موبایل خود را در یخچال نگذارید! | چند راه علمی برای خنک کردن گوشی در گرما

در تابستان گرم و طولانی، مهم است که از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، اما لطفا متعجب نباشید، چون یک چیز دیگر هم در این گرمای شدید نیاز به محافظت دارد؛ تلفن همراه‌تان.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه سان، دمای شدید می‌تواند به‌طور دائمی به فناوری‌هایی مانند آیفون، اندرویدی‌ها، لپ‌تاپ و تبلت آسیب برساند، اما راه‌هایی برای ایمن نگه داشتن گجت‌های شما در گرمای شدید وجود دارد.

انجام اقداماتی برای خنک نگه داشتن دستگاه‌های خود قبل از اینکه خطرناک شود مفید است و محصولات اپل با صدور اخطار در هنگام داغ شدن بیش از حد دستگاه به شما در این امر کمک می‌کنند.

در پیام این سیستم‌عامل آمده است: «برای از سرگیری استفاده از دستگاه خود در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را خاموش و به محیط خنک‌تر (دور از نور مستقیم خورشید) منتقل کنید و اجازه دهید خنک شود.»

کارشناسان فناوری در Uswitch نکاتی را برای حفظ بهترین عملکرد اقلام الکترونیکی شما با اجتناب از گرمای بیش از حد به اشتراک گذاشته‌اند.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، گوشی باید از نور مستقیم خورشید دور بماند. آن در سایه نگه دارید یا دستگاه خود را زیر چیز دیگری قرار دهید.

کارشناسان موبایل به‌طور خاص در مورد رها کردن دستگاه در خودرو داغ هشدار می‌دهند.

Uswitch در این خصوص هشدار می‌دهد: «رها کردن یکی از ابزارهای الکترونیکی خود در خودرو راه مطمئن دیگری برای گرم شدن بیش از حد آن است! پس مطمئن شوید که وقتی پارک کردید آنها را با خود ببرید.»

همچنین مهم است که گوشی خود را در حالت مصرف کم باتری (یا حتی حالت هواپیما) قرار دهید تا در برابر گرمای بیش از حد کار کند.

خلاص شدن از شر قاب گوشی می‌تواند به جلوگیری از داغ‌شدن بیش از حد آن کمک کند. همچنین می‌تواند گوشی را در جیب خود نگه دارید. با این حال نگه داشتن آن در کیف یا بیرون در هوای آزاد به دور از نور مستقیم خورشید، برنامه بهتری است.

اگر می‌خواهید گوشی یا یکی از گجت‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خنک کنید، آن را در یخچال یا فریزر قرار ندهید، حتی اگر به نظر برنامه خوبی است. فشار ممکن است در گوشی ایجاد شود و حتی بیشتر به آن آسیب برساند.

در عوض، فناوری خود را با قرار دادن در مقابل یک پنکه یا در یک نقطه تاریک و خنک به دمای طبیعی برسانید.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    مشرق جان امیدوارم این عکس را برای ظمیمه کردن داستانتان از یخچال اداره نگرفتید.😀 امیدوارم یخچالتان همیشه پر و سایتتان پر از اخبار مفید و اموزنده در جهت منافع ملت باشد.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    بنده برای مراقبت از موبایلم شب ها آن را در یخچال میگذارم و بسیار هم خوب هست. لطفا اخبار کذب منتشر نکنید با تشکر.
  • irani IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    خدا شاهده اگه دیر دیده بودم خبرو همه گوشیای خونه تو یخچال برفک زده بودن.
  • بوفالوی عجیب IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    پ ن پ یخچال خوتون را تو موبایل خودشون بگذارید خخخخ البته عکسشو ،، نه منظورم برعکس برداشت نکنی ها یعنی ی عکس از یخچال بگیر اگه خالی بود از جلدش بگیر اگه پر بود از توش بگیر بذار بمونه ی وقت ها خواستی خیلی خنک شی درشو باز کن نگاه کن خخخ بابا منظورم موبایلتو باز کن ها خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس