کد خبر 1404132
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

اگر شما نیز شیوه درمانی ایمپلنت را برای جایگزینی دندان­های از دست رفته خود انتخاب کرده­اید، به شما تبریک می­گوییم؛ زیرا ایمپلنت یک شیوه استاندارد، امن و همیشگی برای دندان­هایی است که به هر علتی از دست داده­اید. البته این موضوع به شرط آن است که مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را جدی گرفته و تمامی موارد آن را رعایت کنید.

راهنمای کامل مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

اگر به دنبال بهترین مرکزایمپلنت در تهران هستید مرکز ایمپلنت دکتر وحید دهقان در تهران از بهترین کلینیک های دندانپزشکی میباشد که با استفاده از مواد اولیه و همچنین کادر حرفه ای رضایت 100% بیماران را در زمینه ی کاشت دندان داشته است این مرکز بصورت مستقیم تحت نظر دکتر وحید دهقان اداره میشود که خود کارشناس صدا و سیما و پاسخگوی سوالات پزشکی در زمینه ی کاشت دندان  در برنامه های رادیویی و تلویزونی میباشد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان در 24 ساعت ابتدایی

بدون شک حساس­ترین زمانی که بعد از ایمپلنت دندان در پیش روی خود دارید، 24 ساعت ابتدایی است؛ زیرا در این هنگام به تازگی کاشت دندان را انجام داده­اید و جسم شما نیاز به زمان کافی برای سازگاری با پایه ایمپلنت دارد. در این مدت، هنوز پایه ایمپلنت به طور کامل جای خود را در لثه پیدا نکرده و محکم نشده است. بنابراین اصلی­ترین وظیفه ای که در 24 ساعت یا 48 ساعت اول پس از کاشت دندان بر عهده شما وجود دارد، مراقبت از ایمپلنت دندان است.

از جمله مهم­ترین مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان در 24 ساعت ابتدایی، می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گاز پانسمان که بر روی دندان شما قرار دارد را از دهان خارج نکرده و آن را جابه جا نکنید. این گاز باید تا 1 ساعت در دهان شما باشد تا مانع از خونریزی گردد.
  • در طول این مدت زمان، سعی کنید استراحت نموده و از انجام ورزش و فعالیت­های سنگین خودداری کنید.
  • یک کیسه یخ را درون پارچه نخی تمیز قرار داده و بر روی صورت خود قرار دهید؛ این کار باعث کاهش درد و تورم می­گردد.
  • تمام داروهایی که پزشک شما تجویز نموده است را سر ساعت مصرف کنید.

مصرف آب نمک بعد از ایمپلنت

یکی از مهم­ترین نکاتی که در هنگام مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان باید به آن توجه کنید، استفاده از آب نمک است. از جمله مشکلاتی که ممکن است پس از ایمپلنت به وجود آید، عفونت در محل جراحی است؛ اما آب نمک توانایی از بین بردن انواع عفونت و عوامل بیماری­زا را دارد و به طور کامل از تشکیل پلاک­های اطراف دندان که باعث آسیب به ایمپلنت می­شوند جلوگیری به عمل می­آورد. به همین سبب است که بسیاری از متخصصان به بیماران خویش توصیه می­کنند به صورت روزانه آب نمک قرقره کنند و به این صورت به بهترین شکل ممکن از دندان کاشته شده خود مراقبت نمایند.

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟

در میان توصیه­هایی که متخصص به عنوان مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به شما ارائه می­نماید، توجه به تغذیه بسیار تاکید می­شود. متخصصان اعتقاد دارند در 24 ساعت ابتدایی ایمپلنت که هنوز ممکن است در ناحیه جراحی درد، تورم و خونریزی وجود داشته باشد، باید از مصرف غذاهای گرم خودداری نمایید، زیرا ممکن است باعث تشدید خونریزی شود. بهترین غذاهایی که در این دوران می­توانید مصرف کنید شامل مواد غذایی نرم مانند سوپ، سیب زمینی پوره شده، ماست و سبزیجات پخته شده هستند. بنابراین در 1 الی 7 روز اول، سعی کنید از یک رژیم غذایی نرم و سبک پیروی کنید تا پایه ایمپلنت به خوبی به استخوان فک و لثه جوش بخورد.

درکلینیک دکتر وحید دهقان خدمات ایمپلنت دیجیتال در تهران با بهترین مواد اولیه ارائه میشود و همواره پزشک در تمامی مراحل مشاوره مناسب را به شما خواهد داد.

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت

یکی از مراقبت های بعد از کاشت دندان که رعایت آن برای بسیاری از افراد خوشایند است، خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت است. به طور کلی یکی از مواد غذایی که همواره توسط متخصصان برای بعد از ایمپلنت دندان پیشنهاد می­شود، مصرف بستنی است. تحقیقات ثابت کرده است که بستنی، محل زخم و جراحی را خنک نگه داشته و نقش بسیار مهمی در کاهش خونریزی ایفا می­کند. علاوه بر این، به سبب دارا بودن قند، انرژی شما را به میزان فراوانی افزایش می­دهد. همچنین بستنی دارای مواد معدنی مفید مانند کلسیم است که باعث تسریع روند جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می­گردد.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟

درد بعد از ایمپلنت به سبب عملیات کاشت دندان و همچنین بخیه­هایی که پزشک در محل جراحی می­زند کاملاً طبیعی است. بعد از عمل کاشت دندان، به مدت دو الی سه روز درد را احساس خواهید کرد و پس از آن این درد شروع به کاهش می­کند و پس از گذشت 1 هفته الی 10 روز، دیگر دردی احساس نخواهید کرد. البته درد بعد از ایمپلنت برای هر شخصی متفاوت است و این موضوع به روش درمانی، نوع ایمپلنت و... بستگی فراوانی دارد. اما به طور کلی بیماران حداکثر پس از 10 روز، دیگر دردی احساس نخواهند کرد. شما می­توانید در دورانی که به مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان توجه می­کنید، از داروهای مسکن که توسط دندانپزشک شما تجویز شده است استفاده نمایید.

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می کشد؟

اصلی­ترین علت ورم بعد از ایمپلنت، برشی است که دندانپزشک در لثه برای کاشت دندان به وجود می­آورد؛ این برش معمولاً با ورم، خونریزی و کبودی همراه است. به طور کلی اکثر مراجعان پس از کاشت دندان و در 3 روز ابتدایی، درد و ورم در ناحیه جراحی را تجربه می­کنند و این موضوع اصلاً نگران کننده نیست. یکی از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که باعث کاهش ورم آن می­گردد، استفاده از کمپرس یخ است؛ بنابراین در 3 روز ابتدایی، علاوه بر مصرف داروهای مسکن که توسط دندانپزشک تجویز شده­اند، کمپرس یخ را نیز فراموش نکنید و به صورت منظم از آن استفاده نمایید.

نکاتی در مورد پیاده روی بعد از ایمپلنت

پس از انجام ایمپلنت دندان، تا یک هفته به هیچ عنوان ورزش سنگین انجام ندهید، زیرا ممکن است آسیب­های فراوانی برای دندان کاشته شده شما به وجود آورد. معمولاً متخصصان پیشنهاد می­کنند 1 هفته ابتدایی کاشت دندان را به مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان توجه ویژه­ای نموده و از انجام هر کاری که ممکن است به ایمپلنت شما صدمه بزند خودداری کنید. بعد از گذشت 1 الی 2 هفته پس از ایمپلنت دندان، به دندانپزشک خود مراجعه نموده و با مشورت او، پیاده روی سبک را آغاز کنید. فراموش نکنید که در این دوران، هیچ چیزی مهم­تر از سلامت دندان و لثه شما نیست، بنابراین با نظر دندانپزشک خود، به آهستگی و آرامی ورزش را آغاز کنید. بدون شک پیاده روی آرام و سبک، یکی از بهترین ورزش­هایی است که برای شروع می­توانید به آن بپردازید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر وحید دهقان از بهترین کلینیک های دندانپزشکی میباشد که خدمات ایمپلنت فوری در تهران و ایمپلنت دیجیتال در تهران را ارائه میدهد همچنین درصورت درخواست بیمار مراحل ایمپلنت تحت بیهوشی انجام خواهد شد در تمامی مراحل مشاوره های لازمه انجام خواهد شد تا بیمار کمترین نگرانی از بابت کاشت دندان خود نداشته باشد


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس