۷ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور داریم

معاون علمی رییس جمهور گفت: هم‌اکنون هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که ارزش آن‌ها در بورس چیزی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، امروز چهارشنبه «سورنا ستاری» در همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، ‌ بازار سرمایه، دورنمای آینده» اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در واقع در راه یک مبارزه هستند. کشوری که قوانین بر اساس واردات نوشته شده و قرار نبوده کارآفرینی کند. به همین دلیل است که مشکلات ایجاد می‌شود.

وی افزود: ساختارهایی شکل گرفته‌ که به صورت قانون با کارآفرینی مقابله می‌کنند. دانشگاه‌هایی تاسیس شدند که برای این کار مناسب نیستند. تمام اینها باید تغییر کند البته نمی‌توان به سرعت این کار را انجام داد و باید همه در یک جبهه با هم هماهنگ شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: ما نیاز به یک اکوسیستم داریم که به صورت خودکار کارهای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را پیش ببرد. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، یکی از مهم‌ترین راه‌های هموار کردن مسیر ساخت چنین اکوسیستمی است.

ستاری افزود: اگر می‌خواهیم به محصول برسیم بخش خصوصی باید در پژوهش سرمایه‌گذاری کند. تاسیس مراکز نوآوری، مجموعه‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری و مواردی از این دست در دانشگاه‌ها، همه به معنی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: باید سازوکاری شکل بگیرد که بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری روی دلار و ارز بر روی پژوهش‌ها و اکوسیستم دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: این اکوسیستم اکنون شکل گرفته است، اما ضرورتی که در این مسیر حس می‌شود، هنر جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

ستاری افزود: اکنون ۷ هزار شرکت بین‌المللی دانش‌بنیان داریم که فروش آن‌ها بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است. ارزش شرکت‌های دانش بنیان در بورس نیز اکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است. این آینده کشور است و همه باید بدانند که اگر جلوی این مسئله بایستند، می‌بازند. این اتفاقاتی که رخ داده را اگر ۱۰ سال قبل مطرح می‌کردیم کسی آن را باور نمی‌کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس