خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر/ ورود دادستانی و سازمان بازرسی به پرونده مالک متخلف

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص خشکاندن ۱۳ اصله درخت با بن محیط ۱۲۰ تا ۱۵۰ توسط یک مالک متخلف توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در ارتباط با خشکاندن ۱۳ اصله درخت تنومند و باغ بن محیط بالا در خیابان ولی‌عصر(عج) توسط مالک یک ساختمان اظهار کرد: همان‌طور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعاً اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت‌وساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شد و روز گذشته جلسه‌ای در باب این مسئله برگزار شد و بر اساس تصمیم اخذشده قرار شده است اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.

مختاری با تأکید بر اینکه مالک عمداً درختان خیابان ولی‌عصر را مقابل ساختمان خود خشکانده است گفت: این مسئله جرم محسوب می‌شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است، ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده است و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان خیابان ولی‌عصر با توجه به بن محیط بالا به‌عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه۳۷ همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.

مختاری با اعلام اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده‌اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان با قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NO ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    14 1
    با جایگزین کردن که درست نمیشه، حتما می‌خواد ۱۳ درخت از یجای دیگه بکنه بیاره جایگزین کنه که نه فقط ۱۳ درخت خشکونده اون هایی رو هم که جایگزین کنه هم خشک میشن احتمل زیاد. باید کل سختمانش به نفع محیط زیست مصادره بشه تا هر وقت از جلوی این ساختمان رد شد حسابی حال بیاد. برای دیگران هم درس عبرت بشه
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      9 0
      همون ملک را تخریب و فضای شبز کنند
    • abbas IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      8 0
      کاملا موافقم کل واحد ها ب نفع ساخت فضای سبز مصادره بشه دیگ خیالتون راحت کسی همچین غلطی ب ذهنشم خطور نمیکنه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 1
    با سلام خشکاندن ۱۳ اصله درخت در خیابان ولی عصر سوژه خبری می شود که البته جای تقدیر دارد. چرا که، جریانی در کشور تصمیم دارد همه مواهب کشور را خشکانده و کشور را به یک برهوت تبدیل کند‌‌‌ .
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    چند روز بفرستید تست روانشناسی از این گرفته شود.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 1
    هر غلطی تو این مملکت با یه جریمه حل میشه. اقایون شیتیل خواه
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    اشد مجازات. هم حق الله است هم حق الناس
  • سید فروزان CH ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    خشکاندن یک درخت آنهم قدیمی مثل قتل عمد میماند ، کسانی که اقدام به این جنایت میکنند باید حداقل سه سال زندان با دیه سنگین محکوم محکوم شوند
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 1
    100 سال طول میکشه جایگزین شه خدا لعنتتون کنه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    5 0
    ابتدای خیابان شریعتی و خیابان طالقانی و خواجه نصیر طوسی غربی هم اکثر درخت بزرگ چنار را بریدند جایش درخت عرعر درآمده یا درخت توت برگی کاشته اند که هم پشه سفیدک به آن جذب میشود و هم تو تابستان برگهایش زود زرد می شود و می ریزد.چند تا دیگه درخت چنار بیشتر نمانده آنها را هم بکنند دیگر هیچ اثری از درختان قدیمی و قوی باقی نمی ماند.!!!! این هم از نو سازی در مناطق تهران که یک مشت آدم نادان ، یا عقده ای برای دیده شدن تابلوی مغازه یا نمای ساختمان ، درخت را خشک میکنند. خدا از سر تقصیرتان نگذرد.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    سلام آقای مسئول اگر پیمانکار شهرداری بدلیل عدم آبیاری مناسب باعث خشکاندن درختان شود چه کسی مسئول است . از 5 سال پیش بنده به شهرداری منطقه 5 پیام میزدم که درختان چنار بلوار فردوس غرب بلوار شقایق مرکزی و در حال حاضر شقایق جنوبی بدلیل عدم آبیاری در حال خشک شدن هستند . دوهفته آبیاری خوب میشد مجددا کار را رها میکردند تاجایی که الان تنه درختان تنومند خشک شده در بلوار شقایق مرکزی موجود است . و پیمانکار 3تا چهار سال پیش این بلوار مقصر اصلی کار ببینیم با این پیمانکار متخلف چه میکنید.
  • رضا CH ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    هیچی به راحتی رشوه می‌دهد ، بقیه درختان را هم خشک می‌کند .
  • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    زندانی وشلاق هم بخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس