روسیه موشک های «هارپون» غربی ها در اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک های ضد کشتی «هارپون» تامین شده توسط انگلیس برای ارتش اوکراین، مستقر در سواحل منطقه «اودسا»، هدف حمله نیروی دریایی ارتش روسیه قرار گرفته و نابود شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در آخرین گزارش خود از میزان خسارات و تلفات وارده به طرف اوکراینی اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش این کشور با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه زن، دو تاسیسات موشک ضد کشتی «هارپون» ارتش اوکراین را که در ساحل منطقه «اودسا» در جنوب غربی این کشور مستقر شده بودند، منهدم نماید. این موشک ها توسط انگلیس به اوکراین تحویل داده شده بودند.

همچنین حملات دقیق نیروی هوافضای ارتش روسیه در شهر «کراماتورسک» در منطقه جمهوری خلق دونتسک (DPR) که تحت کنترل کی یف قرار دارد، منجر به نابودی دو پرتابگر سیستم موشکی «توچکا-یو» و بیش از ۱۵۰ نظامی و افسر اوکراینی شد.

علاوه بر این، شش سامانه پرتاب چندگانه راکت «بی ام -۲۱ گراد» و یک انبار مهمات نیز از بین رفتند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود افزود: در نتیجه انهدام مواضع گردان ۱۸۸ تیپ ۱۲۳ دفاع سرزمینی ارتش اوکراین در نزدیکی شهر اوچاکوف در منطقه میکولایف، ۲۹۰ نظامی اوکراینی و ۲۹ واحد تجهیزات زرهی و خودرویی منهدم شدند.

این وزارت خانه تصریح کرد: نیروهای هوافضای روسیه در منطقه شهر نیکولایف، نقطه استقرار موقت تیپ ۲۴۱ دفاع سرزمینی را هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله، بالغ بر ۸۵ نفر پرسنل و ۱۵ قطعه تجهیزات نظامی منهدم شد.

همچنین جنگنده «سوخ و-۳۵» نیروی هوایی ارتش روسیه در یک نبرد هوایی بر فراز منطقه میکولایف یک فروند جنگنده «میگ -۲۹» و یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد.

پدافند هوایی ارتش روسیه نیز در شبانه روز گذشته، یک فروند جنگنده میگ -۲۹ و ۹ فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۳۷ فروند جنگنده، ۱۳۷ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۸۸ فروند پهپاد، ۳۵۳ فروند سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۹۶۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۳۰ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۱۱۲ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۴ هزار و ۷۶ دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس