به گزارش مشرق، کاربر توییتری نوشت: ‏بعضیا میخوان از حجاب هیولا بسازن و ربطش بدن به دین اسلام و نظام اسلامی، درحالیکه پوشش کامل بانوان ریشه در تاریخ ایران داره.

این اثر سنگی تخت جمشید مربوط به دوران هخامنشیانه که بانوی هخامنشی رو با پوشش کامل نشون میده.

فرهنگ غلط برهنگی ربطی به ایران و نژاد آریایی نداره...!

فرهنگ غلط برهنگی ربطی به ایران و نژاد آریایی نداره...!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    39 9
    البته برهنگی و بی حجابی ارمغان یونان و روم باستان و البته فرقه ضاله بهاییت است که هر دو هند و اروپایی ( آریایی) محسوب می شوند و البته تصاویر و مجسمه هایشان همه نشان دهنده مردمی بی حیا و برهنه است. ریشه حجاب و پوشش در ادیان الهی و اهل کتاب است که شاحه های مجوس از جمله دین زرتشتی و زروانی هم آثارش را دارند.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      16 5
      حجاب حتی در انگلیس هم بود بی حجابی از شهر هروم آغاز شد وبا آمازون جهانی شد در سرزمین آمریکا به صورت گسترده کار شد واروپایی ها از آن جا با آن ارتباط گرفتند وبا فمنیست وارد ایران شد
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 1
      ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌است که می‌توان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست. منبع : ویل دورانت . تاریخ تمدن ج 2 ص 78
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 2
      نظارت استصوابی در ارائه حجاری ! اگر تصویر کامل بود مشاهده میشد اینها افرادی از اقوام دیگر هستند که برای شاه ایران هدایایی آورده اند. در سکه های هخامنشی نه تنها از حجاب خبری نیست بلکه شاهان زن تاج داشتند. مرد جلوتر بره ای در دست ، شمشیر کوتاه بر کمر و لباس دامن دار ، احتمالا رومی بوده . اگر فرد پشت سرش زن باشد او هم رومیست ربطی به ایران ندارد. پوشش ترفندیست برای اینکه مورد پسند قرار نگرفته کنیز نشود. کاری که در اعصار گوناگون زنان ایرانی هم مجبور به اجرای ترفندهایی بدتر از آن شدند.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 33
    فرهنگ بت پرستی است. یکی داره همبرگر میبره یکی هم بز یا بره دستش است
    • جهودشناس IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      23 31
      تو ایرانی نیستی. این بت پرستی نیست بلکه هنر تمدنی و فرهنگی و هویتی ماست. اون چرخیدن به دور یک سنگ سیاه به مدت .... سال هستش که فرهنگ بت پرستی است.
    • به جهود IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      18 12
      جهود نه چندان محترم، اولا هویت فرعون هم بت پرستی بود. هر کسی رسوم احمقانه و خرافی را به نام هویت معرفی می کند از جنس فرعون است که به مردم مصر گفت موسی و هارون علیهما السلام آمده اند تا فرهنگ و هویت شما را نابود کنند (سوره طه آیه 63). ثانیا دین اول مردم زمان هخامنشیان مهرپرستی بود. پرستش بتی به نام میترا و البته خدایان کوچکتر از او. برایش گاو قربانی می کردند. بعدا هم که دین زرتشتی فراگیر شد و مهرپرستی توسط ساسانیان ممنوع و بتخانه هایشان ویران شد، هنوز دین چندخدایی بود. هنوز تصویر بت اهورامزدا در نقش رستم فارس هست که دارد به اردشیر اول ساسانی تاج می دهد. یک مرد با ریش و موی بلند. برو ببین آن فرهنگ و خدا را! ثالثا اینکه جهود نژاد پرست دشمنی ابدی با اسلام دارند چیز عجیبی نیست. اما اینکه تا آن حد مخاطب خود را ابله فرض کنند که سنگ نشان ساده ای که هیچ تجسمی و قیافه ای ندارد را بت می نامند، برای آن است که خود خیلی ابله تشریف دارند.
    • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      دوستان درباره همه این موضوعات باید موردی بحث و تحقیق بشه ولی در هر صورت نتیجه میگیریم برهنگی و برهنه گرایی فرهنگ ما نیست
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 9
    حرف این شخص که توئیت زده که حجاب یک امر لازم و صحیح در طول دوران های تاریخ و حال حاضر بوده و هست شکی نیست، اما بدون آگاهی و علم لطفاً توئیت نزنید! این شخص و فرد جلویی که در جنب پله‌های تخت جمشید حجاری شدند، ایرانی و هخامنشی نیستند بلکه از اتباع خارجی تحت قلمرو هخامنشیان هستند که در حال آوردن هدایا به پایتخت آیینی هخامنشیان در زمان نوروز هستند!
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 4
      چه ربطی داشت؟ اولا حجاب در تمام ادیان و در ایران قدیم بوده و مهمان هم از تمام سراسر ایران بزرگ می آمدن و از جاهای دیگر و ملل دوست هم می آمده اند و همانطور که الان ملل غریبه موقع آمدن باید حجاب داشته باشند آن زمان هم اینطور بوده
    • FR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 1
      داداش مساله اینجاست که اون یارو اصلا زن نیست، طرف مَرده نه زن
  • امیرحسام IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 3
    ضمناً در الواح و مهرهای هخامنشی که از خزانه تخت جمشید به دست آمده الواح و مهرهای متعددی وجود دارد که در نقش‌های حک شده در آن‌ها شاهزاده‌ها و مستخدمان را در حالی که حجاب دارند به تصویر کشیده شده است. ضمناً، کوروش تنها یک زن داشته است.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 14
      کوروش زن های زیادی داشته . رسمی و غیر رسمی
    • افتخار AU ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      14 12
      تمام پادشاهان ایران تا زمان رضا خان چند زن داشته اند چون تک همسری در تاریخ ایران یک عیب بزرگ بوده لذا اینکه کوروش یک زن داشته ساخته جاعلان باستانگرا در چند دهه اخیر است که بخورد جوانان فارغ از مطالعه داده اند. حرمسرای خسرو پرویز یزدگرد سوم در کتب تاریخ متعدد نوشته شده و کشت و کشتار فرزندان شاهان هخامنشی از زنان متعدد برای ادعای شاهی بسیار در تاریخ مشهود است. ایران عزیز فرهنگی غنی دارد و نیازبه جعلیات باستانکراها ندارد تا رسومات مرسوم ازمنه باستان باب میل رسومات و سنت های حالیه بکند چون چنین جعلیات براحتی قابل نسخ هستند و لذا بی ارزش .
  • سوسان IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 20
    عاریائی(آرامیان ) و خاخام منشیان صاحب اصلی تاریخ ایران نبودند تاریخ ایران و فرهنگ اصلی ایران در هلنیسم و الکساندریا و آنتیوخیا و بای آتادیس و میثراداتیس و تاماریس و ولکاسس و خاراکس بود چار تاریخ پارتیان و سلوکیان رو به نفع آرامیان تحریف میکنید اینها کم جنایت کردند؟
    • خطاب به سوسان IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      20 9
      لطفا چرت و پرت نگو اینهایی که گفتی خودت هم نمیدونی معنیش چیه تاریخ ایران زمین مورد احترام ایرانیان است
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      6 4
      آرامی واقعا نمیدونم چه ربطی به آریایی داره حداقل میگفتی عیلامی . در هر صورت نویسنده این مطلب رو در پاسخ به باستان گرایان ( بخوانید غرب گرایان ) نوشته که اصالت خودشون رو گم نکنن .
    • به سوسان پان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      13 7
      سوسان از رسم موغولستان چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟((مغولان را می توان از جمله خرافاتی‌ترین اقوام جهان دانست؛ هر لحظه از زندگی را با انواع خرافات می زیستند. روبرک می‌نویسد: "مغول‌ها به جز جادوگری و غیب گویی، دینی ندارند" به همین جهت از سحر و جادو به شدت می ترسیدند و به قول رشیدالدین فضل الله "مغول سحر را به غایت منکر می شدند و جادوگران را نماینده شیطان می دانستند و هر گاه معلوم می شد که کسی به سحر و جادو متوسل شده است بی محابا و بی تامل به قتلش می رسانیدند. تعداد کسانی که با جن وپری در ارتباط بودند در مغولستان، ترکستان شرقی و به تاثیر آن تا منطقه ماورالنهر، بسیار زیاد بود . مخصوصا زنان که به قول جوینی " دعوی پری داری " می کردند، که در ارتباط با اجنه به شفای بیماران، غلبه بر دشمن و حل سایر مسائل می پرداختند. امراض به کمک اجنه و خواندن اوراد، افسون، دودکردن، بخور و به نوا در آوردن آلات موسیقی برای دور کردن شیاطین، استفاده می‌کردند. در این بخش بیشتر روحانیون این اعمال را انجام می دادند. به اصطلاح خودشان درد و رنج را در کاسه‌ای چوبین می‌شستند و از بدن بیمار بیرون می کشیدند. یکی دیگر از اشتغالات مغولان، مراجعه به باطل کنندگان سحر بود که از آنها می خواستند تا شر شیاطین را از سر خود وخاندان و قبیله شان دفع کنند. مغولان یکی دیگر از خرافاتشان به سعد و نحس بودن در امور اوقات اعتقاد داشتند و در هر کاری با جادوگران قبیله مشورت می کردند . آنها هم از طریق ستاره شناسی این اعمال را انجام می داند چون عقیده داشتند که همه افعال بشری تحت تاثیر ستارگان است ؛ حتی مدت سلطنت خانها را هم ستارگان تعیین می کردند به همین دلیل ستارشناسی و ستاره شناسان از مقام و منزلتی خاص بهره مند بودند . نزد مغولان جادوگرانی هم وجود داشتند که به نظر مغولان علاوه بر ابطال سحر می توانستند برف و باران و طوفان مصنوعی ایجاد کنند این هنر را که نوعی خرافات و یا ساحری است را " یای" و "جدامشیی" می خواندند. در جبهه های جنگ هرگاه علامت شکست به وجود می آمد، جادوگران دست به کار می شدند و طلب باران می کردند، طوفان به راه می انداختند و دشمن را مجبور به عقب نشینی می کردند. در جنگهای ایران نیز چندین بار به این جادو دست زدند. با آنچه که گفته شد در مغولان که با خرافه پرستی و سحر و جادو در ارتباط کامل بودند در بسط گسترش حکومت ))
    • سوسان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 11
      آرامی حرف من نیست یعقوبی و حمدالله مستوفی و مسعودی و بن بلخی نسب کیومرث رو نوشته کیومرث بن امیم بن ولاد بن ارفکشاد بن آرام بن سام بن نوح علیه الاسلام
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 2
    حالا اگر واژه آریا رو بر فرض مثال باور باور کنیم و نگیم ساخته اسلام ستیزان و هدف داران ب رسیدن به مقاصد ، و سواستفاده از افراد ساده ای مثل این شخص، همان یونان و روم ب اصطلاح آریایی ، چقدر برهنه توی مجسمه هاشون دیده میشه،،، بعد این نقش یک مهمان خارجیه ک درحال دادن هدیه به شاه میباشد،،،بعد آدمهای آنزمان اغلب روی سرشان روسری حتی مردان میزدن، و کلا حجاب خاص ادیان ابراهیمی میباشد،، و جدیدا چ سخن احمقانه ای باب شده ک یک حرف حقیمت تلخ بزنی ک با هرجور تحلیل، باعث آچمز کردن و غیر قابل انکار اون مطلب میشه باعث رنجش اسلام ستیزان میشه ، جبهه میگیرن میگم تو ایرانی نیستی،،، پس یکی بادروغ های شیرین شما رو ب جهآلت بکشونه،کلی بزرگ نمایی ،خیال پردازی، توهم، کتابهایی چاپ کنند مثلا بگن دوهزارسال پیش ماها موبایل ، تلویزیون،،،،ساختیم ، اون افراد ساده باورشون میشه و چقدر درود میفرسن، ب این نویسنده، فریبکار، هم خندیده، هم جیب هاش پرشده،،، لابد اصیل ترین هم هست،،، یا علی مدد
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 3
    ایرانی یعنی عفت ... ایرانی اگر عفیف با حیا و نجیب نبود محب اهل بیت نمیشد.
    • حاجی از قم IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 2
      محب اهل بیت بودن خوبه ولی کافی نیست محب اهل بیت دروغ نمیگه تهمت نمیزنه غیبت نمیکنه مال مردم رو چپو نمیکنه به اسم اهل بیت مردم رو به بردگی نمی‌کشه
    • حجت IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 2
      حاجی از تیرانا، اونی که محبه نه دروغ می گه نه تهمت میزنه
  • NL ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 12
    آریایی اف۳۵ میسازد و ترکیه بیرقدار #آذری آریایی است و ترک زبان شده است.
    • فرهاد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      10 3
      غوطه ور در توهمات قومی وقبیله ای .تواز همون پیاده نظام دلخواه اجانبی که بی هیچ مزدی در حال خدمت به مقاصد تفرقه افکنانه بین مسلمانان هستی .
  • NL ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 3
    آیه لا اِکْراهَ فِی الدّین (سوره بقره: ۲۵۶) بخشی از آیة الکرسی است که به مسلمانان توصیه می‌کند، غیرمسلمانان را به پذیرش دین اسلام مجبور نکنند و بر آزادی و اختیار انسان در پذیرش دین تأکید دارد. آیه ۳۱ سوره نور و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. نتیجه اینکه فقط زنانی که ایمان آورده اند ملزم به رعایت حجاب هستند و هیچ زنی را نمی توان به زور وارد دین کرد و سپس ملزم به رعایت حجاب کرد پس حجاب اجباری کاملا باطل و بر خلاف آزادی عقیده انسان هاست والسلام
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      البته دین های الهی نه دین های تحریف شده و تحت سلطه یهود . به شما توصیه می کنم در مورد داشتن حجاب در همه ادیان الهی تحقیق کنی تا بفهمی این تفاسیری که ردیف کردی نظریات شخصی شماست نه برداشت از آیات سوره نور
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      یه تیکه از ایه رو میگی ادامش رو هم بگو در دین اجباری نیست در ادامه ایه یه اما و تذکر داره خودت به خریت نزن فکر نکن همه مثل تو هستن
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 1
      کاملا دروغ می گویی. ظاهرا اسلام را از پیغمبر بهتر می فهمی. اصلا اگر لاکراه فی الدین یعنی اسلام اختیاری است پس چرا منافق مجبور شد ماسک اسلام بزند؟ اگر اختیاری بود چرا حدود شرعی اجرا کرد؟ اصلا چرا فعل امر و دستوری برای حجاب به کار برده است؟ و همینطور سایر احکام شرعی. پس قطعا دارای معنی آیه لااکره فی الدین را تخریف می کنی. کسی که نمی خواهد طبق قوانین اسلام عمل کند حق زندگی در جامعه اسلامی را ندارد. اما البته اگر خواست به کفر پناه ببرد کسی جلویش را نمی گیرد. این است اختیار در دین. تازه مشکل شما با اجبار نیست. چون اتفاقا با هیچ از اجبارها و قوانین ساخته بشر مشکلی ندارید. مشکل شما با خود خدا است که او را شایسته قانونگذاری نمی دانید و می گویید حق دخالت در زندگی انسانها را ندارد.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      متاسفانه سالیان سال ترجمه این آیه را اشتباه وارد اذهان کردند این آیه میخواهد بگوید در دین امر مکره و ناپسندی نیست که خلاف سیره عقلا باشد و دین مطابق فطرت انسان هاست و امری که مغایر بافطرت باشد در دین نیست نه این که اجباری در دین باشد این ترجمه و فهم از آیه شریفه را از چندین عالم فقیه بزرگوار و مفسر بزرگ شنیدم که نسبت به این ترجمه و برداشت غلط تذکر دادند. در ضمن شما فقیه نیستی که اینقدر راحت از آیات و روایات استنباط احکام کنی و اصول و فروع را زیر پا بگذاری مکروه =ناپسند
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 1
      ۱۰:۵۹ حجاب بر اساس قانون کشور هست، همه ملزم به اجرای آن هستند پس مسایل را به هم ربط بی خودی ندهید
  • سینا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 2
    دقیقا ربط داره.
  • سید حسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 2
    کجای این اثر مربوط به بانوی ایرانی هسن
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 16
    خاخامنشیان تفاله های یهوداندکه درموردشون بزرگنمایی ها شده. جنایات کوروش در کتاب گزنفون رو سرچ کنید. خبرش تو خبرگزاری رسمی است. سلطنت طلبان بی مخ و حقه باز از همین کتاب مطالبی را در وصف کوروش پیدا کرده اند و در بوق و کرنا می دمند اما به جنایات بیشمارش در همین کتاب چشمشان را می بندند. تفاله های رضاخان قلدر
    • DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      13 2
      پان تورچ ابله حکومت کوروش سلطنتی نبود بلکه امپراطوری پادشاهی بود با حفظ آداب و رسوم محلی مثلا زنان بختیاری هنوز هم پوشش محلی و سربند و روسری را حفظ کردند و ربطی به پوشش وهابیها و عثمانی ها ندارد. وهابی ها و عثمانی ها یعنی ترکیه و عربستان یعنی اردوعان و بن سلمان نوکران آمریکا و اسرائیل.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 1
      حخامنشیان چرخ را اختراع کردند .هواپیما هم از ایده هخامنشیان است که در جنگ جهانی دوم یه مشت کره خر ازش استفاده کردند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 4
    به خاطر تلاش های حضرت زرتشت بود ایران باستان یکتاپرست و محجبه بودند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 26
    ذات از تربیت مهمتر و برتر است ذات پارسی شیطان پرستی و زنازادگی است.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      12 2
      ذات شما احتمالا گرايش به اينها دارد ايضا احتمالا وهابي هستي
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 1
      شهادت دروغ به زیان دیگران نده . ده فرمان . ده فرمان هنوز باطل نشده. اگر کسی گفت باطل شده باور نکن
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 53
    به هر دری بزنید، نسل مُدرن قرن جدید قانون تحمیلی پوشش اجباری را قبول ندارند. قانون حجاب باید اصلاح شود و نوع پوشش هم باید اختیاری شود. به نام دین اسلام و تاریخ ایرانی که توسط یونانی ها نوشته شده نباید مردم را مجبور به انجام کاری کرد.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 8
    آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست درزمان رضاخان پالان مفهوم آریایی جهت اهداف سیاسی و فاشیستی بکار رفت
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 9
    آریایی بيشتر شبيه توهمات وشعار هست تا واقعيت....آریایی خوراک افعانی پرستان وفاشیست ها هست ..ملتی هستیم توهمات وشعار دوست داریم ....جربان انحرافي و فاشیستی ایرانشهری ها استاد توهمات وشعار استاد اسطوره سازی استاد تحريف وجعل تاریخ استاد تاریخ نویسی استاد سانسور تاریخ واقعی هستند مبنای تاریخی جريان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه هست شاهنامه ای تخیلات وداستان ساختگی فردوسي هست افسانه هست
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      محمد علی کلی یا کاسیوس کلی هم اریایی نیست ولی ۱۰۰ تا اریایی را تو جیبش میزاره در معنویت و انسانیت . از این نمونه ها زیاد هستند یعنی کم نیستند . یک خواننده سیاهپوست امریکایی ممکن است بسی بالا تر از یک عالم ربانی باشد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 2
    از ادبیات_فاخر زبان پارسی ایرانی آریایی گويند: روزی، زنی كه يتيم دار بود به نزد قائم_مقام، صاحب كتاب منشئآت و وزير محمد شاه آمد و گفت: زنی هستم كه يتيم دارم و غذا برای فرزندان يتيم خويش مي‌خواهم. قائم مقام نام او را پرسيد و آن زن گفت: نامم «مرجمك» است.(مرجمك در ترکی به معنی عدس است) قائم مقام، قلم به دست گرفت و نگاشت: انباردار : *ارزنی آمد مرجمك نام، گندمگون، ماش فرستاديم نخود آمد برنجش دهيد كه برنج است.* به این معنے که : اگر زنی گندم گون پیش شما آمد که نامش مرجمک بود ، خود سر نیامده بلکه ما فرستادیم ، به او برنج دهید که در سختی و تنگ دستی است . همان گونه كه می بينيد در اين عبارت از نام شش قلم حبوبات ( ارزن، مرجمک، گندم، ماش، نخود، برنج ) #ایجاز گونه استفاده شده و هر یک در معنای ديگری . چقدر لذت بخش هست مطالعه و کاوش در ادبیات غنی کشورمان 💐 ارزنی آمد ( اگر زنی آمد) ماش فرستادیم (ما او را نزد شما فرستادیم ) نخود آمد ( خودسر نیامد) برنج است ( درسختی وتنگدستی است ) گندمگون (به رنگ گندمگون ) مرجمک ( کوفته دال عدس ) دوباره بخوان *ارزنی آمد مرجمك نام، گندمگون، ماش فرستاديم نخود آمد برنجش دهيد كه برنج است.*
    • جهودشناس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 2
      عالی بود کیف کردم. بعدش یک مشت الاغ بی سواد از بادیه‌های وحشی‌خیز آمده‌اند و بدون هیچ پشتوانه‌ای کشور ما را طلب کردند و این فرقه‌ی یهودی را با نام جدید و به زبان عرب به خورد ما دادند. تفو بر تو ای چرخ گردان تفو
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 6
    همین که پانترک ها به زبان پارسی پیام می دهند بسیار لذت بخش هست.
  • محمود IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 3
    یادتان باشد زمانی که اعراب به ایران حمله و به تصرفات اعراب اضافه شد.زنان ایرانی و حکومتی روپوش چند لایه صورت داشتند.یعنی عفاف برای انها مهم بوده حالا یک عده ناگاه در جامعه دم از هخامنشیان و حکومت انها میزند و علامت و نشانهای آنها را به سر میکنند.اما بی حجاب. یا با پوشش بد در مجامع ظاهر میشند.این چه صیغه ای است خدا میداند
  • محمود IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 2
    حضرت زرتشت همواره بررعایت حجاب تاکید میکرد و میگفت کسانی که حجاب رعایت نمیکنند دشمن خداوند هسند
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 1
      البته در تاریخ دین مسیحیت یا یهود نیز حجاب رعایت میکردند
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      هر که را بخواهد میبخشد ، و هرکه را بخواهد عذاب میکند . بالا تر از حضرت زرتشت است
  • مریم IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    برهنگی وبی حجابی ربطی به فرهنگ ایران نداره زنان و مردان ایرانی در زمانهای گذشته از نظر پوشش ولباس کاملا پوشیده بودن و شهرهای مختلف ایران باتوجه به قومیتهای مختلف لباس بومی و محلی می‌پوشیدند که همه با حجاب بوده زمان رضاخان کشف حجاب شده به زور چادر زنها رو دراوردن ولباس غربی پوشیدن وتاقبل از انقلاب شهرهای بزرگ از نظر پوشش بی حجاب بودن مگه بی حجابی نشانه تمدنه ازیک تا حالا پوشش مانع پیشرفت شده
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 1
    کاری به موضوع ندارم ولی این تصاویر زن نیستند بلکه مرد هست که ردا بر سر دارن.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 1
    این سنگ نگاره مرد هست،یکم تصویر را بزرگ کنید سبیل هاش را هم می تونید تشخیص بدین . اینا سفیران بخش های تحت سیطره هخامنشیان بودند که برای ادای احترام پیشکش آوردن . نمی دونم چرا برخی بدون اطلاعات کافی یک عکسی را میزارن و نظری بی ربط در موردش مینویسند . هر گردی که گردو نیست . مجسمه یا سنگ نگاره های نقش زن بسیار معدودی از دوران پیش از اسلام باقی مونده که البته همون چند مورد هم نشان از پوشیده بودن آنها دارد ولی این سنگ نگاره که عکسش را گذاشتند و مربوط به تخت جمشید هست مرد است نه زن .
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    این تصویر مربوط است به افراد آشپزخانه شاهنشاهی تخت جمشید که در حال بردن غذا به سمت کاخ شاهنشاهی هستند.
  • TR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 7
    اون موقع ازدواج محارم بین فارس ها بود
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 2
      اون موقه مگه شما تشریف داشتی که انقدر دانایی
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 2
    اینهمه سال علیه آریایی ها همراه گرگ زاده زوزه کشیدین
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    شروع ماجرای قتل عام کامل دو شهر بزرگ ایرانی توسط فاحشه یهودی استر با خودداری همسر پادشاه ایران از برداشتن پوشش خود در ملأ عام و طلاق وی توسط شاه و توصیه مشاور وی مرداک که هویت یهودی خود و استر را پنهان کرده بود، بوده است. ماجرای این قتل عام در منابع تاریخی و در تلمود به تفصیل آمده است و یهودیان به آن افتخار کرده و فاحشه جنایتکار یهودی را یکی از پیغمبران خود محسوب می کنند و هر ساله سالگر قتل عام ایرانیان را جشن می گیرند و وقاحت و دروغ و بیشرمی ر به جایی رسانده بودند که رادیو اسرائیل تا جایی پیش رفته بود که سعی داشتندکه جشن نوروز ایرانیان را همان جشن قتل عام ایرانیان باستان توسط فاحشه یهودی جا بزنند و یکی کنند.
  • عماد FR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    تنها تصویر سنگی که از زن در تخت جمشید دیده می شود تصویر زنی پوشیده لباس و باردار می باشد که بر روی میخ چرخ ارابه ای دیده می شود و می توان برداشت کرد که چُنان نقش یک میخ استواری زندگی از وجود زن است و باید دانست که واژه زن و نیز زندگی در زبان فارسی همریشه اند و برخلاف بیشتر تمدن ها از دیرباز هم زنان و هم مردان در ایران پوشش کامل می داشته اند.
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    درتمام ادیان الهی اصل حجاب واجب بوده و تمام موحدان باحجاب بودند واگر ایرانیان باستان باحجاب بودند چون زرتشتی بودن ودستوردینی آنان بوده واگر اروپا عریان بودند مشرک بودندولی اروپاهم پس ازمسبحی شدن ازقرن 4 میلادی به بعد زنان کاملا پوشبده شدندور وسری ولباس بلند بودن ودرتمام نقاشی‌های قدیمی اروپا تاقبل ازقرن 18 که انقلاب صنعتی شد زنان اروپایی باحجاب دیده می‌شوند واین سطح کنونی عریانی غربی هم ریشه در دورشدن ازمسیحیت ویهودی داردکه ازقرن 19 بخاطر صنعت فاسد سینما شدت گرفت زنان ایرانی ازباستان محجبترین ملت جهان بودن جوری که ویل دورانت بزرگترین مورخ آمریکای می‌گوید حجاب اساسا ازایران به ملت‌های دیگر سرایت کرد واعراب چادرراازایرانیان یاد گرفتند وبی حجابی اخیرزنان ایرانی ریشه درسرگردانی نسل جدید درفضای مجازی وتبلیغ های سازمان یافته سلبریتیهای بیسواد غربگدا ونیز ورزشکاران فاسد ماموریت تبلیغ بی حجابی راخوب انجام دادند نیز تبلیغ هدفمند وبابرنانه ماهواره‌ای عبری بهایی لندنی فارسی زبان ونیز اینستاواینترنت والوده شدن زنان به مفاسد اخلاقی ودوری ازواجبات دینی دارد ونیز مقداری هم سیاسی است پس چاره آن هم کارفرهنگی وهم سیاسی اوامنیتی است ونباید انرارها کرد وگرنه بنیان خانواده درایران مثل غرب ازهم می‌پاشد.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    هرچه را بخواهد اثبات میکند ، وهرچه را بخواهد باطل میکند .
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    شیطان و پیروان حلقه به گوشش سعی دارند مردم را به فساد و بی بند وباری بکشانند
  • فاطمه IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تو هر کشوری یه قانون های سخت خودش داره تو ایران می بایست برا حجاب اجرا کنن
  • Araz IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    تصویر نشان داده شده حتی زن نیست مردی در پوشش مغ و کپی شده از تمدن ماننا ها میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس