دادرسی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون متبوعش با رئیس و مسئولان قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، از برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران با حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و برخی از مسئولان این قوه در محل این قوه خبر داد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه در این جلسه مشترک، گفت: در ابتدای این نشست رئیس قوه قضائیه با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب ایجادشده بین ۲ قوه گفت اجرای درست مصوبات مجلس اهمیت بسیاری دارد لذا دستگاه‌های زیرمجموعه قوه را مأمور به ارزیابی میزان اجرای مصوبات مجلس کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام اژه‌ای به تلاش قوه قضائیه برای برخورد با دستگاه‌هایی که قوانین را به‌درستی اجرا نمی‌کنند تأکید کرد؛ علاوه بر این درباره اقدامات این قوه در حوزه برخورد با تصرفات به اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین انسداد بسترهای فسادزا در حوزه‌های مختلف مطالبی را به اعضای کمیسیون عمران ارائه کرد.

ایری با اشاره به نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون عمران در نشست مشترک با رئیس دستگاه قضا، گفت: ضرورت ورود این قوه به عدم اجرای کامل قانون جهش تولید و تأمین مسکن، مسائل مربوط به ورشکستگی واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین بررسی ابعاد مختلف ایجاد واحد پتروشیمی استان مازندران از جمله موارد مطرح‌شده از سوی نمایندگان در این نشست بود.

وی بیان کرد: همچنین تلاش برای تبدیل اسناد عادی و قولنامه‌ای به اسناد رسمی و ضرورت کاهش اطاله دادرسی از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون بود در نهایت هم اعضای کمیسیون به بیان بخشی از مسائل و موضوعات قضائی حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و خواهان حل این مسائل شدند.

لازم به ذکر است ۶ حقوقدان معرفی‌شده از سوی دستگاه قضا به مجلس نیز در این جلسه به ارائه رزومه کاری خود به اعضای کمیسیون عمران پرداختند.

لازم به ذکر است که انتخاب ۳ حقوق‌دان برای شورای نگهبان در روز سه‌شنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس برگزار خواهد شد.

*دستگاه قضائی به موضوع عدم‌اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن ورود کند

بر اساس این گزارش، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن قدردانی از رویکرد جهادی و روحیه انقلابی رئیس قوه قضائیه که موجب ایجاد حس امیدواری میان مردم شده است،  گفت: حضور رئیس دستگاه قضا در استان‌های مختلف کشور و رویکرد حمایتی وی از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و تلاش برای اجرای عدالت در کشور، ستودنی است.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در یک سال پیش، از عدم اجرای کامل این قانون توسط برخی دستگاه‌های اجرایی مانند بانک‌ها انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاه قضایی به این موضوع شد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره  به وجود ۶۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در مناطق  مختلف کشور که منجر به هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شوند، اظهار کرد: در شرایط کنونی راهی به‌جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام این پروژه‌های نیمه‌تمام، وجود ندارد.

رضایی‌کوچی در زمینه مساعدت کمیسیون عمران مجلس جهت تجهیز و ترمیم ابنیه و ساختمان‌های قدیمی قوه قضائیه در اقصی نقاط کشور اعلام آمادگی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 0
    یک پرونده یکی از اقوام الان قریب به دوسال در دادگاه تجدید نظر ارسال شدهتاکنون نتیجه ای حاصل نشده است
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    قوه قضائیه بایستی از ارزشهای اسلامی نظام و انقلاب دنباله روی بکنه و بهانه بدست دشمن و بی بی سی نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس