کد خبر 1404521
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تهدید بمب‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی تایوان

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در پی احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رسانه‌های تایوانی از تهدید به بمبگذاری در فرودگاه بین‌المللی «تائویوان» خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی تایوانی گزارش می‌دهند که مقامات اطلاعاتی دریافت کرده‌اند مبنی بر این که سه وسیله انفجاری در فرودگاه بین‌المللی «تائویوان» در شهر تایپه پایتخت تایوان جاسازی شده است.

 این خبر در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در تور آسیایی خود به سر می‌برد، قرار است امروز (دوم اوت) به تایوان سفر کند؛ اگرچه طبق این گزارش، او از فرودگاه دیگری وارد خواهد شد.

روزنامه «یونایتد دیلی نیوز» گزارش داده که پلیس هوانوردی تحقیقاتی را پس از تهدید بمب‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی تائویوان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هیچ گونه تخلیه‌ای از فرودگاه اعلام نشده، اما از کارکنان خواسته شده حداکثر هوشیاری را به کار گیرند.

پیش‌تر، «هو شیجین» مفسر روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در توییتی در خصوص واکنش چین به سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، از احتمال اقدام نظامی پکن خبر داد. وی در این خصوص نوشت: بر اساس آنچه می‌دانم، در واکنش به سفر احتمالی پلوسی به تایوان، پکن مجموعه‌ای از اقدامات متقابل از جمله اقدامات نظامی را تنظیم کرده است.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سفر پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای جدی مقام‌های چین درباره احتمال تقابل نظامی مطرح شده است. در عین هشدارهای پی در پی چین، گفته شده که پلوسی قصد دارد عصر امروز وارد این جزیره شود. 

در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

نماینده چین در سازمان ملل هم با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داده پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام خواهد داد.

چین تایوان را یک استان می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است. پکن همواره با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس