اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در نشستی با حضور امیرعبداللهیان با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی این کشور برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر امروز (دوشنبه) ۲۰ تیرماه، با تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه طی سخنانی، با اشاره به قدمت ۱۶۰ ساله روابط دو کشور، اظهار داشت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران کرونا و جنگ اوکراین، دو مسئله مهم امنیت غذایی و امنیت انرژی را مورد توجه قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب، به دنبال کمک به حل بحران‌های موجود است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اجرای موافقتنامه‌های دو کشور تأکید و با اشاره به فعال شدن پرواز مستقیم تهران - رم در هفته جاری، نسبت به افزایش این پروازها ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، تضمین انتفاع جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام را دارای اهمیت خواند.

در این جلسه همچنین «زامپینی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    خیلی کشورها من جمله هند و ژاپن و فرانسه علاقه به تجارت و سرمایه گذاری داخل ایران دارند ولی بخاطر ترس از تحریم های آمریکا حاضر به همکاری نیستند چون اقتصاد تقریبا همه کشورها وابسته به اقتصاد آمریکا است .
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس