکنه یک نقشه از مسیر قاچاق یا دزدی نفت منتشر کنین؟ هر ادعایی نیاز به اثبات دارد. نفت سوریه به کدام بندر رفته و بارگیری می شود؟؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      7 2
      کد پستیت در آلبانی رو ارسال کن تا نقشه رو برات بفرستیم
    • BE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      1 0
      تو قرصاتو به موقع بخوری برای من کافیه. نقشه خوانی و نقشه فرستادن کار تونیست.
  • محمد عظیمی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 3
    ایرانی ها مردمان متکبر و مغرور و فخر فروشی هستند تا جایی که ممکن هم هست به بقیه ظلم می کنند.آمریکا فقط از خودش در برابر تروریست های جانی خاورمیانه دفاع میکند
    • مطلع IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      بد تر از نژاد پرست هایی غربی و جنایت هاشون خیانت کارها و وطن فروش های امثال تو هستن که باهاشون همکاری میکنن، آمریکا غیر اخلاقی ترین جنایات هم انجام بده بیمار های روانی مثل تو طرفداریشون رو میکنن و هم وطن هاشون رو تحقیر میکنن، امثال تو توی کشور شناسایی بشن و حسابی مجازات بشین درس عبرتی میشه برای بقیتون
    • حجت FR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ. خدا جوابتو داده بدبخت. در قلب شما مرضیست که الی الابد خوب نمیشه تا زمانی که عذاب دردناکی بر شما نازل بشه. کشورت که هیچ آمریکایی تجاوز کنن بازم طرف اونارو می گیری‌
    • DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      آسیبی بهت نرسیده که؟؟
    • !! IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      اگه مزدور نیستی ، باید بگم ؛ خیلی نفهمی !!
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    11 0
    هدف از ایجاد داعش دقیقا ترسیم همین نقشه بود. نه تحویل دادن بغداد یا دمشق به آنها. نقشه کنونی در واقع اصلاح حماقت بزرگ آمریکا در اشغال کشور عراق و سپس تحویل حاکمیت آن به نیروهای شیعی طرفدار مقاومت بود. این رشته پایگاه ها که از عین الاسد شروع شده و تا شمال سوریه ادامه میبابند با شبکه رادارهای برد کوتاه، جنگنده های آلرت و شبکه جاسوسان گسترده وظیفه ایجاد پیش اخطار بهنگام برای اسرائیل در مقابل حملات پهپادی و کروز و شبه بالستیک از مبداء ایران و عراق را برعهده دارند. همچنین با حضور این پایگاه ها عملا تردد زمینی میان ایران و سوریه تا حد زیادی کنترل شده و تامین عقبه و لجستیک هر جنگ گسترده ای از جبهه شمال فلسطین ناممکن می شود. حلقه دوم همان بخش غرب آسیایی از شبکه دفاعی باند ایکس آمریکاست که اکنون رادارهای آن در امارات، قطر، اسرائیل و دیاربکر ترکیه قرار دارند و وظیفه مشابهی علیه موشک های بالستیک فراجو انجام می دهند. احتمالا می پرسید راهکار مقابله چیست؟ به شما می گویم که توسعه هواگردهای سرنشین دار عمود پرواز با طیف ماموریت های بالا، توسعه موشک های بالستیک با کلاهک مجتمع و قابلیت اصلاح مسیر در فضا، توسعه پدافند نقطه ای تاکتیکی، توسعه موشک های شبه کروز ابرفراصوت و غیره. بدیهیست که تامین این تجهیزات به چندصد میلیارد دلار سرمایه، چند ده هزار نیروی کار متخصص و چند دهه زمان نیاز دارد. اما راهکار دیگری هم وجود دارد. با همین رفتار کجدار و مریضی که مقاومت عراق با آنها شروع کرده پیش برویم و خود را برای جنگ قرقیسیا و آرماگدون آماده کنیم !!!!!!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 1
    آمریکا همین کلک رو میخواست برای ایران سوار کنه یعنی داعش دست پرورده خودشون رو بفرستند ایران بعد برای زدن اونها وارد خاک ایران بشند برای همین از شهید سلیمانی متنفر بودند.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 5
    قدرت دارن میتونن ناراحتید جلوشونو بگیرید۸۴۳۹۵
    • واقعگرا IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 1
      اول جلوی وطن فروش های بی اخلاق و کثیف مثل تو رو میگیریم بعد با اتحاد جلوی اون نژاد پرست ها می ایستیم
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      رفتن تو بیایون نفت کشیدن شد قدرت هر موقع تونست جلو ناو ما دنده عقب نره از ترس میشه قدرت سیرابی
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • رمضانی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 1
    آمریکا یعنی غارت منابع و ثروتهای ملل دیگر ، یعنی آتش افروزی در اوکراین ،تایوان ، سوریه ، یمن و....برای تجارت پر سود اسلحه ،یعنی کشتار و ویرانگری با سلاحهای متعارف و غیر متعارف ، یعنی شیطان بزرگ
    • K DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      لعنت بر آمریکا که فضای وب رو بوجود آورد تا تو بیای اینو بنویسی خخخ
    • رمضانی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      چه احمقانه است اگه کسی مخترع یا طراح چیزی بود فقط باید اون حق استفاده را داشته باشه وبقیه باید صم بکم سکوت پیشه کنند مانند جنایت اتمی یانکی ها در ژاپن . هر چند در زمینه الکترونیک قبل از شیطان بزرگ کشورهای دیگری پیشقدم بودند مانند روسیه ،چین ،ژاپن
  • BE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    ای دشمنان ایران و اسلام این همه گرفتند و بردند و شکنجه کردند بجز تولید خشم و نفرت چه دستاوردی داشتند؟
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    به همه تهمت می زنند و دروغ می بافند قابل اعتماد نیستند .
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    دلتان برای جنگ با آمریکا و اسراییل تنگ شده .ناراحت نباشید .جوینده یابنده است .
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 0
    فکر می کنید اگر روسیه جای آمریکا و اسراییل بود با ایران و فلسطینی ها چه کار می کرد ؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    لیبرالها استاد دروغ سازی و دروغ پراکنی و گروهک سازی هستند .هر چی گروهک تروریستی در ایران بود همه لیبرال بود . امریکایی معتقد است مشکلات باید با نبرد مسلحانه حل شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس