کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه‌ای لبنانی به مجموعه اقدامات اخیر انجام شده توسط این سازمان اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «المیادین» اعلام کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و در راستای حفاظت از منافع مردم، مجموعه اقداماتی انجام دادیم.

وی افزود: از جمله این اقدامات راه‌اندازی هزار سانتریفیوژ IR۶ بود و از دیروز تزریق گاز به این دستگاه‌ها را آغاز  کردیم. به روند غنی‌سازی برای رفع نیازهای کشور ادامه می‌دهیم.

کمالوندی در ادامه تصریح کرد: ما قبلا برنامه خود را طی مذاکرات به اطلاع آژانس رسانده‌ایم  و طرف‌های دیگر در مذاکرات می‌دانند که ما قانون داریم.

وی تأکید کرد: اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود بازگشتند ما هم به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای بازمی‌گردیم. از اظهارات آقای اسلامی درباره توانایی ما در خصوص دستیابی به بمب هسته‌ای برداشت اشتباه شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی دیروز توضیحاتی تشریح در خصوص راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی ارائه کرد.

از سوی دیگر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز با اشاره به تعامل سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: تعامل سازنده سازمان انرژی اتمی با آژانس برقرار است و هیچ خللی در این تعاملات به وجود نیامده است؛ زیرا تمام ظرفیت های ما بر اساس معاهده ان پی تی و پادمان تحت نظارت آژانس در حال انجام شدن است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همانطور که آقای خرازی مطرح کردند ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست، اما نکته حائز اهمیت این مورد است که از سوی رژیم صهیونیستی این اتهامات و فضاسازی‌های غلط برای فریب افکار عمومی با پشتیبانی جبهه مخالف انقلاب اسلامی در حال مطرح شدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    از ‌شهدا خجالت بکشید که نرفتند که دشمن را شماها بعدا راه بدهید در کشور و دخالت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس