حضور بیگانگان در منطقه عامل ناامنی است/ ایران و عمان به لحاظ نظامی و سیاسی همسو هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار فرمانده نیروی دریایی عمان، حضور بیگانگان در منطقه را عامل ایجاد ناامنی دانست و گفت: گسترش روابط نظامی ایرن و عمان به نفع ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم دو کشور است.

به گزارش مشرق، دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

وی سپس به روابط سیاسی دو کشور اشاره و عنوان کرد: بحمدالله سیاست‌های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد هم سیاست‌های دو کشور، هماهنگ و همسو است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تنگه هرمز و دریای عمان به‌عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه‌های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می‌شود؛ همچنین امروز ناوگان‌های ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از نیز از میزبانی شما نسبت به شناورهای نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می‌کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد، افزود: به‌طور منظم جلسات و رفت و آمدها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علائق دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشورهای همسایه گام برمی‌دارد و به همین جهت، ما در حوزه روابط دو کشور به‌ویژه روابط میان نیروهای مسلح دو کشور هیچ‌گونه محدودیتی قائل نیستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کمیته‌های سه‌گانه‌ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می‌کنند، امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماه‌های اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده‌اند که این روابط می‌تواند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.

سردار باقری افزود: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصاً در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه وزارت دفاع مشاهده کردید، می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.

وی بیان کرد: دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه، زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند و ما از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

سرلشکر باقری گفت: نیروی دریایی ارتش ما سال‌هاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریای سرخ تلاش می‌کند و تجربیات خوبی کسب کرده است؛ همچنین در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تأسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه تأکید کرد: به‌طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تأثیری جز ناامنی ندارد و قطعاً گسترش روابط نظامی ایرن و عمان در امنیت‌بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم دو کشور است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    با سلام ... روابط حسنه ایران و عمان و همکاری متقابل در عرصه های نظامی و سیاسی و ... میتونه بهترین الگو توسعه روابط با همسایگان جنوبی حوزه خلیج فارس و دریای عمان باشه ... تا از عرصه دشمنی و رقابت های نژادی و سیاسی خارج بشه انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس