کد خبر 1397505
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
عراق

وزیر برق عراق اعلام کرد تمامی بدهی‌های گازی عراق به ایران در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، عادل کریم گفت: در واردات برق، تابستان امسال از تابستان سال گذشته بهتر خواهد بودو تقاضا برای انرژی برق بیش از بیست درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گزارش الفرات، وزیر برق عراق گفت: امید می‌رود که نرخ عرضه به ۲۳ هزار مگاوات افزایش یابد. بدهی‌های گازی عراق به ایران از دولت قبلی انباشته شده بود که بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار بود و در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شد.

کریم ادامه داد: عراق روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز از ایران دریافت می‌کند و توافق ابتدایی دیگری با طرف ایرانی برای تامین ۴۰۰ مگاوات دیگر صورت گرفته است که ۲۰۰ مگاوات به سمت بصره و ۲۰۰ مگاوات به سمت دیالی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عراق خواهان افزایش واردات گاز از ایران شد

او با تاکید بر اینکه به ۱۵ مگاوات دیگر برای تداوم تامین انرژی ۲۴ ساعته برای شهروندان نیاز داریم لذا نیاز همچنان به گاز ایران نیاز است، از ارائه طرحی به شورای وزیران برای رسیدگی به بحران برق خبر داد.

وزیر برق عراق در پایان با بیان اینکه وزارت نفت در امر گاز رسانی به نیروگاه‌های برق کوتاهی کرده و مشکل اصلی در پرونده برق، سوخت است، بر نیاز عراق به حمایت مالی برای رسیدن به تولید ۳۵ هزار مگاوات تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    به جای گاز فروختن باید گاز رو به برق تبدیل کنیم چه با نیروگاه دولتی چه نیروگاه های کوچک خصوصی و برق رو صادر کنیم. از همه نظر به نفع دو کشور هست هم اقتصادی هم امنیتی.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اکنون موقع پرداخت غرامت 8 سال جنگ عراق علیه ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس