والیبالیست‌ها به مربی لهستان تودهنی بزنند!

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال می‌گوید جایگاه ایران بین هشت تیم برتر جهان است و تیم ملی با بازیکنان جوان و کادر فنی ایرانی خود در طول لیگ ملت‌ها رفته رفته بهتر شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران پس از کسب هفت برد و پنج شکست در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ به عنوان هفتمین تیم راهی دور نهایی شد. ملی‌پوشان ایران در این مرحله که به صورت تک حذفی برگزار می‌شود، به مصاف لهستان می‌روند.

بهنام محمودی، کارشناس والیبال در گفت‌وگویی به عملکرد تیم ملی اشاره و بیان کرد: بابت این صعود به بازیکنان و کادر فنی تبریک می‌گویم. همیشه گفته‌ام جایگاه والیبال ما بین هشت تیم برتر دنیا است و مردم هم این توقع را دارند. خوشبختانه نسل جدید بازیکنان کم سن و سال و جوانی هستند که آینده روشنی دارند. یکسری هم بازیکن میانسال در تیم هستند که خیلی خوب کار کردند اما به طور کلی همه بازیکنان روز به روز بهتر شدند.

او در مورد کادر ایرانی تیم ملی والیبال گفت: تقریبا سه سال است که می‌گویم از مربیان ایرانی استفاده کنید که خوشبختانه الان عملی شده است. مربیان ایرانی توانایی بالایی دارند و آقایان عطایی، طلوع کیان و جزیده نمونه آنها هستند. مربیان ایرانی از مرحوم حسین معدنی گرفته تا عطایی، مومنی‌مقدم، سعید رضایی و تعدادی دیگر ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند. فکر می‌کنم شرایط تیم از این بهتر هم می‌شود، فقط باید هوای مربی داخلی را داشته باشیم و به آنها اعتماد کنیم. از طرفی باید یک کمیته فنی متشکل از مربیان لیگ برتری هم تشکیل شود تا مشاوره بدهند، عملکرد تیم ملی را در هر تورنمنتی مورد ارزیابی قرار دهند و نقاط ضعف و قوت را گوشزد کنند.

محمودی با بیان اینکه تیم ملی ظرفیت قرار گرفتن بین تیم‌های برتر المپیک را دارد، تاکید کرد: معتقدم اگر برنامه درست و کارشناسی شده‌ای داشته باشیم، می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۴ بین هشت تیم برتر و از المپیک ۲۰۲۸ جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم، چون جوانان خوبی داریم و به واسطه علاقه‌ای که مردم به این رشته دارند جوانان و نوجوانان به سمت این رشته می‌آیند که باید با برنامه‌ریزی و کارشناسی درست آنها را به تیم ملی اضافه کنیم.

او در مورد رویارویی ایران و لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها گفت: ژاپن، برزیل و ایتالیا سرعتی بازی می‌کنند و جابه‌جایی خوبی دارند به همین دلیل دوست نداشتم به آنها بخوریم. بهترین قرعه برای ما هلند و لهستان بود که به لهستان خوردیم. از نظر روحی شرایط خوبی داریم و آماده هستیم. از طرفی میلاد عبادی‌پور یک وزنه است که از این تیم شناخت خوبی دارد. از آنجایی که بازیکنان ما یکبار لهستان را در خاک خودشان شکست داده‌اند، از آمادگی روحی خوبی برخودار هستند.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران با اشاره به پیروزی ایران مقابل لهستان در دور مقدماتی این رقابت‌ها بیان کرد: در بازی قبلی لهستانی‌ها ۲۸ سرویس خراب کردند چون خودشان را دست بالا گرفته بودند و فکر می‌کردند تیم ایران ضعیف و دست و پا بسته است اما وقتی دیدند جوانان ما خیلی خوب بازی کردند، به سد محکمی خوردند. خدا هم کمک کرد و به جای آنکه آنها ما را تحت فشار قرار دهند، ما حریف را تحت فشار گذاشتیم. استرسی هم که به دلیلی میزبانی داشتند از کیفیت کارشان کم کرد اما علت اصلی آن پیروزی عملکرد خوب تیم ما بود.

او افزود: لهستانی‌ها آنقدر خلاق نیستند بلکه به واسطه شرایط فیزیکی و قد بلندشان ماشینی بازی می‌کنند. بنابراین اگر سرویس‌ و دریافت خوبی داشته باشیم و آنها را تحت فشار قرار بدهیم، از هم می‌پاشند. نیکولا گربیچ مربی لهستان گفته بود "فکر نمی‌کردیم ایرانی‌ها اینگونه بازی کنند و شانس آوردند." این حرف به بازیکنان ما انرژی مضاعفی می‌دهد تا یک تو دهنی به مربی لهستان بزنند که بازی قبل را شانسی نبرده‌اند.

محمودی در پایان گفت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. به دلیل استفاده از کادر ایرانی خوشحال هستم و باید از آنها حمایت کنیم. والیبال ما نیاز به همدلی و وفاق دارد تا کمک کنیم و روز به روز موفق‌تر شویم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    چرا با یک ادبیات محترمانه بیان نکنیم تا تیم رقیب هم با احترام صحبت کند
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      بد که نگفت تودهنی یعنی شکست دادن بعدش حریف میخواد بره رو اعصاب ما ما هم باید بریم رو اعصابش.. دنبال یادگرفتن ادب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس