کد خبر 1402283
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
امیر قطر، تاثیرگذارترین چهره مسلمان در سال 2022

مرکز تحقیقات راهبردی مستقر در اردن، امیر قطر را به عنوان تاثیرگذارترین چهره جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

به گزارش مشرق، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر براساس اعلام مجله سالانه «۵۰۰ شخصیت مسلمان» و از بین فهرست ۵۰ نفری شخصیت‌های تأثیرگذار اسلامی در جهان، رتبه اول را به دست آورد.

 این مجله سالانه توسط «مرکز سلطنتی تحقیقات راهبردی» که مقر آن در پایتخت اردن قرار دارد، منتشر شده است. نتایج تحقیقات امسال این مرکز که بر روی پایگاه اینترنتی رسمی آن هم قرار گرفت، شیخ تمیم ۴۲ ساله را به عنوان «میانجی‌گر صلح» معرفی کرد.

این مرکز مطالعاتی در گزارش خود نوشت: «امیر قطر با روابط سیاسی خوب و سرمایه‌گذاری مستمر خارجی، تلاش منطقه‌ای کشور خود را به عنوان میانجی‌گر صلح معرفی، و نقشی محوری در سطح بین‌الملل ایفا کرد».

مرکز تحقیقات راهبردی یک مرکز مطالعاتی مستقل در سطح منطقه با فعالیت‌هایی جهانی است که اولین مجله خود با موضوع شخصیت‌های تاثیرگذار را در سال ۲۰۰۹ و در امان پایتخت اردن تهیه و منتشر کرد؛ چاپ سیزدهم این مجله امسال (۲۰۲۲) و در ماه جاری منتشر شد.

امیر قطر در نشست اخیر سران کشورهای عربی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جده و به میزبانی عربستان، تجاوزات رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از مهمترین منابع تنش و بی‌ثباتی در منطقه عنوان کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    اینم از اون حرفا بودا !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس