رهگیری زیردریایی‌های روس توسط کشتی‌ جنگی انگلیسی

وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که یک فروند کشتی جنگی این کشور برای رهگیری دو زیردریایی روسیه در دریای شمال به حرکت درآمد.

به گزارش مشرق، در این عملیات کشتی اچ‌ام‌اس پورتلند انگلیس دو زیردریایی سورودوینسک و اکولا روسیه را که در حال حرکت در امتداد سواحل نروژ در قطب شمال بودند رهگیری می‌کند. کشتی‌های روسیه در مسیر حرکت به سمت سنت پترزبورگ،  برای شرکت در جشن روز نیروی دریایی روسیه در ۳۱ ژوئیه بودند. این درحالیست که گفته می‌شود در بخشی از این عملیات نیروهای ناتو نیز مشارکت کردند.

«تیم لیدر» فرمانده کشتی انگلیسی اچ‌ام‌اس پورتلند در این باره ادعا کرد: موفقیت ما در این عملیات، نقطه اوج چندین ماه آموزش و تمرینات تخصصی است. انسجام نیروی دریایی و هوایی انگلیس در کنار توانایی متحدان، ما را در انجام و حفظ این نوع عملیات ضد زیردریایی در اقیانوس اطلس توانمند می‌سازد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده نیروی هوایی انگلیس اخیرا در اظهار نظری تحریک‌آمیز پیرامون حوادث اوکراین ادعا کرد که جنگنده‌ها و خلبانان این کشور برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

مایکل ویگستون در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد، روسیه در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده و این امر می‌تواند به گسترش دامنه جنگ منجر شود. وی گفت: ما باید برای احتمال (درگیری مستقیم با روسیه) آماده باشیم و  به نظر من مهم‌ترین مساله برای امنیت اروپا این است که از احتمال تهاجم روسیه خارج شود.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس ادعا کرد: در ذهن من شکی نیست که روسیه مهم‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس و اروپا است؛ کافیست به رفتار آن نه تنها در اوکراین که در گرجستان نگاه کنید؛ بنابراین ما باید آماده باشیم.

وی اضافه کرد: ما باید آماده باشیم که در کنار متحدان خود در ناتو بایستیم و از قلمرو ناتو، نه فقط انگلیس دفاع کنیم. شک ندارم که این یک تهدید آشکار است و ما برای مواجهه با آن، در حال تمرین هستیم. ویگستون ادامه داد: امیدواریم کار به آنجا نکشد اما روزی که روسیه علیه یک کشور ناتو اقدام تهاجمی انجام دهد، ما آماده خواهیم بود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    ای کاش توی جنگ دوم جهانی توسط آلمان نابود شده بودید که یک دنیا از شر فتنه انگیزی شما راحت بودند انگلیسیهای کثیف
  • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    دنیا نه انگل لیس اعتماد دارد نه به فرانسه و نه به گاوچرانهای بی تمدن زیرا هیچ کشوری درتاریخ به اندازه انگلیس تا کنون ملل دیگر را غارت و دزدی نکرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس