کد خبر 1396937
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
خودرو

کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در بهار امسال ۲۵۰‌ هزار و ۲۴۹ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در بهار امسال ۲۲۶ هزار و ۲۴۵ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است.

به گزارش مشرق، بررسی آخرین آمار مربوط به تولید و فروش خودروسازان مربوط به بهار امسال نشان می‌دهد که کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در بهار امسال ۲۵۰ هزار و ۲۴۹ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در بهار امسال ۲۲۶ هزار و ۲۴۵ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است که می‌تواند یکی از نتایج تکمیل خودروهای ناقص و کاهش خودروهای دپویی باشد.

همچنین میزان فروش خودروسازان در مقایسه با بهار پارسال (فروش ۱۸۶ هزار دستگاه) رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

جزئیات فروش بهاره خودرو

بررسی جزئیات فروش خودروسازان نیز نشان می‌دهد که ایران‌خودرو با رشد ۵۱ درصدی فروش نسبت به بهار پارسال، توانسته ۱۳۵ هزار و ۳۳۹ دستگاه خودرو بفروشد که بیشترین فروش را در بین شرکت‌های تولیدکننده خودرو داشته است.

این شرکت در بهار امسال ۱۲۳ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو نیز تولید کرده که با توجه به آمار فروش، ۱۱ هزار و ۴۵۲ دستگاه محصول بیشتری نسبت به تیراژ بهار خود فروخته است.

ایران خودرو در این مدت، ۸۶ هزار و ۲۹۱ دستگاه در گروه پژو با متوسط قیمت ۱۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۱۳ هزار و ۵۲۱ دستگاه سمند با متوسط قیمت ۱۹۸ میلیون تومان، ۱۵ هزار و ۵۸۸ دستگاه دنا با متوسط قیمت ۳۲۷ میلیون تومان، ۱۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رانا با متوسط قیمت ۱۹۱ میلیون تومان، ۳ هزار و ۴۱۵ دستگاه هایما با متوسط قیمت ۵۶۱ میلیون تومان و هزار و ۸۳۶ دستگاه تارا با متوسط قیمت حدوداً ۳۰۸ میلیون تومان فروخته است.

همچنین سایپا توانسته ۸۶ هزار و ۸۱۱ دستگاه خودرو در بهار امسال بفروشد که در مقایسه با بهار پارسال، حدوداً ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ فروش گروه X۲۰۰ سایپا شامل تیبا، کوئیک و ساینا حدوداً ۶۰ هزار دستگاه بوده که با متوسط قیمت بیش از ۱۲۲ میلیون تومان فروخته شده‌اند. سایپا همچنین پنج هزار و ۵۱۶ دستگاه شاهین را نیز به فروش رسانده که قیمت آن حدوداً ۲۹۴ میلیون تومان بوده است.

پارس‌خودرو نیز فروشی ۲۸ هزار و ۹۹ دستگاهی را در بهار امسال به ثبت رسانده که نسبت به بهار پارسال رشد حدوداً ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. گروه Q۲۰۰ پارس‌خودرو ۱۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه فروش در بهار امسال داشته و متوسط قیمت آن کمی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بوده است. پارس‌خودرویی‌ها همچنین در مجموع ۱۲‌ هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع کوئیک را در بهار امسال به فروش رسانده‌اند که گران‌ترین آنها به مدل اتومات پلاس با قیمت کمتر از ۱۴۸ میلیون تومان مربوط می‌شود.

همچنین این شرکت ۳۰۱ دستگاه ساینا را نیز در بهار امسال به فروش رسانده که متوسط قیمت آن کمی بیش از ۱۲۳ میلیون تومان بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس