ایران ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بی اساس انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایرانی به مقصد یمن را رد کرد و گفت: این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح این ادعا علیه ایران را ندارد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده، و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جت‌های جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می‌یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستانها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است.

کنعانی تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، به همین جهت این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    فعلا" آمریکا و اروپا در قضیه ی جنگ اوکراین و روسیه، همچون خر در گِل گیر کرده اند و بهتر هست که انگلیس و فرانسه و آلمان پاشون را از حد و حدود خودشان فراتر نگذارند که با ایران قدرتمند روبه رو خواهند شد.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 1
      بسوز که خوب میسوزی
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      اینجور که معلومه اونی که دود بنفش ازش بلند شده توی غربگدا هستی، آب یخ بدم خدمتتون؟ ؟!!
  • ش. AE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    اولا خوب کاری کرده ایران موشک فرستاده یمن فعلا معاون اول سفیر شون مهمان بچه های اطلاعات سپاه هست ای بنازم به این شاگردان سردار دلها حاج قاسم دوما ایران به هم پیمان های خود ماهی نمی‌ده تور ماهی گیری میده حالا بچرخید تا بچرخیم
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 0
      بخاطر همین گندی که انگلیسی‌ها زدند دارن جوسازی می‌کنند. البته اگر هم داده باشه باعث افتخاره.
  • ابوالفضل GB ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 3
    چجوریه که حرف شما درسته که میگید دستیار سفیر انگلیس جاسوس بوده ولی حرف اونا اشتباه هست اونا درست میگن
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      چه جوریشو به خودت مراجعه کن می فهمی! ان الانسان علی نفسه بصیره!
  • سید فروزان CH ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    واقعا که صلاحیت اخلاقی ندارد این مملکت الکلیها
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    یا منتقم آل محمد یاصاحب الزمان کی می شه بافرماندهی شما و۳۱۳ افسر هوشیار آماده به فرمان انتقام این مسلمان کشی ها را از غربیهای وحشی بگیریم انشاءالله آن روز موعود بزودی محقق خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس