کد خبر 1404251
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
برگزاری ۲ پویش کتابخوانی به مناسبت فرارسیدن محرم

پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» و «سفیر حسین» همزمان با فرارسیدن ماه محرم با هدف آشنایی مخاطبان با زندگانی امام حسین(ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، برنامه‌های فرهنگی متعددی همزمان با فرارسیدن ماه محرم، ماه سوگواری بر عزای سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، به کوشش نهادها و مراکز مختلف در حال برگزاری است. هدف از برگزاری این دست از فعالیت‌ها، آشنایی بیشتر مخاطبان با سیره امام حسین(ع) و چرایی قیام کربلا عنوان شده است. 

پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» از جمله این دست از برنامه‌ها است که به کوشش انتشارات آستان قدس رضوی(به نشر) در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود. 

حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر، با اشاره به جزئیات بیشتری از این پویش گفت: با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های خوب، فاخر و متقن درباره امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا، انتشارات به‌نشر طرحی متفاوت در ایام محرم و صفر برگزار می‎‌کند. در این طرح هشت کتاب برای گروه‌‎های سنی مختلف از بین آثار پرتعدادی که به‌نشر در این موضوع دارد، توسط کارشناسان انتخاب و معرفی شده است. مطالعه هر یک از این آثار به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می‌‎کند تا نسبت به شخصیت سید و سالار شهیدان و سایر شخصیت‎‌های حاضر در عاشورا و نیز نسبت به اصل این قیام و تبیین آن، شناخت و معرفت خوبی پیدا کنند. 

کتاب , امام حسین (ع) , ماه محرم ,

وی ادامه داد: این طرح در قالب سیزدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر و با شعار «#ازحسین بخوانیم» به‌‎طور گسترده و با همکاری ارگان‌های فرهنگی و مذهبی در سطح کشور برگزار می‌‎شود.

سعیدی افزود: «یک دختر بی‎‌گوشواره» و «بچه‌های عاشورا» ویژه کودکان، «داعشی و عاشقی» و «گوشه ششم عاشقی» ویژه نوجوانان، «عقیله»، «مسلم‎ بن‎ عقیل شهید جاوید»، «قصه‌های روضه»، و «شهادت‌نامه امام حسین(ع) و شهیدان کربلا» ویژه بزرگسالان، هشت عنوان منبع پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» هستند.

مدیرعامل به‌نشر اضافه کرد: با هدف ارج‌گذاری به افرادی که در این پویش مشارکت می‌‎کنند، یک جایزه نقدی پنج میلیون تومانی و پنج جایزه نقدی یک میلیون تومانی برای این پویش در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان و مخاطبان تنها با تهیه یکی از این هشت عنوان و ارسال کد انحصاری داخل کتاب به سامانه پیامکی 30003209 در پویش شرکت کرده و در قرعه‌کشی حضور خواهند داشت.

سعیدی ادامه داد: منابع این پویش علاوه بر کتابفروشی‌‎های آستان قدس رضوی، در دیگر کتابفروشی‎‌های معتبر سراسر کشور عرضه خواهد شد. همچنین تهیه این منابع و نیز مطالعه بروشور معرفی این هشت کتاب از درگاه اینترنتی Behnashr.com و دیگر راه‌های ارتباطی به‌نشر نیز امکان‌پذیر است.

مدیرعامل به‌نشر همچنین یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، خوانش، تبلیغات محیطی، ترویج و معرفی آثار در فضای مجازی از دیگر بخش‌‎های پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» خواهد بود و بخش ویژه فضای مجازی با هدف ترویج و معرفی هر چه بهتر این کتاب‌‎ها با هشتک #ازحسین بخوانیم به ایجاد موج فرهنگی در فضای مجازی می پردازد.  

سعیدی درباره دو پویش گذشته انتشارات به‌نشر نیز گفت: قرعه‌کشی پویش «آبی‌ها» برگزار و برگزیدگان مشخص و پرداخت جوایز آنان در اولین فرصت انجام می‎‌شود و قرعه‌کشی پویش مطالعاتی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

با «سفیر حسین» در ماه محرم

همچنین قرار است چهارمین پویش کتاب «سفیر حسین علیه‌السلام» نیز به همت انجمن کتابفروشان جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی «خوشه» و همکاری جامعه ایمانی مشعر برگزار شود.

این پویش در چهارمین سال برگزاری با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در ایام ماه محرم برپا می‌شود. پیش از این کارشناسان این حوزه در موضوعات مختلف، کتاب‌های پیشنهادی توسط ناشران را بررسی و  23 عنوان  کتاب انتخاب شد.

کتاب , امام حسین (ع) , ماه محرم ,

کتب منتخب، با موضوعات اهل بیت(ع) و متناسب با ایام محرم به مخاطبان هیئت معرفی خواهند شد. سبک زندگی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، مهدویت، کسب و کار و اشتغال نیز از موضوعات محوری این پویش است که مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معرفی و پخش تیزر از صدا وسیما، معرفی کتاب توسط سخنران و مداح، معرفی و انتشار کتاب در فضای مجازی، توزیع بروشور ، پخش کلیپ در هیئت، معرفی چهره به چهره کتاب، برگزاری گعده های کتاب‌خوانی، دعوت از نویسنده کتاب ، نصب پوستر و عرضه و توزیع کتاب از جمله اقدامات ترویجی در این پویش است.

کتاب‌های عرضه شده در این پویش به صورت امانی در اختیار سفیران(برپاکنندگان میز کتاب) قرار خواهند گرفت. همچنین حمایت‌های مالی و معنوی‌ از سوی انجمن خوشه و شرکت‌های پخش جهت ترویج و معرفی این آثار صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس