فرانسه برای تامین گازوئیل خود به امارات متوسل شد

بنا به توافقی که به زودی میان فرانسه و امارات امضا می شود، تامین گازوئیل پاریس از سوی ابوظبی تضمین می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، امارات و فرانسه بر سر عرضه گازوئیل از سوی ابوظبی به توافق رسیدند.

بنا به اعلام یک منبع ریاست جمهوری فرانسه، همزمان با تلاش پاریس برای تنوع بخشیدن به منابع هیدروکربن خود در بحبوحه جنگ اوکراین، طی توافقی که روز دوشنبه میان فرانسه و امارات امضا خواهد شد، امارات عرضه گازوئیل به فرانسه را تضمین خواهد کرد.

این مقام ریاست جمهوری فرانسه ضمن تمجید از چنین رخدادی تاکید کرد که توافق روز دوشنبه با هدف ارائه تضمین هایی از امارات متحده عربی برای عرضه مقادیری دیزل به فرانسه صورت خواهد گرفت.

رویترز به نقل از این مقام دولت پاریس نوشت که دو کشور همچنین بر سر مشارکت جهانی و استراتژیک در حوزه انرژی با هدف شناسایی پروژه‌های مشترک در بخش‌هایی مانند هیدروژن، انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای در کشورهای متبوع خود و نیز جاهای دیگر به توافق خواهند رسید.

در پی وقوع جنگ در اوکراین، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود هستند زیرا به واسطه اقدامات ضد روسی غرب، روسیه عرضه گاز خود به اروپارا کاهش داده است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ابوظبی قصد دارد روابط اقتصادی و فرهنگی خود با پاریس را با تمرکز بر فناوری و انرژی‌های آینده تعمیق بخشد. اما با توجه به چشم‌انداز ژئو استراتژیک نفت، این مسئله همچنان از اهمیت ویژه ای برخودار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    از همین الان باید به مسیولین هشدار داد که قاچاق گازوییل افزایش می یابد
  • امیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    باید جلو قاچاق گازوییل به امارات رو بگیریم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    قرار است گازوییل ارزان قیمت ایران را به فرانسه هدیه کنند هر چه سریعتر با نقدی کردن پارانه سوخت راه تامین سوخت ارزان اروپا را ببندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس