کد خبر 1401549
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
سفیر

سفرای جدید ایران در لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان و هندوستان و نماینده‌های دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک و ژنو منصوب شدند.

به گزارش مشرق، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان و هندوستان و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ژنو عصر (شنبه) اول مرداد ماه پیش از عزیمت به محل ماموریتشان با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سفرا بر اساس اهداف تعیین شده برای هر کشور از جمله میزان کمک به توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به امور ایرانیان خارج از کشور، رعایت و بسط ارزش‌های اسلامی و انقلابی در رفتار فردی و خانوادگی سفرا و مقابله با هرگونه روابط ناسالم اقتصادی در حوزه مأموریت، آنان را موظف به تلاش برای تحقق نهایی اهداف و سیاست‌های کشور خواند.

* ادیب به تفلیس می‌رود

براساس این گزارش، «محمود ادیب» قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و به جای اکبر قاسمی عهده‌دار سفارت ایران در تفلیس شود. ادیب پیش از این مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بوده است. پس از پایان ماموریت اکبر قاسمی در تفلیس، محمد قبادی راد کاردار سفارت ایران در گرجستان بود.

* الهی دهقی راهی دهلی نو خواهد شد

«ایرج الهی دهقی» رئیس اداره دوم اوراسیای وزارت امور خارجه هم جایگزین «علی چگنی» و عهده‌دار سفارت ایران در دهلی نو شد و قرار است بزودی برای تصدی این سمت به هندوستان برود.

* امانی عهده‌دار سفارت ایران در بیروت شد

«مجتبی امانی» رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره (مصر) هم به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بیروت منصوب شد. او جایگزین سید محمد جلال فیروزنیا شده است. امانی ۹ سال از فعالیت دیپلماتیک خود در وزارت امور خارجه را در کشور مصر گذرانده و همچنین معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز بوده است.

* غریبی سفیر جدید ایران در ورشو

«حسین غریبی» هم که چندی است به عنوان سرپرست سفارت ایران در ورشو مشغول به فعالیت است، به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان منصوب شد.وی سابقه سفارت ایران در پرتغال را در کارنامه کاری خود دارد. «مسعود ادریسی کرمانشاهی» پیش از غریبی عهده‌دار سفارت ایران در لهستان بود.

* ساداتی امیری سفیر جدید در سیرالئون

حجت الاسلام «سیدخلیل ساداتی امیری» هم به عنوان سفیر جدید ایران در سیرالئون منصوب شد. «اکبر خسروی‌نژاد» پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در فری تاون بوده است. ساداتی امیری در سوابق کاریش عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری نیز بوده است.

* قافله باشی هم به چک خواهد رفت

«سیدمجید قافله باشی» معاون پژوهشی و مطالعاتی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک شد. کیومرث کاظمی‌ در این مدت کاردار موقت سفارت جمهوری ایران در پراگ بوده است. «اکبر امینیان» پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک بوده است.

* بحرینی نماینده جدید ایران در سازمان ملل در ژنو

«علی بحرینی» هم به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو به جای اسماعیل بقایی هامانه عهده‌دار این سمت شد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه آفریقا، نماینده وزارت امور خارجه در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، ریاست اداره حقوق بشر وزارت خارجه و فعالیت در بخش سیاسی سفارت ایران در برلین از جمله فعالیت‌های علی بحرینی در طول دوران فعالیتش در بحرین است.

* ایروانی جایگزین تخت روانچی

گفتنی است، «سعید ایروانی» هم به جای مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد. ایروانی پیش از این به عنوان کاردار سفارت ایران در بغداد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده و در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد نیز ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    4 1
    سفیر باکو را هم تعویض کنید
    • ایرانی GB ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      واقعا"
    • US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 0
      چرا سفیر منصوب ظریف و روحانی هنوز در چین مونده؟!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    پیشینه این افراد نوشته شود
  • JP ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    سفیر ایران در روسیه را تغییر بدید.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    تخت روانچی که رفت بهتر شد.حالا تا حدودی خیال همه تخته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس