رشد 47 درصدی اجاره‌بهای مسکن تهران در تیرماه

یک رسانه گزارش داده است که قیمت مسکن تنها در ۲ ماه اخیر بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن در ۲ ماه اخیر

شما آن پهلوان مرهم دردهای مردم نیستید آقای عارف! / رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن

تسنیم گزارش داد: به گواهی آمارهای منتشر شده، بازار مسکن در ۲ ماه اخیر رشد بالای ۱۵ درصدی قیمت را تجربه کرده، این در حالی است که سایر بازارهای موازی، در روزهایی که ظاهرا دولت سیزدهم سیاست‌های انقباضی در دستور کار قرار داده شرایط رکودی و سردی را تجربه می‌کنند.

این خبرگزاری همچنین در مصاحبه با احسان سلطانی، پژوهشگر و کارشناس اقتصادی به نقل از وی نوشته است: یک خانه سنتی در منطقه یونانی‌های شهر استانبول، که مثلا مشرف به دریا هم باشد، از یک خانه سنتی در شهر یزد بسیار ارزان‌تر است. مطلب جالب‌تر اینکه همین الان در برخی شهر های ایران (حتی بدون در نظر گرفتن شهر تهران) خانه‌هایی وجود دارد که شما با فروش آن ها در شهرهایی مانند کالیفرنیا و لندن که جزو شهرهای گران دنیا به حساب می‌آیند، می‌توانید به راحتی خانه بخرید. توجه داشته باشید که من وقتی یزد را مثال می‌زنم به این خاطر است که بگویم این رشدهای بی‌حساب و کتاب فقط معطوف به تهران نیست و در دیگر شهرها و شهرستان هم، این موضوع صادق است، اما تهران به دلایلی از جمله پایتخت بودن بیشتر در چشم است. [۱]

*اطلاعات منتشره که گزینه چندان محرمانه ای هم در آن وجود ندارد؛ بیش از همه باید مد نظر مسئولان ذیربط باشد.

مسئولان محترم باید بدانند که مسئله مسکن تبدیل به دغدغه ای بسیار تأثیرگذار در زندگی نزدیک به نیمی از مردم ایران شده است و جلوگیری نکردن از روند گرانی فعلی آسیب های فراوانی را در پی خواهد داشت.

گفتنیست معضل قیمت مسکن به حدی بغرنج شده است که قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اخیرا یکی از دو عامل اصلی تمایل برخی نخبگان برای مهاجرت را "مسکن و قیمت بالای آن در ایران" عنوان کرده است.

*** 

چرا دلسوزی چپ‌ها برای مشکلات مردم باورپذیر نیست!؟

شما آن پهلوان مرهم دردهای مردم نیستید آقای عارف!

شما آن پهلوان مرهم دردهای مردم نیستید آقای عارف! / رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان اخیرا در اظهاراتی که سایت شفقنا آنها را منتشر کرد، گفته است: حق مردم شریف، نجیب و صبور ایران نیست که به سبک و سیاق فعلی و با مشقت فراوان زندگی کنند. حق این مردم نیست که برای به دست آوردن ابتدایی ترین  مایحتاج خود  دچار مشکل و ناراحتی باشند.

او همچنین وظیفه نیروی های اصیل انقلاب را حضور در صحنه و دوری از عافیت‌طلبی دانست و گفت: جریان اصلاحات همیشه با محدودیت های فراوان رو به رو بوده  است و هیچگاه برای این جریان فرش قرمز پهن نکرده اند ولی نمی توان به دلیل محدویت ها و اعمال فشارها کنار کشید و نظاره‌گر وخیم‌تر شدن اوضاع کشور بود. [۲]

*این سخنان ظاهر الصلاح از دو جهت از شخص آقای عارف مسموع نیست و ایشان بعنوان یک کنشگر سیاسی برای بیان این حرفها ذیحق نیستند!

اولا آقای عارف در هنگام انتخابات مجلس یازدهم رئیس جبهه اصلاحات بود و این جبهه در آن مقطع رسما و علنا دست به "تحریم خاموش انتخابات" (عدم معرفی نامزد در یک رفتار اعتراضی) زد.

رفتاری که گفته شد عارف با آن مخالف بوده اما وادی سیاست هیچ احترامی برای "گفته شد" قائل نیست بلکه این وادی، مسئولیت ها را می شناسد و گفته های رسمی را. به این معنی که محمدرضا عارف بعنوان یک رجل صاحب سمت در سیاست کشور نه تنها مسئولیت خود را بر زمین گذاشت بلکه حتی در گفته ها و موضع رسمی هم بعنوان یک منتقد رفتار شریرانه اصلاح طلبان در تحریم انتخابات شناخته نشد.

پس ژست دلسوزی امروز آقای عارف برای مشکلات کشور هرگز پذیرفتنی نیست زیرا رجلی که اهل دلسوزی برای مردم باشد پا بر یگانه راه نجات مردم یعنی صندوق رأی نمی گذارد.

ثانیا کارنامه عارف نیز اجازه نمی دهد که ایشان در قامت یک مدعی داشتن راه حل ظاهر شوند. چه اینکه راه حل آقای عارف و دوستانشان طی سال های ۹۲ تا ۱۴۰۰ شخص آقای شیخ حسن روحانی بود که به اذعان آمار و اسناد، نه تنها ید بیضایی در اجرائیات کشور نداشت بلکه مشکلات زیادی را نیز بر جای گذاشت.

سیاست ورزی عقلانی عرصه خوانش کارنامه هاست و عارف اکنون باید برای عاقبت به‌خیری؛ بیش از هر چیز دیگر در بنیاد امید ایرانیان بر همین نکته تأکید کند!

*** 

۱_https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۴۰۱/۰۵/۱۱/۲۷۵۱۷۳۸

۲_ https://fa.shafaqna.com/?p=۱۴۱۸۸۷۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 4
    از منظر اصلاح طلبان ..ــهوع آور حیف شد که اوضاع گل و بلبل هشت سال دولت روحانی با انتخاب آقای رئیسی چنین ویران شد! آن همه فراوانی، ارزانی، در خوراک، در دارو، در بهای مسکن، در اجارۀ مسکن، در گردش و تفریح، قیمت بالای ریال در مقابل ارزها، قیمت پایین طلا و خودرو، روابط خوب با غرب، احترام به گذرنامه ایرانی، مملکت بدون آشوب و بلوا در هشت سال و قس علی هذا !! دیگر ملت چه می خواست که به اصلاح طلبان پشت کزد و آقای رئیسی را برگزید! واقعاً که مردم قدر نشناسی هستید!!!!
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      2 0
      مردم خودشون عاقل هستن و میتونن تشخیص بدهند
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    4 0
    خانه و زمین و اجاره و قیمت زمین و قیمت خانه هر ماه 20 درصد بالا می رود و در دو سال دو هزار درصد بالا رفت حقوق من ده درصد بالا رفت و ارزش ان دو هزار درصد کم شد
    • آرش IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      4 2
      دوست عزیز هر سال دوازده ماهه نه صد ماه. وقتی وزیر مسکن محبوب اصلاحات اقای آخوندی افتخار می کنه که یک واحد مسکن هم نساخته باید هم خانه گرون بشه. هم ارزش ریال کاهش پیدا کرده و به علت سرمایه گزاری مردم در ملک خودشو در قیمت مسکن نشون داده و از آن طرف هم بمدت هشت سال هیچ خونه ای ساخته نشده. یعنی هشت میلیون مسکن باید در این هشت سال ساخته میشد که نشده و بر اساس قانون عرضه و تقضا قیمت مسکن گرون شده. ارزش ریال کاهش و ارزش مسکن افزایش پیدا کرده. یعنی گرونی دو طرفه...
  • عطار IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 3
    این عارف همون نیست که پسرش می‌گفت ما ژن خوب هستیم؟؟؟؟ دلسوز شدی؟؟؟
  • BE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 1
    خانه سنتی در منطقه یونانی‌های شهر استانبول.....صاحب آن خانه نمی خواهد پولش را به کشور دیگری منتقل کند، صاحب خانه یزد باید به 4 فرزندش در کالیفرنیا یا کانادا غذا بدهد !!!!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 3
    حسرت به دلمون موند که زمانی که عارف در مجلس بود،فقط وفقط یک جمله در مورد معیشت مردم در زمان روحانی،بر زبان جاری کند! فقط وفقط نگران یک چیز بود:انتخابات بعدی!
  • JP ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 2
    من نه اینوریم نه اونوری
  • اویس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    مسلمانی یزید لعنت الله علیه ادعای حقوق بشر(بشردوستی )امریکا صهیونیست ستیزی عردوغان ایرانی ودلسوز بودن اصلاحطلبان به یک اندازه باور پذیر است خدایی بد میگم ؟بدون تحلیل و استدلال مثل روز روشنه
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 1
    این مغز متفکر اصلاحات که خانوادگی مدعی ژن برتر هستند به مردم ایران بگوید تاکنون شم وحزب وابسته به آژانس های اطلاعاتی کشورهای متخاصم برای براندازی در داخل وخارج از کشور در جلسات حقوق بشری ومشارکت‌ ضد امنیتی آمریکا وانگلیسواسرائیل علیهانقللاب واسلام فعال هستید چندین آوردی برای مردم داشته آید امید است که مسیولین امنیتی برای حفظ امنیت نظام ومردم با این احزاب مزدور بیگانگان قاطعانهبرخورد کند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 1
    همین پسر عارف در سن 20 سالگی سهام ایرانسل چگونه بدست آورد آیا جز رانت چیز دیگری بود.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    من دانشجوی پزشکی زمان تحصیل در بخشی بودم که خانم همین آقای دکتر عارف خانم دکتر ج م را با خودروی وزارتی که عارف وزیرش بود جابجا می کردند.... برای اینکه از خط ویژه سریعتر به کاراشون برسن.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 1
    یه سامانه درست کنید فقط موجودی حساب و اموال این منافهای پررو را به مردم نمایش بدهید تا مردم بیشتر بشناسنشون... .
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 1
    یه سامانه درست کنید فقط موجودی حساب و اموال این عوامفربیهای پررو را به مردم نمایش بدهید تا مردم بیشتر بشناسنشون..... قبل مسئولیت و بعد از مسئولیت.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    مجلس بعدی اصولگرا باشد نه اصلاحطلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس