حزب الله

مقام‌های ۳۰ کشور ماه گذشته در نشستی به ابتکار وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله شرکت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی گزارش داده است مقام‌های ۳۰ کشور ماه گذشته در نشستی به ابتکار وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله شرکت کرده‌اند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده دیپلمات‌ها، مأموران انتظامی و کارشناسان امور اطلاعاتی از فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس به علاوه ۲۴ کشور دیگر اواخر ماه ژوئیه برای یک نشست دو روزه در نشستی که وزارت خارجه آمریکا ترتیب داده بود شرکت کردند.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند موضوع این نشست که با عنوان «گروه هماهنگی اجرای قانون» برگزار شد، مقابله با «فعالیت‌های غیرقانونی حزب‌الله» بوده است. گروه هماهنگی اجرای قانون در سال ۲۰۱۴ زیر نظارت آمریکا برای مقابله با حزب‌الله تشکیل شد.

این نشست روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئیه در اروپا برگزار شده و اولین نشست گروه مذکور از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است.

منابع مطلع به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مقام‌های بحرین، اسرائیل، کویت، قطر، عربستان سعودی، امارات و بسیاری از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نشست حضور داشته‌اند.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته هدایت کارزاری در دنیا برای کاستن از محبوبیت حزب‌الله در لبنان را به عهده داشته است. واشنگتن در همین راستا، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

یک مقام به پایگاه آکسیوس گفته آن دسته از کشورهای اروپایی که تمامیت حزب‌الله را به عنوان گروه «تروریستی» شناخته‌اند از کشورهای دیگر خواستند همین رویه را در پیش بگیرند. آنها مدعی شده‌اند که حزب‌الله بعد از اقدام آنها کاری برای تلافی‌جویی انجام نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 0
    الله اکبر .آمریکا ۳۰کشوراز اروپا و بقیه کره زمین رو جمع کرده تا جلو حزب الله رو بگیره . برای اینکه جلو ایران رو بگیره چه خاکی باید تو سرش بریزه؟خخخخخخ.
  • حسن IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    حزب الله ازهمیشه قویترومجهزتراست واینها ازجبهه مقاومت میترسند.خداسیدحسن نصرالله راحفظ کند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    حزب الله نگهبانی به نام الله دارد.
  • CA ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    اینا 30 تا اسم هستن. توی این 30 تا اسم نهایت 7 8 تا کشور پیدا میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس