.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته در سخنرانی خود اعلام کرد: ایران قصد دارد صدها فروند پهپاد را برای ارتش روسیه ارسال کند.

سرویس جهان مشرق _ به مانند چند روز اخیر همچنان شاهد آرامش نسبی در میدان نبرد اوکراین هستیم و تنها دو طرف با استفاده از توپخانه دوربرد دست به حملات در عمق خطوط یکدگیر میزنند.

تحولات روز صد و سی‌ و هشتم جنگ اوکراین:

زلنسکی دستور آزادسازی سواحل اوکراین را صادر کرد! / آیا "هیمارس" به تنهایی برای پیروزی ارتش اوکراین کافی است؟ / تعمیر خط لوله نورد استریم۱ توسط کانادا +تصاویر

در ۲ روز اخیر ارتش روسیه حجم آتش قابل توجهی را علیه مواضع ارتش اوکراین در حومه شهر خارکیف اجرا کرده است که برخی کارشناسان معتقدند می تواند نشانه عملیات جدید و تلاش مجدد ارتش روسیه برای تصرف قطب صنعتی کشور اوکراین باشد که در موج اولیه تهاجم ارتش روسیه به این کشور در تصرف آن ناکام بودند. همچنین برخی کارشناسان دیگر نیز اعتقاد دارند این آتشباری سنگین تنها یک عملیات ایذایی برای فریب ارتش اوکراین و کاهش تمرکز آنها بر جبهه دفاع از دو شهر اسلاویانسک و کراماتورسک خواهد بود تا قوای مهاجم روسی با آسودگی بیشتری به سمت تصرف این دو شهر حرکت کنند.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته در سخنرانی خود اعلام کرد: ایران قصد دارد صدها فروند پهپاد را برای ارتش روسیه ارسال کند.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

سالیوان مدعی شد برخی از این پهپادها احتمالا قادر به حمل سلاح خواهند بود و آموزش نیروهای روسی برای کاربری این پهپادها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

در ماه های گذشته بسیاری از منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی با انتشار تصاویری از ثبت پروازهای تجاری از خاک ایران به روسیه مدعی بودند، ایران در حال ارسال برخی تسلیحات و تجهیزات بومی خود برای ارتش روسیه و کمک به این کشور در جنگ اوکراین است.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

در صورتی که این اخبار و ادعاها صحت داشته باشد و ارتش روسیه رسما دریافت این پهپاد و استفاده آنها در میدان نبرد را اعلام کند، انواع پهپادهای شناسایی و رزمی ایرانی از خانواده شاهد و مهاجر می توانند ضعف بزرگ روسها در زمینه پوشش دائم منطقه نبرد و شناسایی دقیق توپخانه ارتش اوکراین که به نوعی موی دماغ قوای روسی شده است را پوشش بدهند.

همچنین استفاده احتمالی از پهپادهای انتحاری ایرانی که در گذشته در رزمایش های داخل کشورمان و همچنین الگوگیری برخی کشورهای مقاومت نظیر یمن در نمونه های ساخت خودشان و حمله به تاسیسات نظامی و نفتی در خاک سعودی، دقت و کارایی بالای خود را به اثبات رسانده اند می توانند سلاح تغییر دهنده در میدان نبرد برای ارتش روسیه باشند.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد

حدودا یک ماه پیش بود که “یوگنی کورنیچوک” سفیر اوکراین در سرزمین های اشغالی از درخواست این کشور از رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه پدافندی گنبد آهنین برای مقابله با حملات ارتش روسیه خبر داده بود.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

این درخواست البته در همان زمان قاطعانه از سوی صهیونیست ها رد شده بود؛ اسرائیل از زمان آغاز جنگ اوکراین و از ترس واکنش متقابل مسکو و تلافی در خاک سوریه علیه این رژیم، نه تنها از ارسال سلاح برای ارتش اوکراین امتناع کرده بود بلکه کشورهایی را که تسلیحات ساخت این رژیم نظیر موشک های ضد زره اسپایک را در اختیار دارند از ارسال این تسلیحات برای کی‌یف منع کرده بود.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه/ وزیر دفاع اوکراین: سامانه گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های روسی را ندارد +نقشه و تصاویر

اما به تازگی الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در سخنان جالبی مدعی شد ارتش اوکراین هرگز به دنبال خرید سامانه پدافندی گنبد آهنین نبوده است؛ گنبد آهنین سیستمی است که برای مقابله با اهداف کوچک نظیر خمپاره و راکت طراحی شده است و برای تهدید اوکراین که شامل موشک های کروز دوربرد و بالستیک تاکتیکی است کاربردی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 68
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    به امید درگیری و نابودی ناتو و آمریکا توسط رزمندگان ایرن و روس.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      37 87
      الان زلنسکی سر کلش پیدا میشه خخخخ زجه بزن
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      40 16
      هرچیزی که آمریکای جنایتکار میگوید شما برعکس فکر کنید. یعنی پهبادی درکار نیست و این دام است.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      50 54
      این عمل، کاملا قانونی و طبیعیه...اصلا عادیه... چرا بعضیا فکر میکنن غربیها ال میکنن بل میکنن! مثلا تا حالا چه شکری خوردند این غربیها!؟
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      52 58
      وقتی فریاد از دردشان و توفیقات ایران را می شنوم . از عمق وجود میگویم . سلام فرمانده
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      23 1
      کشوری که برپایه دروغ بناشده باشه وبه خاطر بی کفایتی دولت وبقیه اورگانها که مجبور به دروغ گفتن بیشتر بشن اوضاع وحال وروز کشور بهتر از این نخواهد شد.
    • حسن حسینی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      واقعا رییس جمهور اوکراین چه اشتباه بزرگی کرد گول غربی ها رو خورد هم خودش رو بیچاره کرد هم مردمش رو اواره کرد! از قدیم گفتن نونت نبود ابت نبود به ناتو پیوستنت چی بود !
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    81 77
    اجماع جهانی علیه ایران و صدور قطعنامه ها هیچ ارزشی ندارد و کاغذ پاره است.
    • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 0
      خحخخحح اجماع جهانی نکرده و قطعنامه صادر نکرده علیه خیلی از کشورها دارند نابود میشوند و اوضاع اقتصادیشون وحشتناک به هم ریخته .
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    54 64
    پیروی از روسیه موجب نابودی امپلیارسیم خواهد بود و باید دولت انقلابی هرچه بیشتر در ایرن راه اقدام کند.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      22 37
      این جنگ اوکراین و روسیه نیست. جنگ آمریکا وروسیه است و مردم اکراین قربانی آمریکا. وگرنه الان دولت جدید اکراینی روسی روی کار بود و آواره ای هم نبود
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      5 3
      التماس دعا . برای شفا . در چه وادی بسر میبرید گرامی ، از اول سخن بر نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و با همین استقلال به این موقعیت رسیده ایم که علیرغم دهه ها همراهی شرق و غرب برای تضعیف ایران . هر کدام برای دوستی با و یا باز رسیدن به ایران راه مختلف پیشه کردند ، روسیه برای شکست آمریکا علیرغم هر گونه همراهی با غرب بعد از انحلال شوروی بمنظور قبول و در یک ظرف قرار گرفتن . متوجه شد هدف غائی غرب ، همان برکناری و اضمحلال حکومت و سیطره بر جغرافیا و دارائی روسیه است . یکی از کشورهائی که میتواند بدان اعتماد کند ایران است. امام از سر دلسوزی نامه برای آنها نوشت اما همانگونه امام در دیدار با شوارد نادزه فرمود شما متوجه سخن و هدف من نشدید . اتفاقات بعد تا کنون مشخص کرد که راهشان اشتباه بود . سی سال تجربه تلخ روابط روسیه با غرب . از آنسو آمریکا تمام توان خود را در تحریم گذاشته ، بلکه اتفاق خوشایندی بنفعشان رقم بخوره . حالا نا امید وارد بازی جدید با همکاری اسرائیل و برخی از سران عربی بشود . مطلبی که از قبل واضح هست که هیچ دستاوردی جز شاید بهره مادی همان دوشیدن ثروات اعراب کسب نخواهد کرد . پس برای خود و کشورت احترام قائل باش . دیگران بما می پیوندند . چون این مسیر را ما با مبارزات مردم و امام و تقدیم شهدای کرام باز کردیم و چهل و چهار سال تجربه مواجهه قدرتمند با انواع محاربه و دشمنی دشمنان داریم . برخی تحلیل گران روسی در مناظرات تلویزیون و مقالات خود سالها برای دل بدست آوردن و اینکه روشنفکر هستند و غرب و عرب تحویل شان بگیرند و در جمع خود بپذیرند و چون هم نظر هستند. از این راه منافع خود را تأمین کنند ، ما را تندرو خطاب میکردند که با غرب همراهی نمی کنیم . یعنی ما اشتباه می کنیم . ببخشید .
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      ۱۱:۳۷ لفظ منافقی واقعا برازنده تو هست
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 0
      حالا ما تند رفتیم آنهائی که کند یا همگام بودند الان در چه وضعی بسر میبرند بهتر از ما هستند معلومه نیستند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    13 23
    آیا روسیه با ان همه تضاد منافع با ایران متحد استراتژیک ایران است؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 17
      کدام آن همه تضاد؟!!!! بهتره اصل حرفت را بزنی و خودت را اذیت نکنی جوجه...
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    21 37
    آمریکا از مجلس و دولت انقلابی وحشت کرده است.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    58 25
    آمریکا اگر عرضه داشت دلارش اینقدر گران نمیشد.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 20
      البته اگر عرضه داشت نوکرهاش مثل تو به جفنگ گفتن نمی افتادید، شیر خشک، بنزین و....
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      16 1
      چرا آمریکا دولارش را گران می فروشد .آمریکای گرا ن فروش
  • زبلنسکی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    31 62
    به این میگن یه مشت محکم تو دهن امریکا به روش غیرمستقیم
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    28 64
    چه وحشتی آمریکا یا ازپهپادهای ایرانی دارند گوشمالی حسابی ازپهپادهای ایران دیده اند
  • حسین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    23 51
    تا چشاتون دراد مخصوصا شما امریکایی های رذل
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    15 48
    استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اکراین ، اول باید اذن شرعی ولی فقیه داشته باشد ، دوم باید ما به ازای خوبی جای آن گرفته شود مثلا تحویل سوخو 35
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    29 40
    کار خوبی می کنیم که به روسیه پهپاد فروختیم. ناتو به صورت رسمی در حال ارسال تسلیحات مدرن به اوکراین است. و ترکیه در حالی که با روسها رابطه دارند و سیستم های پدافندی اس ۴٠٠ را از روسیه خریده اند، اما در حال کمک تسلیحاتی و ارسال پهپاد بیرقدار به اوکراینی ها می باشد. پس ایران هم حق دارد در حالی که با اوکراین رابطه دوستانه دارد، به روسها که رابطه ای راهبردی با ایران دارند کمک های تسلیحاتی از جمله پهپادهای مسلح ارائه دهد.در این لیست ارائه ی موشک های نقطه زن تاکتیکی هم لحاظ شده است. هیچ بیمی هم از این کار نداریم. جناب پوتین استحقاق دریافت کمک های تسلیحاتی بیش از این را هم دارد. ایشان شخصیتی قهرمان برای مردم خود است.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    28 54
    وقتی بیرقدار میره اکراین چرا شاهد نره برای تماشا.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    14 11
    چرا چین بهش کمک نمیکنه؟؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    17 6
    بازارازادفروش سلاح است ایران ازوجودداعشی ها دراوکراین اول برای مردم خوداوکراین نگران است
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    42 15
    ممکن است خبر ارسال پهپاد ایرانی، برای مخدوش کردن چهره ایران در دنیا و دخیل جلوه دادن ایران باشد
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      13 21
      میتونه درست باشه و شروع یک اجماع ظالمانه دیگه بر علیه ایران .
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    32 52
    ببین ایران چقدر قوی شده که دشمن اعتراف میکنه روسیه که خودش ابرقدرت نظامیه میاد از ما پهپاد میخره. دم همه نخبگان و مهندسان نظامی وطنم گرم
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      35 17
      شاید هم یه تله باشه!!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    19 29
    صادرات سلاح به روسیه! این اتفاق کوچکی نیست.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    29 35
    از دورانی که شاه ایران از تحقیرش توسط آمریکا برای فروش سلاح به تنگ آمد، تا جایی که به رزولت گلایه کرد که آمریکا با من مثل بچه مدرسه ای رفتار میکند، رسیدیم به دورانی که به ابر قدرت بلوک شرق پهپاد صادر میکنیم چی بودیم چی شدیم
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    11 37
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    17 6
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    با ارسال پهپاد ایرانی به روسیه یعنی ایران خودش را درگیر جنگ روسیه با اکراین کرده است.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      4 26
      جنگی که فقط جنبه نبلیغاتی خواهد داشت و شعار
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 21
      به ما ربطی نداره کاخ سفیددروغ میگه
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      24 0
      ۲۲:۱۰ - اره کاخ سفید یه بلوف ودروغی زد این وسط شماها الکی مشهور شدید حالا دیگه به شما ربطی نداره؟!!!!!.هههههههههههه
  • شاکی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    25 43
    با اعلام این خبر خیلی ها میسوزن .
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      21 2
      ۱۴:۰۷ والا ما دیگه به خبرای دروغ وسانسورهای مشرق عادت کردیم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 3
    محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ایران که اخیرا به مسکو سفر کرده به ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفته است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «هفته آینده» به ایران سفر خواهد کرد. منابع دولتی ایران و روسیه هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند. آقای پورابراهیمی همراه رئیس کل بانک مرکزی ایران به روسیه رفته بود که در جریان آن گفته شد قراردادهای پولی و بانکی بین دو کشور امضا شده است. در هفته‌های اخیر مقام‌های روسیه گفته بودند که ولادیمیر پوتین به دنبال فرصت مناسبی برای سفر به ایران است. همزمان گزارش شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم قرار است ۲۷ تیر (هجدهم ژوئیه) برای دیداری رسمی به تهران برود.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      26 6
      داداش ایشان بمنظور شرکت در اجلاس سران معروف به آستانه (راجع به سوریه) شامل ایران روسیه و ترکیه میباشد . میاد
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    18 23
    سربازان امریکایی و اتحادیه ناتو باید باز هم پوشک ببندند زیرا دلاورمردان رزمنده ایران در راهند.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    15 34
    همانگونه که عین الجسد را به تاریخ پیوندیم ناتو را هم به تاریخ می پیودانیم.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    12 50
    جاده روابط سیاسی واقتصادی بخصوص نظامی ایران و روسیه نباید یک طرفه باشد روس ها در ارتباط با فروش تسلیحات پیشرفته بخصوص هواپیماهای جنگی به ایران از سیاست آمریکا و اسرائیل پیروی کرده است حالا که تا روس ها در جریان جنگ با اوکراین محتاج به تسلیحات و لجستک پیشرفته ایران شده است آنها را نباید بدون حساب و کتاب به سمت آنها سرازیر کنند بلکه باید از آنها امتیازهای طلایی گرفت
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      22 0
      ۱۴:۱۷ - این یه بلوف از طرف کاخ سفید بود الکی احساس غرور کاذب نکن.خخخخ
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    16 34
    ناتو و نیروهای بین الملل دمبشان را زودتر روی کولشان بگذارند که پهباد های ایران دمار از روگارشان در میآورد.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    12 25
    ماشالله فقط میتونم بگم باعث افتخار است.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    30 20
    ما نباید وارد این درگیری بشیم ممکنه تحریمهای بیشتری بر علیه کشور وضع بشه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      18 2
      دیگه تحریمی نمونده که بکنن
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      18 33
      کدوم درگیری فروش سلاح حق هر کشوریه چطور امریکا بفروشه مشکلی نیست نوبت به ما میرسه اشکال داره
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    16 3
    سوخو ۳۵ چی شد؟
  • داوود IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    10 20
    حیف از ایران چه راحت تکنولوژی وپهپادش رو در اختیار روس‌ها قرار میده ولی روس های نامرد از دادن جنگنده به ایران خوداری می‌کنند الان 10 ساله میخواد سوخو بده. چی شد؟ می‌ترسه تحریم شه؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 6
    چرا تسلیحات دفاعی کشور مصرف داخلی نداره؟
  • رمضانی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    12 28
    آمریکا خیلی وقته شده ی ابرقدرت روبه قبله دقیقا چون وضع و حال رییس جمهورعلیل و ذلیلش . خاک برسر زلنسکی که تکیه گاش چقدر متزلزله و حالیش نیست
  • سلام IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    24 38
    با ورود این پهپاد ها کار اوکراین تمام است.
  • رحمت عیدی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    13 19
    یه ضرب المثلی داریم که میگه عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد واین حکایت خرید پهپادهای ایرانی توسط روسهاست، وحشت آمریکا و ناتو ازین قضیه جای خود ورود این پهپاده به جنگ اکراین بهترین تبلیغ است برای اثبات کیفیت و تکنولوژی پیشرفته و کارآمد صنعت پهپادی ایران به دنیاست و البته قیمت ارزانتر نسبت به موارد موجود در بازار جهانی، کما اینکه در یک ماهه اخیر هم همین پهپادهای ایرانی ورق جنگ را کامل به نفع روسیه برگردانده و نقاط ضعف آشکار روسها را پوشش داده و رضایت روسها از این پهپادها منجر به تداوم خریدشان شده و نکته مهم دیگر اینکه ببینید چه فشاری در میدان نبرد به آمریکا و ناتو بعنوان حامیان اکراین آمده که مجبور به رسانه ای کردن ماجرا شده اند، #ابر قدرت پهپادی
  • دلسوز IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 20
    هرچند در وادی سیاست خارجی کشور استفاده از مفاهیم اخلاقی زیاد موضوعیت ندارد چون منافع اصل ثابت در روابط بین الملل است اما بطور مطلق نمیشود به اخلاقیات هم بی تفاوت بود با اینوصف باتوجه به نگاه واستراتژی امنیت راهبردی روسیه میشه گفت پوتین در حق ایران نامردی کرد چون بدون اتحاد با ایران هرگزتوان رویارویی با ناتو نداره وحتی توان مغلوب کردن اوکراین راهم نداشت.و تاحدی براین امر وقوف داشت ولی نه به اندازه ای که امروز متوجه باشن.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    10 30
    سامانه به اصطلاح گنبد آهنین توان مقابله با موشک های دست ساز فلسطینی ها رو هم نداره چه برسه به مقابله با موشک های روسی / فکر نمیکنن که با قیاس توان گنبد آهنین با موشک های روسی زیادی این گنبد رو تحویل گرفتن و بالا بردن ؛)))
  • حسن IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 20
    احسنت وخداقوت به نیروهای مسلح وشجاع ایران که این پهبادها راساختندهم برای دفاع ازکشورمان وهم به دوستانمان
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 4
    اونها هرکی رو میخوان از بین ببرن ازش غول میسازن و اینقدر قدرتمند نشونش میدن که بتونندبعدها ازش بهره برداری کنند برای تجاوز به ایران و جنگ.... و آخرش بگن ما فلان قدرت نظامی و موشکی رو از بین بردیم اینجور چند نشون با یک تیر میزنن... اولا وقتی جنگ کردن میگن ما اینقدر قدرت داریم که بتونیم هر قدرتی رو از بین ببریم... دوما شما و جهان رو در این قدرت القایی بهتون دچار تردید کنند در صورتیکه ایران هراسی و قدرتمند جلوه دادن ایران بخاطر اینکه بعدها بتونن ازش استفاده کنند... صدام حسین ملعون حرام اده رو هم میگفتن قدرت بهمان و فلان داره اینقدر دغل سازی کردن که خوده مردم عراق و صدام حسین هم باورشون شد آخرش زدن پدر این صدام بی همه چیزو در آوردن... و به مردم گفتن ما اینقدر قدرتمندیم که یک فرد قدرتمند مثل فلانی یا فلان کشور رو نابود کردیم... کاش مردم ما هم سواد واقعی پیدا کنند این آمریکای بی همه چیز و اسرائیل از ما غول میسازن تا کار کثیفشونو توجیه کنند پس بیخودی غرور کاذب نداشته باشید قدرت واقعی ایران چیزه دیگس
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    5 22
    درست خوندم؟ الان ابرقدرتهای نظامی دنیا نگران این هستند که ایا ارتش ایران کمک میکند یا خیر ؟؟ ایران تبدیل به چه قدرتی شده که خود مردم ایران خبر ندارند....
    • خسته RU ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 20
      آقای پوتین ۴ تا موشک بزن اوکراین را با خاک یکسان کن تموم بشه بره اول کیف رو بزن
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      27 0
      ۲۲:۳۷ خدا هرچه سریعتر بهت شفای عاجل عنایت فریاد.مثل اون دوست VPN المانی که امروز حضور نداشتن به احتمال زیاد.
    • آریا IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 21
      متأسفانه مردم ایران خیلی هایشان این رو نمی فهمن که ساخت سلاح با ساخت پراید فرق میکنه چون دو گروه مختلف این کار را انجام میدن و چون در ساخت سلاح دزدی و سواستفاده اقتصادی جایی نداره کیفیت ساخت سلاح روزبروز بالاتر میره
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      ۰۶:۲۵ بحث سر دزدی توقطعات نیست کیفیت همینه که هست.... .. مسعله غرور واقتدار
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 19
    نادون ها نفروشید تو جنگ اوکراین نقاط ضعف رو درمیارن .بعدا راحت میزننشون ،نادونها
  • محمد FI ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    12 2
    اگر سیاست ما عین دیانت ماست فروش پهباد به پوتین جنایتکار چه توجیه دینی دارد؟ پوتین با این پهبادها فقط می خواهد آدم بکشد. کشتن انسانها را با کدام اصول فقهی می توان توجیه کرد.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    به گذشته های دور کاری نداریم! کافیه تاریخ 100 سال اخیر را از هر منبع داخلی و خارجی (اما به شرط تنوع در منابع) مطالعه بفرمایید به راحتی خواهید فهمید که کدام کشور بیشترین اسیب ها را به ایران رسانده است، از جدا کردن بخشهای بزرگی از مملکت گرفته تا خالی کردن پشت به وقت ضرورت!!! البته که تو دنیا هر کشوری برای منافع خودش عمل میکنه و صحبت از ارزشها سالهاست صرفا لقلقه زبان رهبران برای شکار توده هاست... شکی هم نیست که قرنهاست یارکشی بین کشورهای قویتر و ضعیفتر وجود داشته و خواهد داشت و کلمه استقلال هم در واقعیت یک دروغ تاریخی است! اما به زعم بنده ایران در یارکشی بد عمل کرد بالاخص در سالهای اخیر؛ که البته به دلیل نزدیکی جغرافیایی و خیلی مسائل دیگر؛ چاره ی دیگری هم نداشت... با احترام به مخالفان نظر بنده...
    • /// NL ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      باشه حالا میریم تو بغل آمریکا و اسرائیل، چون در زمان پهلوی ها بهترین حامیان(البته استعمارگران) ایران این دو تا بودن. داداش تاریخ سیر میکنه حکومتها عوض میشن خط سیر ها تغییر میکنن. حرکت کن با زمانه، درجا نزن
  • PE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    یکی بیاد بگه امریکاییها از کجا فهمیدن ایران قراره فلان کارو بکنه ؟ نکنه ماجرا مربوط به توییت های فارسی اسنودن هست؟؟
  • CA ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    22 0
    امریکا خوب می داند که روسیه به پهپاد ایرانی نیازی ندارد و پیشرفته ترش را دارد هدفش از این صحبت ها اجماع جهاتی بر علیه ایران است تا اگر کار برجام و تحریم ما به سازمان کشید بنواند در تصویب قطعنامه علیه ما موفق باشد
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    ارسال پهبادهایی برای کشتن دشمن اوکراینی
  • ایرانی US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 21
    مواظب نقشه روس ها باشید. ببینید چرا روس ها علاقه مند به داشتن پهبادهای ایرانی هستند؟ دلیلش کمبود خودشان نیست. احتمالا نقشه ای تو کار است.
    • DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      4 1
      آره دارند پهبادهای ایرانی را میبرن روسی یادشون بدهند .خیلی خطرناکه جدا خطرناکه حسن . بعد پهباده برمیگرده ایران تمام پهبادهای نوک قناری ما را باخت میکنه با خودشون میبره روس اصلا کل پهبادهای ما ناغافل رم میکنند میرن روس .
  • ناشناس IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    آمریکا وغرب اگه روسیه وچین وکره شمالی را شکست دهد بعد نوبت ایران است که به نوامیس هم رحم نمی کند چون اجنبی است چون وضع امروز مملکت کارآنها ست چون دشمن هستند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    به امید شکست متجاوز و حامیانش
  • حسن حسینی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    اگر ایران رو تحریم نمی کردید الان میتونستید از ایران بخواهید به روسیه پهپاد نده به نظرتون کار خودتون اشتباه نبوده ! حالا بخورید !
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    بر خلاف انچه مسلمانان سعی میکنند عملکرد گنبد اهنی را مسخره کنند خیلی از ملل سعی میکنند خرید کنند و کارایی بالا دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس