کد خبر 1402182
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
تخریب ویلا

رئیس کل دادگستری استان البرز از تخریب یک شهرک غیرقانونی با ۲۴ ویلای لوکس غیرمجاز در چهارباغ خبر داد که مالک آن به جای ایجاد مجتمع اقامتی، اقدام به تفکیک قطعات و احداث ویلا کرده بود.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اجرای حکم قضایی که امروز صبح در چهارباغ انجام و ۲۴ ویلای لوکس در یک شهرک غیرمجاز تخریب شد، گفت: اجرای حکم امروز پیامی قاطع و روشن در خصوص مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز است و دستگاه قضایی در هر مرحله از اقدامات غیرقانونی با آن مقابله می‌کند.

تخریب یک شهرک غیرقانونی با ۲۴ ویلای لوکس +عکس

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز افزود: احکامی که امروز اجرا شد مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز است که در آن فردی با سوءاستفاده از «موافقت اصولی» و مجوزهای صادر شده جهت احداث «مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی»، به جای ایجاد مجتمع مذکور، بر خلاف مقررات ضمن تفکیک و قطعه بندی یک قطعه باغ مشجر، نسبت به احداث غیرقانونی یک شهرک با حدود ۲۴ باب ویلای مجلل اقدام می‌کند.

وی با اشاره به رای قطعی صادر شده در خصوص این پرونده در محاکم استان البرز، به فرایند ایجاد این شهرک غیرقانونی اشاره کرد و متذکر شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، «موافقت اصولی» با طرح مالک جهت احداث یک مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی در یک قطعه زمین مشجر با کاربری باغ را در شهرستان خوش آب و هوای چهارباغ که در آن زمان بخشی از شهرستان ساوجبلاغ بوده را صادر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره موافقت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با تغییر کاربری مقدار ۷۹۸۰ متر مربع از کل مساحت ۳۲ هزار متر مربع از باغ مذکور، افزود: این موافقت پس از طی مراحل قانونی، مشروط به عدم قطع درختان و فقط به منظور اجرای طرح موضوع «موافقت اصولی» به مدت دو سال و بدون دریافت عوارض مربوطه بوده است.

تخریب یک شهرک غیرقانونی با ۲۴ ویلای لوکس +عکس

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز ادامه داد: پیرو موافقت جهاد کشاورزی و در اجرای آن، فرمانداری ساوجبلاغ نیز از آنجایی که باغ در خارج از محدوده شهر و بافت روستا بوده است، پروانه احداث بنای «مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی» جهت احداث «هتل»، «سوئیت‌های اقامتی»، «رستوران»، «سالن ورزشی»، «سالن اجتماعات» و فضای محدود اداری و خدماتی برای اداره مجتمع مذکور را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مالک بعد از انقضاء مهلت دو ساله و بر خلاف موافقت اصولی اقدام به تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی غیرقانونی کل مساحت ۳۲ هزار متری باغ و احداث ۲۴ باب ویلا با استخر و آلاچیق و محوطه سازی و احداث خیابان می‌کند، گفت: در واقع مالک به جای احداث یک مکان عمومی شامل هتل، سوئیت، رستوران، سالن‌های ورزشی و فرهنگی جهت استفاده همه مردم از این مکان بسیار زیبا و جذاب در چارچوب موافقت اصولی و مجوزهای صادر شده، با سوءاستفاده از مجوزهای اعطایی نسبت به ایجاد یک شهرک خصوصی و ویلاسازی غیرمجاز اقدام کرده است.

فاضلی هریکندی متذکر شد: با توجه به این اقدام غیرقانونی و اعلام شکایت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، رای قطعی و لازم الاجراء مبنی بر قلع و قمع مستحدثات ایجاد شده و جزای نقدی به میزان ۱۵۶۶ میلیارد ریال توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد که دو بار تقاضای اعاده دادرسی محکوم علیه از سوی دیوان عالی کشور نیز رد گردید و بنابراین حکم لازم الاجراء بود.

وی در پایان تصریح کرد: رای قطعی این تغییر کاربری غیرمجاز مربوط به هشت ماه قبل است که امروز اجرایی شد؛ البته تاکنون چندین بار اخطار جهت خروج وسایل و نیز لوازم قابل استفاده به محکوم علیه و متصرفین داده شده بود.

تخریب یک شهرک غیرقانونی با ۲۴ ویلای لوکس +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NO ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    7 10
    چرا تخریب! به نفع دولت مصادره بشه. اینجوری هر باری که صاحبش ساختمان‌های ویلا‌ها رو ببینه آه از نهادش بلند میشه. برای دیگران هم درس عبرت میشه.. تخریب باعث ایجاد نخاله میشه که برای محیط زیست اصلا خوب نیست
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      4 5
      لطفا وقتی اطلاع ازقانون و .. ندارید سؤال تان را گزنده طرح نکنید ضمنا دولت قدرت ملی و دارائیهایش متعلق به همه ملت است.
    • NO ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      7 6
      منظورم این بود که به نفع توسعه گردشگری و محیط زیست ایران عزیزمان مصادره بشه
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      14 0
      قانون ما مشکل داره اینو میدونن مجبورن تخریب کنن و الی یه تبصره ماده گیر مایرن جلوش میگیرن تخریب ها هم خیلی سریع انجام میشه تا طرف نتونه کاری کنه به نظرم کار دولت تحسین داره
    • سلمان IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 3
      سلام.عزیز عقلشون نمی رسه.همین رو بدهند به زوج های جوان بنشینند این طوری یک بخش کوچکی از مسکن جوانان حل می شه! می دونی در سال چند تا خانه خراب می کنند. به خبرها دقت کنی می بینی تعداد قابل توجهی است!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    امیدوارم این یانون برای همه یه جور اجرا بشه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    عالی. برای تمام سودجویان قانون شکن اشد مجازات.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    موافقت اصولی برای تاسیس مکان گردشگری شامل هتل، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و ... در داخل باغ درختکاری شده آنهم بدون قطع درخت!!! نمی دونم مسئولان ما دارن خودشون را گول می زنند یا مردم را!؟ چطور بدون قطع درخت در یک باغ درختکاری شده میشه این ساختمان های قید شده را ساخت؟؟ خود مسئولین اول چراغ سبز خلافکاری را روشن می کنند و اونوقت میگن چرا طرف خلاف کرده!! واقعا ارزشیابی علمی در مورد اینکه آن روستا ارزش سرمایه گذاری برای اقامتگاه تفریحی را داشته صورت گرفته!؟ آیا گردشگران ترجیه نمی دهند در اتاقی از خانه های بافت سنتی خود روستا اقامت کنند تا جای مدرن ساز بی روحی خارج از روستا!؟
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    سلام من نظرم اینه اگه تخریب میکنن به جاش درخت میوه بکارند بلکه میوه قیمتش متعادل بشه شدنیه یک کیلوگلابی ایرانی صد هزار تومن اونوقت موز از اون ور دنیا میاد کیلیویی ۲۰ تومن یا ۳۰ تومن یا ۴۰ تومن مقامات از خواب بیدارشن به خدا آه مردم اگه بگیره میگره اونم بدجور میگیره
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 3
    کلا تخریب کاملا غلط است کارهای قانونی هیجانی جواب معکوس میدهد باید قبل از تغییر کاربری جلوگیری شود دوستانی که به به چه چه می‌کنند یک سر به همین منطقه چهل باغ قوهه عرب آباد سلطان آباد و... بزنند که تخریب شده این املاک نه ویلا شده اند ودر اثر تخریب دیگر قابل استفاده کشاورزی ‌باغ نیستند وزمین ها مثل برلین بعدازجنگ جهانی شده و منظره بسیار بدی ایجاد شده با پهباد امور اراضی هر روز منطقه را کنترل کند وجلو کار را بگیرد
  • ايراني IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 2
    با اين کارها ونزوئلايي بيش نخواهيد شد
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 2
    این تخریبها بیشتر شبیه ژست گرفتن مقامات اجرایی هست .یکی نیست بپرسه مگه این ویلاها یک روزه ساخته شدند وموقع ساخت جهاد کشاورزی دهداری وقوه قضاییه کجا بودند؟تو همون منطقه چهار باغ سی سال پیش پربود از باغهای میوه واونجا درحقیقت یک روستا بود .کسی که سی سال پیش اونجا یک هکتار باغ داشت یا زمین خرید به جرات میشه گفت الان نسل بعدیش هم تامین هستند .دیگه اونجا کسی کشاورزی نمیکنه تمام شده فقط ویلا واستخر وباغهای بزرگ همه تفکیک شدند .ویلای چهل میلیارد تومنی هم اونجا پیدا میشه.وقتی صحبت میلیارد میشه یعنی میشه شهردار کارمند جهادکشاورزی وخلاصه خیلی از مقامات رو تارده های بالا خرید .حالا به فرض قوه قضاییه این زمینهارو هم خراب کرد کاربری باغی وزراعی اون زمین دیگه برنمی گرده.
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 0
      از جیب متخلف تبدیل به باغات کنند. چطور نابودی طبیعت و ساخت ویلای لاکچری ممکنه ولی برگرداندن به باغ نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس