بازدید وزیر صمت از کارخانجات تولید خودرو

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد با اشاره به اینکه در بحث خودروسازی تاکنون هشدار توقف پنج خودرو را داریم، گفت: طبق فرمان ۷ ماده‌ای رئیس‌جمهور تا چند ماه آینده خط تولید پژو متوقف می‌شود و خودرو اقتصادی باکیفیت وزارت صمت‌ قول داده که در صنعت خودروسازی جایگزین شود.

به گزارش مشرق، ،سیدمحمود هاشمی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره به نگاه جدید سازمان ملی استاندارد، اظهار کرد: نگاه سازمان، نگاه تحولی است و همه شئونات زندگی مردم به استاندارد گره خورده است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودروها و سایر صنایع ورود کرد و پس از برگزاری جلسه و توافق‌نامه ۲۲ ماده‌ای که باید این استانداردها رعایت شود در غیر این صورت به توقف تولید منجر می‌شود.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندارد با فرمایش‌های رهبری بحث کیفیت و سلامت و ایمنی را در همه شئون زندگی مردم را دنبال می‌کند و شرعا و قانونا وکیل مردم است.

هاشمی با اعلام اینکه همه شئون زندگی مردم با استاندارد ارتباط دارد، اظهار کرد: از صادرات، واردات، تولید، محصولات خوراکی گرفته برخی کالاها به سمت استاندارد تشویقی می‌روند تا توسعه صادرات داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سطح استان نیز نگاه تحولی استاندارد مدنظر است، یادآور شد: بخشی به‌عنوان نظارت بر اجرای استاندارد داریم که این مسائل  به‌صورت جدی دنبال شود.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد با اشاره به اینکه در بحث خودروسازی تاکنون هشدار پنج تا توقف خودرو را داریم، اظهار کرد: سه تا متوقف شده و پژو هم برنامه‌اش این است طبق فرمان ۷ ماده‌ای رئیس‌جمهور تا چند ماه آینده متوقف شود و خودرو اقتصادی باکیفیت وزارت صمت‌ قول داده که در صنعت خودروسازی جایگزین شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: عزم سازمان ملی بر این است که بتواند ضامن کیفیت سلامت و خدمات مردم به‌معنای واقعی کلمه باشد، گفت: استاندارد سازمان تخصصی و فنی که کارکنان از جنس انقلاب هستند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: استاندارد با یک سرمایه اجتماعی مهم به‌نام اعتماد عمومی سروکار دارد، به همین دلیل ضعیف کار کردن استاندارد این اعتماد عمومی را سلب کرده و مردم را بی‌اعتماد می‌کند.

وی افزود: بی‌اعتماد شدن نسبت به استاندارد به معنای اینکه اجناس داخلی از چشم میفتد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: مهر استاندارد روی اجناس باید حساب‌شده باشد و هیچ تعارفی در این زمینه نداریم.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه در ارتباط عملکرد استاندارد در گذشته باید با مقصران برخورد شود، تصریح کرد: استاندارد با پیوست اخلاقی، دینی و وجدانی باشد و بعضی اوقات با ضعف عملکردی از بعد رقیب‌تراشی باید وارد شویم همین کاری که مجلس تصمیم گرفت متاسفانه تصمیمش ابتر ماند.

وی ادامه داد: این تصمیم که خودروهای ارزان‌قیمت خارجی وارد کند چرا ورود خودروی خارجی ممنوع باشد و چهار دهه و اندی دو خودروساز انحصارا بازار را گرفتند ورود خودرو ممنوع باشد یا اگر هم بیاید خودروهای چند میلیاردی باشد چه اشکالی دارد خودروهای ارزان قیمت ولی با کیفیت وارد شود؟ این مصوبه دولت بود ولی باز بنظرم همان مافیا دخالت کردند و قیمت را بالا بردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: استاندارد نباید هیچ تعارف و اغماضی داشته باشد، لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    31 4
    این کارها همش بازی دادن مردمه هدف شما حذف خودرو های ارزان است که مردم توان خریدن آن را دارند با جایگزینی آن با خودرو های گران است
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      4 17
      نکنه مفسدی؟
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      8 0
      کدوم خودروی ارزان !؟ اشغاله ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰میلیونی برای شما ارزانه
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    21 0
    سلام ضمن عذرخواهی از مخاطبین محترم شرکت‌های خودروسازی فکر می کنند مردم .... هستند الان بازار اشباع ودر حال ریزش و خودرویی هم وارد نشده که جایگزین شود نتیجه افزایش قیمت وفشار بیشتر به مردم هيچکس برای دلسوزی در این کشور کاری انجام نمی دهد فقط استثمار ...‌‌...
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      2 16
      سلام ضمن عذرخواهی باید بگم که کافر همه را به کیش خود پندارد
  • سید فروزان CH ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 10
    پژو و رنو از صعنت خودرو بروند ، پیشرفت داخلی شروع میشود مافیای فرانسوی ایرانی خودرو چهل سال است مانند بختک افتاده بر مملکت
    • DE ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 3
      تو که از سوییس پیام میدی چی سوار میشی ؟
  • حسین NL ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 1
    موش تو سوراخ نمیرفت جارو ب دمش میبست قحطی خودروه بجا افزایش تولید خط تولیدا رو متوقف میکنن
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    10 0
    اقای استاندارد خودرو های غیر استاندارد تایید شده توسط شما ،تحویل داده شده به مردم چی میشه؟
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 0
    توقف خط تولید پژو بخاطر امنیت مردم و بروز رسانی خودروها انجام نشده بلکه بخاطر وارد کردن خودروی بی کیفیت ولی خیلی گرانتر به خط تولید و چاپیدن بیشتر مردم هست
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    فقط میتونم بگم خخخخخخ
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 1
    من ۱۰ ساله پراید دارم سایپا الان به من جریمه می دهد یا پرسیدم را آپدیت می کند
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 0
    دیشب صدا و سیمای میلی یمن رو نشون می دادو می گفت سوخت ندارن و ... . نکته جالبش این بود که ماشین های اونها هم خیلی بهتر از ارابه های ساخت ایران بود.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    من یه تیبا هاچ بک دارم لطف کنید تحویل بگیرید یه شاهین بدید.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    از موقعی گه ما یادمون میاد پژو رو میخان متوقف کنند فقط ادعها دارن همین
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    ماشین های ارزان تر را دارند حذف میکنند فقط اتاق را عوض میکنند شما مجبور ی باسه برابر قیمت بخری مثل حذف تیبا و خرید شاهین موتور یکی فقط بدنه عوض شده حالا برو سه برابر قیمت بخر
  • اسی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    بازی دوباره شروع شد .احتمالا حذف ۲۰۶ تیپ ۲ و پارس معمولی به خاطر قیمت مناسب .لعنت بر زالو صفت. آقایان سازمان استاندارد چند گرفتی... راستی سمند و تیبا حذف شد پس چرا پراید وانت هنوز هست.نیسان آبی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس