کد خبر 1402832
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اخیراَ وزارت دادگستری روسیه خواستار توقف فعالیت آژانس یهود در این کشور به دلیل نقض نظام‌مند قوانین حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها و جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات در مورد شهروندان روسیه شده و این امر به یک موضوع چالشی در روابط سیاسی طرفین تبدیل شده است.

توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه که وظیفه اصلی آن تسهیل مهاجرت به فلسطین اشغالی است، به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به اسرائیل است. به دلیل این که مهاجرت به فلسطین اشغالی یکی از اصول اساسی رژیم صهیونیستی است و با توجه به جمعیت زیاد یهودیان در روسیه، رژیم صهیونیستی این اقدام روسیه را نشانه‌ای از چالش جدی در روابط سیاسی قلمداد می‌کند که ارتباط مستقیمی با مواضع این رژیم مخصوصاً نخست‌وزیر جدید در خصوص جنگ اوکراین دارد و از جمله می‌تواند عملیات این رژیم در سوریه را با مشکل مواجه کند.

 در این رابطه در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی دو دیدگاه شکل گرفته است. یک رویکرد معتقد است که هیچ دلیلی برای نرمش و کوتاه آمدن در برابر روسیه وجود ندارد و باید به روسیه در مورد عواقب توقف فعالیت آژانس یهود و هزینه‌هایی که روسیه به دلیل این اقدام متحمل خواهد شد هشدار داده شود. رویکرد دوم معتقد است به دلیل آسیب‌پذیری اسرائیل در برابر اقدامات احتمالی روسیه در سوریه بهتر است تفاهم و همکاری با روس‌ها در جبهه شمالی به هر قیمتی حفظ شود.

پس از واکنش‌های تند اولیه، رژیم صهیونیستی در حال حاضر سیاست سکوت اتخاذ کرده و یئیر لاپید، نخست‌وزیر، به مقامات ارشد دستور داده در این خصوص صحبت نکنند. اسحاق هرزوگ رئیس این رژیم نیز گفته است در خصوص این موضوع «سکوت مفیدتر است». این نشان می‌دهد که رویکرد دوم حمایت بیشتری کسب کرده است و با توجه به در پیش بودن روند قانونی درخواست دادگستری روسیه و اعزام یک هیئت از تل‌آویو به مسکو در این رابطه، موضوع به صورت رضایت‌بخش برای طرفین حل‌وفصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 1
    العجل یا مهدی __________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • FR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    با توجه به اینکه رژیم صیهونیستی پر خوانده اروپا ست این تصمیم و مواضع ضد اسراییلی روسیه خیلی معنا دارد اروپای هم تنبیه کرده است !
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      2 0
      اروپا موردتهاجم فرهنگی صهیونیستی بوده وبالیبرالیسم درفسادمشترکند ولی اروپا چون قبلا عفیف بودن ولی حاکمیت صهیونیستی چون یهودیت معتقدقبولش ندارن ودرانفعال هم نبوده ونیست بلکه بافسادایجادشده نابودمیشود
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    اولین اقدام روسیه در دشمن شنناسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس