کد خبر 1396793
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
ربات شیائومی

ربات چهار پای CyberDog شیائومی در سال گذشته ساخته شده و می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد.

به گزارش مشرق، شرکت شیائومی سال گذشته برای اولین بار ربات چهار پای CyberDog خود را در چین معرفی کرد. براساس گزارش‌ها این ربات متن باز است یعنی توسعه‌دهندگان می‌توانند کارکردهای مختلف برای آن تعریف کنند.

شیائومی قصد دارد برای هشتمین سالگرد خود در فروشگاه‌های Mi Home هند این ربات را به نمایش بگذارد. ربات CyberDog اولین تلاش شیائومی در بخش رباتیک و نقطه اوج تلاش‌های تحقیقاتی این شرکت است.

رونمایی شیائومی از ربات CyberDog +عکس

گفته شده، این ربات توسط ابررایانه Jetson Xavier NX AI برای سیستم‌های Embedded Edge پشتیبانی می‌شود و ظرفیت ذخیره سازی SSD آن ۱۲۸ گیگابایت است. ربات سایبر داگ ۱۱ سنسور با دقت بالا دارد که  بازخورد فوری ارائه می‌دهند و به آن کمک می‌کنند تا در زمین به راحتی حرکت کند. ربات سایبر داگ چابک است و به راحتی با زمین‌های پیچیده سازگار می‌شود. 

رونمایی شیائومی از ربات CyberDog +عکس

سایبر داگ با فناوری تصویربرداری گوشی هوشمند شیائومی ارائه می‌شود که به آن امکان می‌دهد به طور هوشمندانه محیط خود را درک کند. دوربین‌های مکمل آن شامل حسگرهای تعاملی هوش مصنوعی، دوربین‌های چشم ماهی با زاویه دید فوق‌العاده دوچشمی و یک ماژول عمق اینتل است. CyberDog را می‌توان با استفاده از الگوریتم بینایی کامپیوتری خود آموزش داد.

رونمایی شیائومی از ربات CyberDog +عکس

براساس گزارش‌ها، این ربات همچنین دارای ردیابی اشیاء مستقل، وضعیت بدن انسان، تشخیص چهره، اجتناب از موانع و SLAM است. CyberDog می‌تواند با استفاده از اطلاعات بلادرنگ محیط اطراف خود را به طور ماهرانه تجزیه و تحلیل و حرکت کند. این یعنی می‌تواند نقشه‌های ناوبری ایجاد کند و مقصد خود را ترسیم و در عین حال از موانع اجتناب کند.

رونمایی شیائومی از ربات CyberDog +عکس

توسعه دهندگان می‌توانند از طریق پورت‌های USB و HDMI آن را سفارشی کنند. افزونه‌ها و عملکردهای سخت افزاری و نرم افزاری با چنین گشایشی امکان پذیر است. این ربات با موتورهای سرو شیائومی کالیبره شده و می‌تواند اقدامات پیچیده‌ای مانند برگشت به عقب انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 2
    باز هم یک موفقیت دیگر در دزدی فناوری برای کشور دوست و همسایه چین که تا بن دندان توسط مافیای یهودیان با فناوری آمریکایی مجهز شده. این بار یک کپی احمقانه از سگ بوستون داینامیکس ( boston dynamics dog ) که فناوری آن توسط جهودیان موذی به چین داده شده تا انتقال قدرت کثیف رو انجام بدهند.
    • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      1 0
      صدرصد كپي شده از نمونه اي كه ٥ سال پيش توسط ارتش آمريكا براي حمل كالا و تداركات در دشت و كوه و مناطق صعب العبور ساخته شده بود و داره روي نمونه جديد كار ميكنه كه هم تو خشكي هم روي آب و اينكه از ارتفاع ٣ متري پرش و حركت مبدأ و مقصد اون بدون حضور انسان و با دادهاي جي پي اس است و فقط شبها حركت ميكنه و از فاصله ١٠٠ متري دوست از دشمن تشخيص داده و خودش پنهان ميشه فيلم تست اونو در اينترنت ديدم و براي اين كار از پاي فنري مصنوعي كه براي دونده معلول قهرمان پارالمپك ساخته بودن استفاده شده
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 1
      زیاد فیلم هالیوودی نبین در ضمن اون آمریکای ابر قدرت و صاحب کل تکنولوژی دنیا الان داره آب میشه
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 1
      صهیونیسم جهانی و یهودیان بیشتر در اختیار اربابان آمریکا هستند تا دیگر کشورها و مخصوصا چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس