مخالفت۶۰درصد آمریکایی ها با نامزدی بایدن و ترامپ در انتخابات۲۰۲۴

بر اساس یک نظرسنجی، ۶۰ درصد آمریکایی ها مخالف نامزدی دوباره بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند. محبوبیت بایدن نیز هفته گذشته به کمترین سطح در ۱۹ ماه گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یک نظرسنجی نشان داد که بیش از ۶۰ درصد از شهروندان آمریکایی مخالف نامزدی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور در سال ۲۰۲۴ هستند.

بر اساس این گزارش، از نتایج یک نظرسنجی عمومی که توسط سرویس تحقیقاتی دانشگاه آمریکایی «کوینیپیاک» Quinnipiac University انجام شد و در روز چهارشنبه منتشر شد، مشخص است که نزدیک به ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی با نامزدی مجدد جو بایدن برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ مخالفت می‌کنند. این در حالی است که ۶۴ درصد سوال شوندگان با نامزدی دوباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات پیش رو مخالف هستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۴ درصد از آمریکایی‌هایی که با نامزدی بایدن مخالفند، دموکرات و ۷۷ درصد آنها مستقل هستند، در حالی که مخالفان با نامزدی ترامپ بین ۲۷ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۸ درصد مستقل‌ها تقسیم می‌شوند.

محبوبیت عمومی بایدن در این هفته به ۳۶ درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین میزان در ۱۹ ماه گذشته در کاخ سفید بود. این در حالی است که ۵۹ درصد آمریکایی‌ها نارضایتی خود را از کار رئیس‌جمهور ابراز کرده اند.

دلیل کاهش محبوبیت جو بایدن، افزایش شدید تورم در ایالات متحده است که در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد در سال رسید.

در این نظرسنجی که از ۱۴ تا ۱۸ جولای توسط دانشگاه کوینیپیاک انجام شد، ۱۵۲۳ بزرگسال آمریکایی شرکت کردند، در حالی که میزان خطای آن ۲.۵ درصد تعیین شد.

«تیم مالوی» تحلیلگر این دانشگاه در خصوص این نظرسنجی می‌گوید: اگرچه اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها مشتاق دیدن رئیس جمهور فعلی یا سابق در کاخ سفید برای دور دوم نیستند، وضعیت ترامپ اندکی بهتر از بایدن است که به میزان قابل توجهی حمایت حزب دموکرات را از دست داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس