آمریکا به خاطر ترس از یمن، موافق آتش بس است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت که آمریکا به خاطر ترس از این یمن موافق آتش بس است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت، اینکه آمریکایی ها سلاح های بیشتری به عربستان و امارات ارسال می کنند، نشان می دهد سعودی و امارات تنها پیمانکار و مجری دستورات هستند.

وی افزود: ائتلاف متجاوز خود را برای مرحله آینده آماده می کند و اگر آنها به دنبال ادامه جنگ باشند، ملت یمن با توکل بر خدا آماده نبرد است.

گفتنی است، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که با قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مربوط به آن به عربستان سعودی به ارزش ۳.۰۵ میلیارد دلار و سامانه‌های دفاع موشکی تاد (THAAD) به امارات متحده عربی به ارزش ۲.۲۵ میلیارد دلار موافقت کرده است.

بر اساس اعلام آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا (DSCA) وابسته به پنتاگون، با این توافق فروش تسلیحات، ۳۰۰ سامانه موشکی پاتریوت به موجودی عربستان افزوده خواهد شد.

بر اساس این توافق، امارات نیز ۲ ایستگاه پرتاب تاد، ۲ ایستگاه عملیات تاکتیکی تاد و ۹۶ دستگاه موشک از واشنگتن دریافت خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 0
    بله آتش بسی که ضامن تولید بیشتر نفت و تامین نیاز آمریکا و اروپا باشد فقط به نفع غربی ها و سعودی هاست ترس آمریکا هم از بخطر افتادن این اهداف بوده و هست / برای یمن این شاید بهترین فرصت بود که میتونست با توجه به نیاز آمریکا و اروپا به نفت عربستان ، عربستان رو مجبور به خاتمه جنگ ( نه آتش بس موقتی ) کند اما این فرصت با تمدید آتش بس از دست رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس