مشمولان غیرغایب در محرم و صفر می‌توانند بدون وثیقه به عتبات بروند

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تمامی مشمولان غیر غایب می توانند در محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون سپردن وثیقه به عتبات عالیات بروند.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری گفت: تمامی مشمولان غیر غایب می‌توانند در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون سپردن وثیقه از کشور به مقصد کشور عراق به عتبات عالیات بروند.

رئیس وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: منظور از مشمولان غیر غایب افرادی است که در حال اعزام به خدمت سربازی هستند و هنوز وارد غیبت نشدند به عنوان مثال دانشجو هستند و از فرجه تحصیلی استفاده می‌کنند یا طلابی که در حین تحصیل هستند و برای آنها معافیت تحصیلی صادر شده است.

به گفته سردار مهری این افراد می‌توانند از طریق سایت https://epolice.ir درخواست خروج از کشور را ثبت کنند و استثنائاً در محرم و صفر بدون سپردن وثیقه می‌توانند از کشور به مقصد عتبات عالیات خارج شوند.

چگونگی دریافت و یا تمدید گذرنامه برای مشمولان غیر غایب

وی با اشاره به اینکه عدم سپردن وثیقه برای خروج از کشور مشمولان غیر غایب فقط برای سفر به عراق است و برای کشورهای دیگر نیاز به وثیقه هست، گفت: افرادی که گذرنامه دارند که بعد از ثبت در سایت مربوطه می‌توانند از کشور خارج شوند و افرادی که گذرنامه ندارند و یا باید تمدید کنند بعد از ثبت نام در سایت باید برای طی کردن سایر مراحل به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرایطی برای خروج از کشور مشمولان غایب در محرم و صفر در نظر گرفته نشده است، افزود: خیر، مشمولان غایب تحت هیچ شرایطی و طبق قانون اجازه خروج از کشور را حتی با سپردن وثیقه ندارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 1
    این سبک برخورد موجب فراری شدن بیشتر سربازان خواهد شد . مگه ما که عین آدم رفتیم خدمت چه گناهی کرده بودیم
    • اصغر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 1
      کدوم سبک اصلا متن را خوندی چی میگی حالت خوبه منظور ایشان اینکه مثلا من الان پشت کنکور هستم قبلا باید وثیقه می گذاشتم تا اجازه خروج بدن ولی الان نمی خواد وثیقه بگذارم می روم زیارت بعد بر می گردیم طبق قانون خدمت هم می رویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس