کد خبر 1403787
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توانید از سایت مپ اسکیل اقدام نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن و مناسب ترین هزینه، نقشه یو تی ام ملک خود را دریافت کنید

امروزه برای تمامی اراضی و املاکی که فاقد سند رسمی یا دارای سند قدیمی منگوله دار هستند مالکین با مشکلات عدیده ای همچون تعرض، خلفات ماده ۱۰۰، کلاهبرداری و... مواجه هستند که مطابق با قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند رسمی باید برای صدور سند رسمی تک برگی اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده نمایند.

در ادامه مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت سند رسمی با استفاده از نقشه یو تی ام مفصل صحبت خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

نقشه یو تی ام اساسی ترین مدرک برای گرفتن سند

نقشه یو تی ام یکی از اساسی ترین مدارک مورد نیز برای ثبت نام سند رسمی مالکیتی یا همان سند تک برگی و یا برای تبدیل سند قدیمی یا بنچاق به سند تک برگی می باشد که باید توسط مهندس رسمی نقشه برداری نظام مهندسی یا کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری انجام شود.

نقشه یو تی ام یا  UTM مخفف Universal Transverse Mercator coordinate system برای تعیین حدود اربعه و کاداستر تهیه می شود تا به واسطه این نقشه برای تهیه سند تگ، جانمایی پلاک ثبتی، قرار گرفتن در طرح های هادی و تفصیلی، تعرض و تخلفات به حریم املاک و اراضی مجاور یا حریم شهرداری مشخص می شود.

اطلاعاتی که در نقشه یو تی ام درج می شود عبارتند از:

  • تعیین ابعاد اربعه
  • تعیین مساحت وضع وجود ملک
  • تعیین متراژ عرصه
  • تعیین کاربری ملک
  • تعیین موقعیت دقیق ملک

نقشه یو تی ام با سه روش تهیه می شود که عبارتند از:

  1. با استفاده از دوربین توتال استیشن
  2. با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه
  3. ترکیب دوربین توتال استیشن و جی پی اس

چگونه برای تهیه نقشه یو تی ام اقدام کنیم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام می توانید از سایت مپ اسکیل اقدام نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن و مناسب ترین هزینه، نقشه یو تی ام ملک خود را دریافت کنید که در ادامه مراحل تهیه نقشه UTM را توضیح خواهیم داد:

  1. در ابتدا به سایت مپ اسکیل مراجعه کرده و فرم درخواست ثبت نقشه را تکمیل نمایید یا با شماره های  دفتر شرکت ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۱۳ - ۰۲۱۹۱۰۳۱۵۸۹ یا شماره همراه ۰۹۱۲۰۴۴۸۳۳۶ تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.
  2. با توجه به اطلاعات ملک مورد نظر و نیاز متقاضی، قیمت تهیه نقشه توسط کارشناسان برآورد شده و پس از توافق طرفین زمان برداشت تعیین می شود.
  3. پس از تعیین زمان برداشت با متقاضی هماهنگی لازم برای حضور در محل مورد نظر انجام می شود چرا که حضور متقاضی در زمان برداشت الزامی است.
  4. پس از برداشت نقشه نیمی از بهای انجام کار از متقاضی دریافت می شود.
  5. با توجه به داده های برداشت شده توسط کارشناسان مپ اسکیل اقدام به تهیه نقشه و کارتوگرافی توسط تکنسین کارتوگرافی انجام می شود.
  6. در پایان نقشه یو تی ام ملک با تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری به متقاضی تحویل داده می شود و تسویه حساب کلی انجام خواهد شد.

با این نقشه سند رسمی بگیرید

هزینه تهیه نقشه یو تی ام چقدر است؟

هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای دریافت سند رسمی مالکیت با توجه به متراژ و شرایط ملک، نوع کاربری و... متفاوت است که با دریافت شرایط ملک قیمت دقیق تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناسان سایت مپ اسکیل به صورت دقیق برآورد و به متقاضی اعلام می گردد و پس از توافق طرفین مراحل بعدی کار انجام می شود.

خاطر نشان می سازد تنها ملاک تعیین مساحت ملک در نقشه یو تی ام برداشت وضع موجود ملک است که در مقیاس های درخواستی با توجه به کاربرد و هدف تهیه نقشه در مقیاس های ۱:۲۰۰۰، ۱:۱۰۰۰  و ۱:۵۰۰ انجام می شود.

آشنایی با سامانه ثبت نام سند با استفاده از ماده ۱۴۷

با توجه به اینکه امروزه استفاده از سند رسمی در هنگام معاملات از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر برای جلوگیری از کاهش اختلافات ملکی و دعاوی دادگستری، طی اقدامی هدفمند اداره ثبت اسناد و املاک کشور پس از تصویب ماده ۱۴۷ برای آسان تر شدن مراحل دریافت سند برای املاک فاقد سند رسمی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف املاک و... مالکینی که قادر به دریافت سند مالکیت به دلایل مختلف قانونی نبودند شرایطی فراهم کرده تا مالکین با استفاده از مدارک مورد نیاز و تهیه نقشه یو تی ام قادر به دریافت سند رسمی مالکیت باشند.

برای دریافت سند رسمی، اداره ثبت اسناد اقدام به راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به آدرس https://sabtemelk.ssaa.ir نموده که به این سامانه مراجعه کرده و با انجام مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد می توانید برای دریافت سند رسمی خود اقدام نمایید.

با این نقشه سند رسمی بگیرید

مراحل دریافت سند رسمی مالکیت

برای دریافت سند رسمی مالکیت نیاز به گذراندن مراحل ذیل می باشد که این مراحل عبارتند از:

  1. در اولین مرحله با احراز هویت کرد یعنی مدارکی دال بر مالکیت ارائه دهید در صورت داشتن سند اولیه یا قولنامه کپی برابر با اصل آن را باید ارائه دهید یا در صورتی که ملک مشاعی یا دارای سند مشاعی است باید کپی برابر با اصل سند مشاعی قابلیت ارائه داشته باشد اگر هم ملک مورد نظر از مالک اصلی خریداری شده باید وکالت نامه رسمی متقاضی ارائه دهد.
  2. پس از احراز هویت مالک، باید متقاضی اقدام به تهیه نقشه یو تی ام از ملک نماید که برای تهیه نقشه یو تی ام ملک به کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری یا کارشناس رسمی نقشه برداری سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و با ارائه مدارک فوق به کارشناس، اقدام به بازدید از محل و تهیه نقشه یو تی ام می نماید و فایل آن را با مهر و امضای خود تایید کرده و پس از تایید نقشه اداره ثبت اسناد در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.
  3. با توجه به اینکه ثبت نام و صدور سند رسمی مالکیت به صورت آنلاین و در سایت انجام می شود باید مدارک مورد نیاز ذیل از طرف متقاضی اسکن شده و با حجم کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت با فرمت jpg یا png در سایت بارگذاری شود این مدارک عبارتند از:
  • اسکن صفحه اول شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • در صورتی که ملک از مالک با قولنامه خریداری شده باشد باید اسکن قولنامه ارائه شود.
  • در صورت وجود سند مشاعی باید اسکن تمام صفحات ۱ تا ۴ ارائه شود
  • نقشه یو تی ام تهیه شدن از ملک توسط متقاضی ارائه شود.
  • پرداخت مبلغ ۵۰ هزارتومان به شماره حساب ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای درخواست صدور سند رسمی
  1. تمامی مدارک فوق الذکر را به دفتر اسناد رسمی یا کافی نت برده و فرم تقاضای پذیرش و ورود به سامانه را پر کنید تا پس از ثبت شماره ورود به سامانه ثبت اسناد در اختیار شما قرار گیرد.
  2. پس از دریافت شماره ورود به سامانه ثبت اسناد و  درخواست خود را ثبت کنید و بعد از ثبت درخواست از آن پرینت گرفته و به همراه مدارک فوق الذکر برای واحد ثبتی اداره ثبت اسناد پست نمایید و کد رهگیری توسط پست دریافت خواهید کرد.
  3. همواره می توانید با استفاده از کدرهگیری و شماره ورود به سامانه از روند دریافت سند رسمی خود مطلع شوید  و با دریافت کد پرونده پس از چندین روز سند خود را درب منزل از پستچی تحویل خواهید گرفت.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس