کد خبر 1404399
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
بازگشت کهکشانی‌ها با دلارهای آمریکا

هرچند تور آمریکا و بازی با تیم‌های بارسلونا، کلاب آمریکا و یوونتوس، دستاورد چشمگیری برای تیم رئال‌مادرید به همراه نداشت اما دلارهای آمریکا بدرقه راه این تیم شد.

به گزارش مشرق، تیم رئال‌مادرید پس از سه سال راهی آمریکا شد تا بازی‌های دوستانه پیش از فصل خود را خارج از خاک اسپانیا رقم بزند؛ بازی‌هایی که با نتیجه باخت ۱ بر ۰ مقابل بارسلونا، تساوی ۲ بر ۲ مقابل کلاب آمریکا و سرانجام پیروزی ۲ بر ۰ مقابل یوونتوس به پایان رسید و تیم راهی اسپانیا شد تا در ۱۹ مردادماه برای کسب سوپرجام اروپا به مصاف  اینتراخت فرانکفورت به فنلاند برود.

نتیجه بازی‌های تور آمریکا شاید برای رئال‌مادریدی که در مجموع ۲۱ سفر و ۴۷ بازی در این کشور داشته و خاطراتی پر از شکست و پیروزی را در میان انبوه هواداران به ثبت رسانده است خوشایند نبود اما با جذب اسپانسر و حامی مالی، توانست با سفر به آمریکا مبلغی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون یورو درآمدزایی داشته باشد.

حال‌آنکه رئال با احتساب درآمد از یوفا به‌خاطر حضور در سوپرجام، توانست از تمام چهار بازی قبل از شروع فصل ۲۰ میلیون یورو درآمدزایی کند ضمن اینکه در این سفر، برند خود را توسعه داد.

بازگشت کهکشانی‌ها با دلارهای آمریکا

۲۱ سفر رئال‌مادرید به آمریکا در یک قاب

رئال‌مادرید نخستین‌بار در سال ۱۹۲۷ در نیویورک به مصاف گالیسیا رفت که پس از این دیدار، تا سال ۱۹۵۹ به ایالات متحده بازنگشت و در این سال دو بازی را نیویورک انجام داد.

دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۱، به لس‌آنجلس سفر کرد. چهارمین سفر رئال‌مادرید به آمریکا در سال ۱۹۶۵ بود و کهکشانی‌ها در نیویورک مقابل ایندیپندنته به‌تساوی ۱-۱ دست یافتند. در سال ۱۹۶۷، هیوستون آمریکا محل برگزاری بازی رئال‌مادرید و وست بود که با نتیجه ۳-۲ خاتمه یافت و یک سال بعد، در سال ۱۹۶۸، مادرید در ورزشگاه یانکی نیویورک بازی کرد تا نیویورک جنرال را ۴-۱ شکست دهد.

رئال‌مادرید در سال ۱۹۹۰ به ایالات متحده بازگشت و چهار بازی در کالیفرنیا انجام دادند و سه بازی را بردند.

رئال‌مادرید در سال ۲۰۰۲ هم به خاک آمریکای شمالی بازگشت و این کار را برای بازی مقابل رم در نیوجرسی انجام داد. سه سال بعد، در سال ۲۰۰۵، رئال‌مادرید توری را در شیکاگو آغاز کرد که کهکشانی‌ها چیواس گوادالاخارا را ۱-۳ و لس‌آنجلس گلکسی را ۰-۲ شکست دادند.

در سال ۲۰۰۶، هم رئال‌مادرید دو بازی در ایالات متحده انجام داد. اولین بازی در سیاتل مقابل دی سی یونایتد (۱-۱) و دومی در یوتا مقابل رئال سالت‌لیک‌سیتی (۰-۲). در سال ۲۰۰۹،   برای بازی با دی سی یونایتد به واشنگتن رفت، مسابقه‌ای که رئال‌مادرید ۰-۳ برنده شد.

در سال ۲۰۱۰، رئال‌مادرید، لس‌آنجلس را برای انجام مرحله پیش فصل انتخاب کرد. این تیم دو بازی دوستانه مقابل لس‌آنجلس گلکسی در استادیوم رز باول و مقابل آمریکای مکزیک در سانفرانسیسکو انجام داد. رئال‌مادرید این دیدار را در سال ۲۰۱۱ تکرار کرد و در لس‌آنجلس، سن دیگو و فیلادلفیا بازی کرد.

در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم رئال‌مادرید به مقصدهای لس‌آنجلس، لاس‌وگاس، نیویورک و فیلادلفیا و دالاس و میشیگان سفر کرد.

رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۶ هم به ایالات متحده بازگشت تا در اوهایو، میشیگان و نیوجرسی بازی کند. در سال ۲۰۱۷ نخستین ال‌کلاسیکو در خارج از اسپانیا در میامی برگزار شد. در آن سال مادرید از سانتا کلارا، لس‌آنجلس و شیکاگو نیز دیدن کرد.

در سال ۲۰۱۸، میامی، مریلند و نیوجرسی مقصد کهکشانی‌ها برای رویارویی با منچستریونایتد، یوونتوس و رم بودند و در سال ۲۰۱۹ رئال‌مادرید برای چهارمین تابستان متوالی به ایالات متحده بازگشت تا در هیوستون، مریلند و نیوجرسی مقابل بایرن، آرسنال و نیوجرسی بازی کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس