کد خبر 1399495
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
گوشی

شیائومی ۱۲S اولترا، پرچم‌دار جدید شیائومی، از دوربین قدرتمند، سریع‌ترین پردازنده کوالکام و نمایشگر رده‌بالا بهره می‌برد و هزینه‌ی ساخت هر واحد از این گوشی هوشمند بیش‌ از ۵۰۰ دلار است.

به گزارش مشرق، شیائومی گوشی ۱۲S اولترا خود را به‌عنوان یک پرچم‌دار تمام‌عیار رونمایی کرده است، اما مدل پایه‌ی آن با رم هشت گیگابایت با قیمت نسبتاً معقول ۵۹۹۹ یوان (حدود ۸۸۸ دلار) به‌فروش می‌رسد. اکنون محاسبات Counterpoint، نشان می‌دهد این شرکت برای ساخت هر واحد از این گوشی چقدر هزینه کرده است.


شیائومی ۱۲S اولترا با همان شور و اشتیاق شیائومی برای ارائه‌ی مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر شبیه Mi ۱۱ اولترا معرفی شد. طبق اعلام Counterpoint هزینه‌ی ساخت هر واحد از این محصول حدود ۵۱۶ دلار تخمین زده شده که این عدد حتی برای ساخت یک دستگاه پرچم‌دار، کمی زیاد به‌نظر می‌رسد.

به‌نوشته‌ی NotebookCheck، بخش مهمی از هزینه‌های ساخت شیائومی ۱۲S اولترا، به دوربین‌های این گوشی هوشمند مربوط می‌شود؛ جایی‌ که شیائومی از حسگر جدید سونی IMX۹۸۹ در دوربین اصلی این محصول استفاده کرده است. هزینه‌ی سیستم دوربین ایت گوشی ۷۹ دلار اعلام شده که ۱۵ درصد از کل هزینه‌ی ساخت دستگاه را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال این رقم نسبت به قیمت ۱۲۸ دلاری هر واحد تراشه‌ی Snapdragon ۸+ Gen۱ کمتر است.

به‌ نظر می‌رسد هر واحد نمایشگر و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲S اولترا نیز به‌ترتیب ۸۹ دلار و ۵۸ دلار برای شیائومی هزینه دارد. از دیگر قابلیت‌های مهم این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از ۵G اشاره کرد که ۲۴ دلار به هزینه‌ی ساخت دستگاه اضافه کرده است.

برهمین‌اساس، می‌توان گفت ۶۰ درصد از قیمت تعیین‌شده برای هر واحد ۱۲S اولترا، به قطعاتی که در ساخت این محصول از آن‌ها استفاده شده، مربوط است. این تجزیه‌وتحلیل مواردی مثل هزینه‌های توسعه، بسته‌بندی یا حمل‌ونقل پرچم‌دار جدید شیائومی را درنظر نگرفته است.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    شنیده بودم شیائومی روی گوشیاش پنج، شیش درصد سود می بره. روی این گوشیش که فقط بالای پنجاه درصد داره سود می بره؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس