از شایعه تا واقعیت| کلیپ مجازات مسافر خارجی در مشهد مکزیکی از آب درآمد!

برخی سینه چاکان غرب که چشم دیدن آرامش را در این کشور ندارند با انتشار تصاویری در فضای مجازی سعی در برهم زدن آن دارند؛ نمونه‌اش کلیپی که مربوط به کشور مکزیک در سال 2019 است و این روزها در مشهد دست به دست می‌شود.

به گزارش مشرق، بعضی وقت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اوضاع که آرام می‌شود باید منتظر شایعات و دست به دست شدن اخبار و تصاویر و بعضا فیلم‌های قدیمی بود.

درست مثل امروز که در شبکه‌های اجتماعی مشهد، فیلمی با عنوان برخورد مشهدی‌ها با یک توریست دست به دست می‌شود تا بار دیگر لزوم افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم ضرورت خود را نشان دهد.

اما واقعیت ماجرا چست؟

بهبود روابط تجاری ایران با سایر کشورها در سال‌ها و بخصوص ماه‌های اخیر و بویژه زمانی که ایران تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد، باعث شده تا رسانه‌هایی که کمر به شکست مردم ایران بسته‌اند، با طرح شبهات و انتشار شایعات آرامش را از دل جامعه بگیرند. شایعاتی که اگر به آن دقت نشود می تواند عامل بر هم زدن ارتباط چند کشور با یکدیگر شود.

برای مشخص شدن اصل ماجرا باید به چند سال پیش برگردیم، شایعه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ مردم هیجانی می‌شوند و رسانه‌های جریانی خاص برای اینکه بنزین روی شعله احساسات مردم بریزند و حتی سفرهای اربعین و جمع شدن شیعیان عالم حول محور امام حسین(ع) در ایام اربعین را تحت‌الشعاع قرار بدهند، فیلمی از حمله سگ‌ها به یک نفر منتشر می‌کنند.

فیلم با این توضیح دست به دست می‌شود که توریستی که دست به رفتار منافی عفت زده است توسط مردم مشهد به سزای رفتارش رسید!

همان روزها مشخص می‌شود که فیلم متعلق به کشور مکزیک است و هیچ ارتباطی با مشهد ندارد.

حالا دوباره امروز همان کلیپ با همان توضیحات در مشهد دست به دست شده است تا با احساسات مردم بازی کنند و آرامش را از مردم بگیرد.

جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا کنون میزبان مسافران و گردشگرانی از سراسر جهان به ویژه کشورهای همسایه خود بوده است که برای گردش ، زیارت و یا درمان به کشورمان سفر کرده‌اند و شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی و معنوی جهان اسلام یکی از مقاصد اصلی آنهاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    بفرض ک بگیم مجازات این مسافر خارجی در مشهد واقعیت داره ، لابد اولین چیزی که ب ذهن مخاطب میرسه اینکه حتما ی چیزی یا خلافی کرده وگرنه بدون سبب کسی را مجازات نمیکنند
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    تقصیر خوددونه، تا مقابله به مثل نکنید وضع همینه!!!!
  • رهگذر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 0
    لطفا مجازات قاطع در کنار روشنگری باشد. هیچ کدام تنهایی به درد نمی‌خورد و وضع را بدتر می‌کند.
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 0
    از غارت فروشگاه همدان یا مانور گشت ارشاد هم بگو.برای اینکه شلوغش کنن کلیپ های سالهای قبل رو به جای ۱۴۰۱ جا زده بودند.
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 2
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور!! تکلیف دشمن و منافق که روشن است! چه خوب است ببیینیم چه کسانی این شایعه را باور کرده اند تا بهتر بشناسیم شان!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس