سی ان ان: تاثیر تورم در آمریکا فقط به غذا و سوخت محدود نمی‌شود

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تورم بالا در آمریکا فقط به مواد غذایی و سوخت محدود نمی شود و بر روی هزینه‌های تقریبا همه چیز در زندگی مردم تاثیر داشته است.

به گزارش مشرق، این رسانه آمریکایی در گزارشی میدانی به بررسی اوضاع اقتصادی در این کشور پرداخته و نوشت: در شهر «کویینز» نیویورک «آئودرا فوردین» صاحب یک مغازه تعمیرکاری خودرو گفت برخی از مشتریان ترجیح می دهند با تعمیر لاستیک پنجر شده به جای تعویض آن، در هزینه های خود صرفه‌جویی کنند.

در شهر «مونت جولیت» ایالت تنسی، مسئولان یک پناهگاه غیرانتفاعی سگ، شاهد افزایش هزینه‌های غذای حیوانات خانگی و مراقبت‌های دامپزشکی بوده‌اند در حالی که کمک‌ها کمرنگ شده‌اند.

در شهر «سنت پل»، ایالت مینه‌سوتا، صاحبان یک فروشگاه لوازم ورزشی در مورد افزایش قیمت‌ها شنیده‌اند و هنوز کاهش نیافته است.

چالش فقط افزایش بهای خواروبار و سوخت نیست

شاخص قیمت مصرف کننده نشان می دهد که قیمت ها از لاستیک‌ گرفته تا ویزیت دندانپزشکی یا یک ابزار کوچک ورزشی، نه تنها در سال گذشته بلکه نسبت به قبل از همه‌گیری افزایش یافته است که تا حدی به دلیل قیمت‌های بالای نفت خام، اختلالات زنجیره تامین و فشارهای اقتصادی جهانی بوده است و نشان می‌دهد که تورم در آمریکا تا چه اندازه فراگیر شده است.

سی ان ان: تاثیر تورم در آمریکا فقط به غذا و سوخت محدود نمی‌شود

«نیکولای روسانوف»، استاد اقتصادی مدرسه وارتون وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا گفت: هر چیزی که مستقیم یا غیرمستقیم به غذا و انرژی در ارتباط است سریع‌تر افزایش قیمت دارد و این افزایش هزینه ها واقعا گسترده است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نشان می دهد در ماه ژوئن قیمت برخی تجهیزات و وسایل اصلی حدود ۲۴ درصد در مقایسه با قبل از همه‌گیری در ژوئن ۲۰۱۹، افزایش یافته است. قیمت لاستیک افزایشی ۲۰ درصدی داشته و خدمات دامپزشکی ۱۷ درصد، کالاهای ورزشی حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

سی ان ان نوشت: هر چند که این افزایش قیمت ها در مقایسه با افزایش قیمت گاز و خواربار -که اکنون نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش قابل توجهی دارد، ممکن است اندک باشد اما باتوجه به میزان حقوق به خودی خود می تواند هزینه‌بر باشد.

«الیزابت آنانت»، استاد اقتصاد دانشگاه آمریکا که به مطالعه موضوعاتی مانند نابرابری، فقر و تأثیرات همه گیری بر مادران و خانواده های کم درآمد می پردازد، گفت: خانواده های کم درآمد به راحتی ممکن است با این هزینه های غیرمنتظره از مسیر زندگی خارج شوند.

در بخشی از گزارش سی ان ان به خلوت شدن خیابان های محل استقرار رستوران ها، کافه ها و بوتیک ها در خیابان های نیواورلئان اشاره شده و آمده است این بخش های کسب‌وکار و تجاری بعد از این که توانستند جان سالم از وضعیت بسیار وخیم ناشی از همه گیری کرونا بدر ببرند تلاش  می‌کنند از عهده تورم برآیند.

افزایش هزینه‌ها همچنان در راه است

این گزارش چشم انداز امیدبخشی را از ارائه وضعیت اقتصادی و تورم در آمریکا ارائه نداده و افزود: انتظار می رود مشتریان همچنان تاثیرات افزایش قیمت ها را در ماه های آینده حس کنند.

انتظار می رود قیمت های کالاهای نفتی به دلیل جنگ روسیه باز هم بیشتر شود.

این رسانه نوشت: از آنجایی که تورم گسترده همچنان خرید برخی کالاهای خاص را از دسترس خارج می کند، خانواده های آمریکایی یاد می گیرند که بودجه خود را تنظیم کنند و برای مثال اشاره کرده که برخی از خانوارها با افزایش هزینه مواد غذایی شروع به کاشت برخی مواد در باغچه منزل خود کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    قیمت گوشت قرمز در آمریکا نهایتا ده دلار و مرغ دو و نیم دلار و تن ماهی زیر دو دلار است و حداقل حقوق ساعتی ده دلار است .
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      راجع به هزینه اجاره و خدمات پزشکی و.... هم بگو!!! سر برج اکثر مردم کرایه در مقصد هستن، زندگی کردم اونجا میدونم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس