کد خبر 1404779
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه تغییری می‌کند؟

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: هیأت امنای تأمین اجتماعی باید عین قانون ۳۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنند، چرا که مجلس، مصوبه دولت را ملغی کرد.

به گزارش مشرق، علی اکبر عیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت‌ درباره تفویض اختیار هیأت دولت به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی در مساله افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: هیأت امنای تأمین اجتماعی باید عین قانون ۳۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنند، چرا که مجلس، مصوبه دولت را ملغی کرد.

 وی افزود: هیأت مدیره تأمین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان را به دولت پیشنهاد داده بود؛ با این حال باید عین همان مصوبه شورای عالی کار اجرا شود.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران تأکید کرد: دولت موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد. برهمین اساس امسال مصوبه شورای عالی کار در هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تجزیه و تحلیل و منابع و مصارف آن دیده شده و به هیأت وزیران برای تأیید ارسال شده است که همین کار ۵ماه طول کشید؛ نهایتاً مجلس ورود کرده و مصوبه دولت را خلاف قانون اعلام و تأکید کرد باید عین مصوبه شورای عالی کار براساس ماده ۹۶ سازمان تأمین اجتماعی اجرا و حقوق افزایش یابد که نهایتاً باید تا پس فردا ابلاغ شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    این قضیه تنها دو عامل می تواند داشته باشد، بی برنامه گی و سردرگمی دولت و یا خالی بودن خزانه
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      4 0
      یک کاسب کاملا عادی زیرپله ای با چند جعبه میوه و سیبزمینی پیاز روزانه 10 تا 20 میلیون تومان از جیب نداشته کارکنان و کارگران و بازنشستگان می قاپند و می چاپند با نام سود و فایده می برند - نوبت به اولیاء که می رسد اسمان می چپد - خزانه خالی است - کشور باید اداره شود یا این کسبه طماع بی مصرف و بی فایده به اقتصادی کشور اگر نباشند مثل فوتبال هیچ اتفاقی نمی افتد.
  • JP ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    بابا این چه بی قانونی است آقای رئیسی شما که خود را قانون مدار می نامیدی یاد رفته وعده های انتخاباتی خودت را 5ماه از سال گذشته هنوز معلوم نیست چکار می خواهند بکنند چرا به بازنشسته ظلم می کنید از خدا نمی ترسید از آه ما نمی ترسید عجبا
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    مستمری بگیر تامین اجتماعی با 30 سال کار 7ملیون حداقل بگییر با12 سال کار بیشتر انها بدونه که سر کار بروند 12 ملیون این عدالتی است که شما مسئولان می گویید گرانی برای یک عده خاص نیست ودر عمل مسئولان می کویند بیخود کرده اید 30 سال عمر وجوانیتان را گذاشتید هر کس که کمتر کار کرده بیشتر بهرمند می شود و57/ حقوق انها اضافه شده ولی کسی که 30 سال کار کرده 10 / حقوق انان اضافه می شود ایانسبت به گرانی وتورم نیست کسی که حد اقل بگیره کمتر بیمه داده این نقشه کدام یک از پول دارها بود وشما مسئولان اجرای کردید چرا وقتی که حرف از اضافه کردن فورا حرف گرانی تورم ولی برای اضافه کردن حقوق نمایندگان ودیگر قشرها اصلا از گرانی وتورم اصلا حرفی نیست چرا ؟نمی دانم چرا هر رئیس جمهور روی کار می اید هم مجلس وهم دولت مجلس می کوید دولت مانع اضافه کردن حقوق مستمری بگیران است دولت هم می کویند اگر در مجلس تصویب شود ما انجام می دهیم ولی فقط دوروغ وپاس دادن عدالت این است تا کی
  • شریف زاده IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    مصیبت ما از زمانی است که می خواهند بازهم در ایامی که به تعطیلات برمی خوریم . وضعیت حقوق بازنشسته ها را اعلام کنن. دفعه قبل که روز پانزده خرداد اعلام کردند و سر بخشی از بازنشسته ها را کلاه کذاشتند. و حالا مجدد می خواهند پانزده مرداد اعلام کنند که خداد به داد این بندگانش برسد. که مجدد خرابکاری دیگری نکنند.نمی دانم چرا امسال افزایش حقوق بازنشسته ها باید از هفت خان رستم بگذرد. کی از شر این کاعذ بازی و جلساتی که برای بازنشسته ها ثمری ندارد ولی برای جلسه نشینان نان و آب می شود. چون حق جلسه می گیرند. الحمدالله ما بخیل نیستم . اقایان اینقدر که به فکر جیبشان هستند یک نیم نگاهی هم به سفره بازنشسته ها بکنند. جای دوری نمی رود.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    زیاد خودتان خسته نکنید حالا حالا ها وقت هستبگذارید بک دفعه برای سال بعد تصمیم بگیرید شما نگران ما نباشید ما در مقابل این تکانه های تورم گرانی ,,,! مقاوم هستیم بادی نیستم که به این بیدها بلرزیم
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    واقعا دولت اینها را اینطور، به روزها و ماههای بعد پاس میده کمی عجیبه!!
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 1
    بمنظور رعایت عدالت لازم است افزایش حقوق به سایر صندوقهای بازنشستگی نیز تسری یابد.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    علت دخالت دولت در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این است که تا مقدمه ای برای تصاحب ثروت صندوق و عدم پرداخت بدهی سنگین خود به صندوق سازمان تامین اجتماعی باشد
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 1
    دولت بجز قبول مصوبه شورای عالی کار راهی دیگر ندارد
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 1
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس