کد خبر 1399686
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
خشونت‌های بی‌پایان در آمریکا؛ تیراندازی‌ها ۷ کشته برجای گذاشت

مقامات آمریکایی یکشنبه (به وقت محلی) از وقوع چندین تیراندازی در مناطق مختلف این کشور و کشته شدن حداقل ۷ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر در روز گذشته خبر دادند.

به گزارش مشرق، پلیس روز یکشنبه (به وقت آمریکا) اعلام کرد که تیراندازی در یک مرکز خرید در ایندیانا ۲ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت. 

با توجه به رسانه‌های محلی، این تیراندازی حدود ساعت ۱۸ روز یکشنبه در مرکز خرید "گرین وود پارک مال" در ایندیانا پلیس رخ داده است. 

پلیس اعلام کرد که در این تیراندازی فرد تیرانداز نیز کشته شده است.

شاهدان عینی گفتند که در سالن غذاخوری این مرکز حداقل ۲۰ گلوله شلیک شده است. 

از سوی دیگر مقامات محلی اعلام کردند که تیراندازی در ساعات اولیه روز یکشنبه در داخل یک رستوران در ایالت کالیفرنیا موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر شده است. 

پلیس روز یکشنبه اعلام کرد این تیراندازی پس از درگیری میان گروهی از افراد در داخل مرکز "گرانادا بولینگ" در شهر لیورمور اتفاق افتاده است. 

این درحالی است که مقامات پلیس در هوستون از وقوع یک تیراندازی در یک آپارتمان مسکونی و کشته شدن ۴ نفر خبر دادند. 

اداره پلیس شهرستان هریس اعلام کرد، پس از مراجعه افسران پلیس به این آپارتمان در ساعات پایانی روز شنبه،  چهار مرد که گلوله خورده بودند پیدا شدند.  ۳ نفر از این افراد در محل تیراندازی کشته شدند و نفر چهارم پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. 

بر اساس گزارش‌ها، بیشتر خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مربوط به اختلافات به ظاهر عادی است که از کنترل خارج می‌شوند و شخصی در این اختلافات اسلحه می‌کشد. اغلب، قربانی و تیرانداز یکدیگر را می‌شناسند. آن‌ها ممکن است همکار و آشنا، خواهر و برادر و همسایه باشند.  موارد قتل بوسیله اسلحه در دهکده‌ها، شهرهای کوچک و شهرهای شلوغ اتفاق می‌افتد. 

در سراسر آمریکا، مردم این کشور هراس دارند. بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۱۹ توسط انجمن روانشناسی آمریکا، نزدیک به یک سوم از مردم آمریکا گفتند که نمی‌توانند بدون نگرانی از قربانی شدن در یک تیراندازی دسته جمعی به جایی بروند. 

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. 

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

شبکه خبری سی ان ان سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود که برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. 

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس