کد خبر 1403341
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
سقوط محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح خود

محبوبیت رئیس جمهور آمریکا از زمان اولین نظرسنجی موسسه گالوپ در ژانویه ۲۰۲۱ به پایین‌ترین سطح رسیده است.

به گزارش مشرق، بر اساس یک نظرسنجی که موسسه گالوپ منتشر کرد محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان اولین نظرسنجی این موسسه در ژانویه ۲۰۲۱ به پایین‌ترین سطح رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۸ درصد رای دهندگان عملکرد بایدن را تایید می‌کنند حال آن که این رقم ماه گذشته ۴۱ درصد بود. همچنین این وضعیت در حالی است که رئیس جمهور آمریکا دوره ریاست خود را با ۵۷ درصد محبوبیت در ژانویه ۲۰۲۱ شروع کرده بود.

۷۸ درصد دمکرات ها، ۳۱ درصد مستقل‌ها و ۵ درصد جمهوریخواهان شرکت کننده در نظرسنجی از عملکرد بایدن ابراز رضایت کردند. این نتایج حاکی از آن است که از هواداران حزب دمکرات هفت درصد و از هواداران مستقل رئیس جمهور ۵ درصد کاسته شده است.

گالوپ همچنین متوسط محبوبیت بایدن را در سه ماهه ششم دوره ریاست با روسای جمهور منتخب تا زمان آیزنهاور مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده است که بایدن پایین‌ترین میزان محبوبیت را در این مرحله از ریاست جمهوری (۴۰ درصد) داشته است. ترامپ و کارتر دو نفر بعدی هستند که پایین‌ترین محبوبیت را در سه ماهه ششم (۴۲ درصد) داشته اند.

این نظرسنجی خبر بدی برای رئیس جمهور کنونی آمریکاست و یکی از چند دردسر سیاسی حزب دمکرات در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر خواهد بود. نظرسنجی گالوپ بین ۵ ژوئیه و ۲۶ ژوئیه با مشارکت ۱۰۱۳ فرد بزرگسال برگزار شد.

اصلی ترین دلایل کاهش اعتماد به بایدن، افزایش تورم و به دنبال آن افزایش هزینه های زندگی در آمریکاست. همچنین سن بالای او و اشتباهات پی درپی اش اعتماد عمومی را از وی سلب کرده است. چالش های داخلی ایالات متحده مانند قوانین مربوط به سقط جنین، حمل سلاح، همه گیری کرونا و مشکلات زیرساختی نیز از دیگر عوامل دخیل در کاهش محبوبیت بایدن به شمار می رود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس