کد خبر 1402585
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
نتانیاهو: تنش با مسکو تقصیر کابینه تل‌آویو است

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی با بی‌مسئولیت و متکبر خواندن سران کابینه تل‌آویو، آن‌ها را مقصر به وجود آمدن وضعیت تنش‌آمیز با روسیه دانست.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در پی افزایش تنش‌های بین تل‌آویو و مسکو، به مقامات کابینه این رژیم حمله کرده و خطاب به آن‌ها گفت: «این [وضعیت] به خاطر رفتار تازه‌کارها، بی مسئولیتی و تکبر آن‌هاست.»

 نتانیاهو اظهار کرد: «ما در بحبوحه یک بحران جدی در روابط‌مان با روسیه هستیم، اما امکان خروج از این بحران وجود دارد و باید این کار را انجام دهیم. در طول سال‌ها، ما روابط متوازن و مسئولانه‌ای با روسیه داشته‌ایم و از منافع اسرائیل و شهروندانش حفاظت می‌کنیم».

وی ادامه داد: «در روزهای اخیر نگران هستم که آنچه در طول سال‌ها ساخته‌ایم واقعاً طی چند هفته‌ در برابر چشمانمان فرو بریزد. یک درخواست از لاپید و گانتز دارم؛ دست از مزخرفات بردارید.. چرا که ممکن است آسیبی واقعی به امنیت ما وارد کند».

دفتر «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفته است که این موضوع توسط کابینه تل‌آویو بررسی می‌شود و همانطور که سخنگوی شخصی پوتین اذعان کرد هیچ بحرانی بین دو کشور وجود ندارد.

لاپید درباره موضع نتانیاهو اظهار داشت: «اما او را برای شرکت در بررسی رخدادهای جدید دعوت کردیم اما او وارد این جمع نشد. ما از اینجا به او اعلام می‌کنیم که این [موضع ما] به نفع امنیت کشور اسرائیل و یهودیان روسیه است. این موضوعی است که باید با احتیاط با آن برخورد و از مجاری دولتی پی‌گیری شود، نه در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اظهارات بی‌اساس به رسانه‌ها».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این اختلافات داخلی گفت: «دولت اسرائیل مسئولانه و با قاطعیت و با هدف حفظ منافع کشور اسرائیل و مردم یهود اداره می‌شود. تنها کسی که می‌تواند درباره مسائل امنیتی با سر و صدا و حاشیه‌سازی صحبت کند، نتانیاهو است».

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی درباره تنش های پیش‌آمده بین مسکو و تل‌آویو اذعان کرد که بهتر است درباره «آژانس یهود» سکوت کنند و نمی‌توان درباره همه رخدادها صحبت کرد.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

چند روز گذشته نیز وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. دادگاه قرار است روز پنجشنبه این هفته جلسه مقدماتی را برای رسیدگی به این درخواست را برگزار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    دولتی نیست حاکمیتی است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    مگه روسیه حرفی ازکابینه زدکه بحث رابه دروغ به کابینه وصل میکنه روسیه سوریه وحزب لاله وایران رااستارت تجهیزکردوالان هم کمک میکنه چون درهمه ی پیشگویی ها ومیادین هست که روسیه اسراییل اپارتایدرانابودمیکنه
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    روسیه دست بر روی جای درستی گذارده . آژانس یهود روسیه را برای منافع صهیونیزم بین الملل و اسرائیل میخواهد . و بسیار نفوذ دارد . روسیه چنانچه بخواهد در برابر آمریکا توفیق داشته باشد نیاز به یک بررسی دقیق داخلی پیرامون ارتباط آژانس با اجزا حکومت و افراد و دستگاه های صاحب نفوذ دارد . هر کجا موارد خلاف انتظار و نظر در مورد اوکراین بوده و هست ، و از آن شور ملی و سلحشوری خبری نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس