علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت گفت: تصمیم بر آن شد هیئت وزیران اختیار خود مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان را به هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کند.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه ۱۱ مرداد در نشست خبری ضمن تسلیت ایام دهه اول محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: ۸۰ هزار تن اقلام با نرخ مصوب به هیات مذهبی تخصیص پیدا کرد و همچنین ستاد اربعین در دولت تشکیل شد تا زائران اربعین بتوانند به سهولت عازم مراسم اربعین شوند.

وی با اشاره به سیل اخیر افزود: ۲۴ استان کشور درگیر سیل شدند که متاسفانه خسارت هایی برای مردم به وجود آمد و از مقام معظم رهبری نیز تشکر داریم که از حضور به موقع دولت در سیل تشکر کردند.

سخنگوی دولت گفت: از سوی هلال احمر به بیش از ۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد و بیش از ۶ هزار امدادگر در صحنه حادثه حضور داشتند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: گزارش های از سوی وزرای مرتبط درباره سیل در دولت قرائت شد و میزان خسارت های وارده شده محاسبه شده است و تصمیمات و دستوراتی صادر شده است.

وی گفت: روز گذشته امضای تفاهم نامه پالایشگاه مروارید مرجان و پتروپالایشگاه شهید سلیمانی منتشر شد. این تفاهم‌نامه در استمرار رویه جدید دولت برای حمایت حوزه‌های پیشران اقتصاد به سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی کشور به این حوزه‌ها بود. به واسطه مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها صورت گرفت که با این روش تامین مالی، آثار تورمی نقدینگی موجود در کشور مدیریت خواهد شد.

وی در مورد برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در دولت گذشته، شاهد حضور کمرنگ مسئولان دولتی در محل حوادث و مدیریت میدانی مشکلات مردم بودیم امروز با توجه به اینکه این دولت خلاف رویه قبل را انجام می‌دهد شاهد هجمه برخی صاحبان رسانه ها و اکانت های فضای مجازی علیه دولت هستیم علت را در چه می دانید؟، اظهار داشت: حضور مسئولان اجرایی در صحنه مشکلات در لحظه برای مدیریت بحران ها تکلیف و وظیفه مدیران اجرایی است و اینکه صرفا دولت تماشاگر برخی مشکلات مردم باشد یا مدیریت مانیتورینگ داشته باشد در این دولت وجود ندارد و اعتقادی هم به آن ندارد.

وی افزود: حضور میدانی مسئولان در حوادث وجه تمایز این دولت با دولت های گذشته است و شاید این اقدام دولت هم مورد پسند کسانی که نگاه متفاوت برای حل مشکلات دارند نباشد، اما دولت بر آن تاکید دارد.

سخنگوی دولت گفت: آنچه بنده متوجه شدم حضور به موقع مسئولان اجرایی در حادثه اخیر سیل مورد ستایش و تقدیر اکثر رسانه ها قرار گرفته شده بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: ۲۷ هزار تن ذرت از سال ۱۳۹۰ در دو انبار مانده بودند و ۱۰ هزار تن به خارج از کشور فرستاده شد و به جای امحا به خارج از کشور فروخته شد.

وی با اشاره به میزان خسارت های سیل، بیان داشت: ارزیابی خسارات نهایی نشده است در جلسه گذشته هیات دولت دو روش برای جبران خسارات سیل در نظر گرفته شد؛ روش اول در نظر گرفتن تنخواه به وزارت کشور و مدریت بحران فرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت افزود: روش دوم فعال کردن صندوق بیمه همگانی برای امکان استفاده از ظرفیت حوادث طبیعی تا از ظرفیت بیمه از این پس استفاده شود. وزارت نیرو ۷ هزار ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز را شناسایی کرده متاسفانه سرعت اصلاح در سال‌های گذشته کم بوده است و سالانه ۱۷۰ نقطه اصلاح می‌شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قانون جوانی جمعیت نیز گفت: ستاد مربوطه در وزارت بهداشت فعال شده و از ما گزارش خواستند و الزاماتی ابلاغ کردند و ما پیگیر اجرای مصوبات هستیم. در مجموع اعتبارات بانکی، از ابتدای سال جاری تا ۱۰ مرداد، ۲۱۷ هزار فقره وام فرزندآوری در راستای اجرای این قانون اعطا شده که مبلغ آن ۸۶ هزار میلیارد ریال است. در بازه وام قرض‌الحسته ازدواج نیز ۳۲۰ هزار فقره وام اعطا شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در طرح‌های فروش خودرو، بیش از ۲۳۰ هزار خودرو به مادران عزیز تخصیص داده شده است. تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر تکمیل ثبت نام داشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات نمایندگان بازنشستگان با معاون اول رئیس جمهور، گفت: گزارشات در جلسه اخیر هیئت دولت ارائه شد و دولت راهکارهای پیشنهادی جمع‌بندی شده از سوی معاون اول و وزارت کار را بررسی کرد و تصمیم بر آن شد هیئت وزیران اختیار خود مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان را به هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کند.

در حال تکمیل...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 0
    رییس جمهور به نیویورک سفر می‌کند ؟؟!!!هاااا
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      6 0
      من که باورم نمیشه بره اونجا ببینیم دستگیرش میکنن هاهاها
    • DE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      3 1
      برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است./ جواد نیویورکی و زنونابین را همراه ببرید زبان دیپلم ماسی بدل هستند منظور بلد هستند. فقط اگر در مورد برجام خواست آقا جواد صحبت کنه یه مترجم براش بگذارید متون را از انگلیسی قراردادهای بین المللی به انگلیسی دانشجوئی ترجمه کنه باز نگه متوجه نشدم تفاوت تحمیق و تحقیق و تعلیق و تطمیع ....را
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      3 1
      جوادم ببرین فوق تخصص برخورد ناگهانی با رئیس جمهور آمریکا جلوی سرویس بهداشتی داره!!! خخخخخخخ
  • NL ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    فایده حضور میدانی و گل بازی مسئولان چیست؟ در عوض باید نقاط را سریع و فوری و انقلابی اصلاح کرد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    این آقا و میبینم
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    از ماه بهمن 1400 الی مرداد1401 بحث شیرین افزایش حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی است که تاکنون مثل توپ توان زمین تواین زمین داردغلت میخورد وهنوز به نتیجه نرسید
  • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    چی بگم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 0
    کدخدا به رئیسی ویزا نخواهد داد عمرا
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    اشتباهه محضه
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    امید که این چنین نشود
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 1
    امنیت رییس جمهورمون ؟
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 0
    افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را که حدود 6ماه از سال گذشته است را پرداخت بکنند .
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 2
      باید بررسی بشه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    چرا دولت داره با روان جمعیت بازنشسته ها بازی میکنه
  • م.آزاد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    نیامده ونخواهد آمد، حالا چند ماه هم برای هماهنگی جلسات وبررسی باید بگذره
  • IN ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    5و6 ماه از سال گذشته
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    می‌خواستند کیم اون جنگ هم برای مذاکره با ترامپ ب آمریکا بیاد، اما در نهایت کره شمالی با این سفر اعتماد نکرد و آنها دیداری در سنگاپور داشتند. اعتماد سردار سلیمانی هم جواب نداد و چون مهرهای کلیدی و آینده دار بود ترور شد. آیا حاج آقا سرنوشت این ملت در گرو اعتماد ب آمریکا قرار می‌دهند. کسانیکه با طناب آمریکا در چاه رفتند سلامت بیرون آمدند.؟
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    نمی‌توان مشکلات‌ را با همان طرز فکری حل کرد که با آن، مشکلات را به‌وجود آورده‌ شد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    تو رو خدا ایشونو نفرستید
  • بازنشستگان تامین اجتماعی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    افزایش حقوق چندرغازی بازنشستگان را بپردازند .
  • هوشمند IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی هرکس جرات داره نفس بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس