خزانه‌داری آمریکا: ممکن است قیمت نفت باز هم افزایش یابد

وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد که جنگ در اوکراین این خطر را ایجاد کرده که قیمت‌های نفت بیش از چیزی که در حال حاضر است افزایش یابد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا از بسته تحریم‌های اروپا علیه روسیه که قرار است در ماه دسامبر اجرایی شود و طی آن حجم بزرگی از واردات نفت روسیه متوقف شود، ابراز نگرانی کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین این خطر را دارد که قیمت‌های نفت بیش از چیزی که در حال حاضر است، افزایش یابد.

«پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز روز شنبه گفته بود که اتحادیه اروپا باید درباره واقعیت‌های عرضه گاز از روسیه واقع‌بین باشد.

وی که این سخنان را پس از سفر به مسکو مطرح می‌کرد، گفت: «اثبات شده است که خرید گاز طبیعی یک موضوع ایدئولوژیکی نبوده، بلکه موضوعی فیزیکی بوده که نمی‌توان با صحبت کردن آن را حل کرد».

اتحادیه اروپا از کشورهای عضو درخواست کرده تا وابستگی خود به گاز روسیه را در پاسخ به حمله نظامی مسکو به اوکراین کاهش دهند. این در حالی است که کشورهای اروپایی سطح هشدار درباره استفاده از گاز طبیعی را بالا برده و از تمامی کشورهای عضو درخواست کرده‌اند که دست کم ۱۵ درصد مصرف گاز را کاهش دهند.

زیجارتو گفت: «من می‌خواهم صریح باشم. من از سیاستمداران پیشرو در اروپای غربی شنیدم که آنها منابع جایگزینی برای خرید گاز پیدا کرده‌ و به دنبال خلاص شدن از وابستگی به گاز روسیه هستند پس چرا اعلام هشدار کرده‌اند؟»

وی افزود که فصل سرما فرا خواهند رسید و سیاستمداران باید بگویند آیا گاز وجود دارد یا خیر و آنها درباره تامین انرژی، نباید خود را پشت واقعیت پنهان کنند.

این در حالی است که «آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    " خرید گاز موضوع ایدئولوژیک نیست، موضوع فیزیکی است." رها کردن گاز هم همینطور.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 0
    بله ، بخاطر همین هم هست که آلمان هوس کرده در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کنه ،/ شاید داره دون می‌ پاشه که در قبال این سرمایه گذاری در این مدتی نزدیک مثلا همین زمستان اینده از ایران بخواد گاز و نفت و انرژی اونها رو تامین کنه / آلمان ها به عنوان یک کشور اروپایی سخت نگران قطع گاز روسیه هستند و همون‌طور که خود اروپایی ها گفتن دنبال جایگزین و قطع وابستگی به گاز روسیه هستند / از طرفی صنعت پتروشیمی یک صنعت ارز آور برای کشور ماست خیلی باید حواس مسئولین ما جمع باشه که این المانی ها دنبال بدست آوردن اطلاعات از مشتری های صنعت پتروشیمی ما نباشند که درآمد های ارزی ما رو مورد هدف قرار ندهند / بیاد بیاریم اون زمانی که ترامپ به اروپایی ها گفته بود تا میتونید از [تجارت با ] ایران پول در بیارید / حالا چطوری پول در نیاوردند!؟ نفت ما رو می‌خریدند به بهانه تحریم های آمریکا پولش رو بلوکه اش میکردند بعد میگفتن.بجای پولش کالاهای اروپایی اونهم بطور محدود بخرید اینطوری از ایران پول در نیاوردند / بیاد بیاریم شرکت های اروپایی بویژه فرانسوی رو که بعد از تحریم آمریکا ایران رو ترک کردند / پس مسئولان ما خیلی باید در مورد سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در صنایع از جهات مختلفی که عرض شد محتاطانه رفتار کنند / اروپایی ها بدون اجازه آمریکا آب نمیخورن پس در مورد نیتشون برای سرمایه گذاری در صنایع ایران بویژه صنعت پتروشیمی و.. علارغم تحریم های آمریکا باید شک کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس