دستیار وزیر خارجه: آمریکا عامل وخامت وضعیت در لبنان است

دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و دخالت در کشورهای منطقه موجب وخامت وضعیت در آنها از جمله لبنان شده، تصریح کرد: در کنار ملت شریف و مقاوم لبنان مقابل زورگویی خواهیم ایستاد.

به گزارش مشرق، محمدصادق فضلی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا امشب (جمعه) هفتم مرداد ماه در توئیتی در واکنش به بیانیه کاخ سفید درباره لبنان و تمدید وضعیت اضطراری درباره این کشور نوشت: آمریکا با حمایت از رژیم آپارتاید صهیونیستی و دخالت در کشورهای منطقه موجب وخامت وضعیت در آنها از جمله لبنان شده است.

وی با طرح این سؤال که بیانیه کاخ سفید چه کمکی به لبنان می‌کند؟ اظهار داشت: حمایت از متجاوزین و غارت منابع زمینی و دریایی لبنان را متوقف کنید.

دستیار وزیر خارجه تصریح کرد: در کنار ملت شریف و مقاوم لبنان مقابل زورگویی خواهیم ایستاد.

به گزارش فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز جمعه وضعیت اضطراری در قبال لبنان را تمدید کرد. بایدن در این بیانیه اعلام کرد: وضعیت اضطراری که رئیس‌جمهور آمریکا از تاریخ اول اوت سال ۲۰۰۷ برای اعلام وضعیت اضطراری در قبال لبنان اعلام کرده بعد از تاریخ اول اوت سال  ۲۰۲۲ نیز کماکان پا برجا خواهد بود.  

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه مدعی شده است: «برخی اقدامات کمک کننده نظیر ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله-که سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته‌ای را شامل می‌شوند- موجب تضعیف حاکمیت لبنان می‌شوند، در ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه نقش دارند و تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده در برابر امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده پدید می‌آورند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس