کد خبر 1400696
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
آمریکا

به دنبال تشدید تنش بین بغداد و آنکارا بر سر حمله روز چهارشنبه (دیروز) به منطقه کردستان عراق، وزارت خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اینکه اشاره‌ای به احتمال نقش داشتن ترکیه در حمله روز گذشته به استان «دهوک» در کردستان عراق بکند، درباره این حمله بیانیه صادر کرد.

در شرایطی که حمله روز گذشته به منطقه کردستان عراق باعث تنش در روابط بغداد و آنکارا شده است، وزارت خارجه آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که واشنگتن حمله صرت گرفته «در استان دهوک عراق که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شد را محکوم می‌کند».

وی ادامه داد: « کشتار غیرنظامیان غیرقابل قبول است و همه کشورها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی از جمله حمایت از غیرنظامیان احترام بگذارند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «به خانواده های کشته شدگان تسلیت می‌گوییم و با مجروحان اعلام همدردی می‌کنیم. ما حمایت قوی خود را از حاکمیت عراق و امنیت، ثبات و رفاه آن از جمله در منطقه کردستان عراق حفظ می‌کنیم».

بیانیه واشنگتن در شرایطی صادر شده که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق ترکیه را به دست داشتن در این حمله متهم کرد. به گفته او کارشناسان نظامی عراق، حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند. وی همچنین خبر داد که در این حمله «۹ نفر شهید و ۳۱ نفر دیگر مجروح شدند».

فؤاد حسین هشدار داد: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه اما هر گونه نقش داشتن این کشور در حمله به دهوک را رد کرد و گفت: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم».

این مقام ترکیه‌ای افزود: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    19 9
    آمریکای جنایتکار ، بی منطق و بی تعهد ، دیکتاتور و دروغگو که خودش ام الفساد هست ، ترکیه را محکوم کرده!!!!!!!!!!!!!
    • محمد IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      4 0
      شما كه بايد خفه بشين ماجراي پهپادهاي قاتل و ويرانگر شما سالهاست كه همه جاي پخش شده و جالبه كه طبق گفته خودتون در حملات پهپادي آمريكا تاكنون بيشتر از ٢٠٠ نفر غير نظامي كه بيشتر آنها زن و كودك بودن كشته شدن و فيلم معروف ساخته شده در اين مورد در سال ٢٠١٧ به نام پهپاد كه داستان زندگي يك اپراتور پهپاد در آمريكا است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    28 10
    آمریکا چطور جرات میکند در مورد استان های اشغال شده ی ایران یعنی آنکارا و اربیل نظر میدهد.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    10 2
    بابا ببند دهنو.... خودش بنیان هرچی کثافته.... داره مردم و به راه راست هدایت میکنه لاشخور سیاسی
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    13 4
    یانکی ها خبیث دستور می دهند بعد از جنایت انکار می گنند ترکیه عضو ناتوی آمریکائی است مرام یانکی ها همین است به شکار می گویند فرارکن به شکارچی می گویند بگیر در این فاجعه هم دیدند قضیه بد شده و در عراق به هچل می افتند حالا دارند انکار می کنند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    8 2
    بی پدر آمریکا در افغانستان صدتاصدتا مردم بیگناه را کشته و الان دایه دلسوزتر از مادر شده است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    9 0
    لعنت بر آمریکای ریا کار
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    12 0
    سلام. هموطنان وطن پرست. دولت آمریکا باعث تمام درگیریهای ونه در تمام دنیا است. این دولت ومزدوران صهیونیستی به هر کشوری که می خواهند حمله می کنند . غارت می کنند. کشتار می کنند. ننگ براین مزدوران بی شرف.
  • کمیل IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 2
    حالا قدر حاج قاسم رو می دونن. که دیگه دیر شده .
  • US ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    5 0
    سکوت خفت بار بارزانی ها نشان از رضایت هست.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 4
    الکی شلوغش نکنید ترکیه گفته کار من نیست شاید کار خود پ ک ک باشه
  • سید فروزان CH ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 2
    مشکل اصلی وجود تشکیلاتی بنام دولت اقلیم در شمال عراق است این تشکیلات مافیایی تا زمانی که کنترل کردستان عراق را در دست دارند آرامش و امنیت وجود نخواهد داشت این منطقه باید تحت کنترل دولت مرکزی باشد
    • NL ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      شعر ارس خوندن اردوغان یادمون نرفته کلا ترکیه با کل منطقه مشکل داره چون حس میکنه همه باید ترک باشند هیتلر یزید
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      اقلیمک کردی عراق خصوصا خاندان پلید بارزانیست در برابر اربابشون اردوغان خفه خون گرفته اند...
  • ابراهیم IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    4 0
    اینجور محکوم کردنها که اسمی از ترکیه متجاوز برده نشود به جه درد میخورد. متاسفانه امیر عبدالهیان هم همینطور مجکوم کرده
  • GB ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    آمریکا برای جهان رحمت الهی است چه از لحاظ تکنولوژی هایش چه از لحاظ مدافع حقوق بشر بودنش البته اشتباهی داشته اما ۹۰ درصد اعمالش به نفع جهانیان بوده است و وجهه مثبت و موجهی برای جهان داشته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس