داعش

در میان زنان فرانسوی عضو داعش که از سوریه به این کشور بازگردانده شده‌اند چهره پیشقراول این زنان نیز دیده شده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه (دیروز/ ۱۴ تیرماه) اعلام کرد که ۳۵ کودک و ۱۶ زن را که همسران اعضای گروهک تروریستی داعش بوده‌اند، از سوریه به فرانسه بازگردانده است.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، در میان زنان بازگردانده شده به فرانسه، مشهورترین زن فرانسوی ملحق شده به داعش یعنی «امیلی کونیگ» نیز دیده می‌شود؛ کسی که در سال ۲۰۱۲ به داعش پیوسته بود.

در ادامه این گزارش آمده، کونیک به محض ورود به فرانسه به حکم قاضی ضد تروریسم، به اتهام عضویت در گروه تروریستی بازداشت شده است.

 با خطرناک‌ترین زن فرانسوی عضو داعش آشنا شوید+عکس

القدس العربی افزود، امیلی دختر یک ژاندارم فرانسوی از اولین زنان فرانسوی بود که به داعش پیوست و به حمله به اهداف مشخص در غرب از جمله سازمان‌های فرانسوی و همسران سربازان فرانسوی مستقر در مالی فرا می‌خواند. وی در عضوگیری برای داعش فعال بود و مرتبا در ویدئوهای تبلیغاتی این گروهک ظاهر می‌شد.

سازمان ملل در دسامبر ۲۰۱۴  امیلی کونیگ را در لیست سیاه خطرناک‌ترین تروریست‌ها وارد کرد و دستور بازداشت بین‌المللی وی صادر شد. یک سال پس از آن هم  دستگاه اطلاعاتی آمریکا وی را تحت تعقیب‌ترین زن فرانسوی داعشی دانست.

با سقوط داعش در سال ۲۰۱۷، وی به دست نیروهای کُرد (تحت حمایت آمریکا) بازداشت و در اردوگاه «روج» در شمال سوریه زندانی شد.

بر اساس گزارش مذکور، وی سال‌ها قبل از پیوستن به داعش و در پی آشنایی با همسر اول جزائری‌الاصل خود به اسلام گرویده بود. پس از آن شروع به یادگیری زبان عربی کرده، نام خود را «سمرا» نامیده و حجاب به سر کرده بود. افراط‌ گری وی از زمان پیوستن به گروهی افراطی تحت عنوان « Forsane Alizza » در شهر نانت فرانسه آغاز شد؛ گروهی که بعدها منحل شد.

 با خطرناک‌ترین زن فرانسوی عضو داعش آشنا شوید+عکس

در بهار ۲۰۱۲ که به دادگاه فرا خوانده شد از برداشتن حجاب خود خودداری و با یک نیروی امنیتی مشاجره کرد؛ از این اتفاق تصویربرداری و آن را در یوتیوپ منتشر کرد. در همین حین دو کودکش را در فرانسه رها و برای پیوستن به داعش راهی سوریه شد.

وی مادر پنج کودک است که سه نفر آنها در سوریه به دنیا آمده‌اند و در اوایل ۲۰۲۱ به فرانسه بازگردانده شدند. امیلی در مصاحبه با فرانس پرس در آوریل ۲۰۲۱ در اردوگاه روج گفت که می‌خواهد به فرانسه بازگردد.

 با خطرناک‌ترین زن فرانسوی عضو داعش آشنا شوید+عکس

کونیگ در آخرین تماس تلفنی خود در هفته گذشته اعلام کرد که در این اردوگاه تهدید به قتل شده است. امروز موکل وی گفت که وی قصد همکاری کامل با عدالت فرانسه را دارد و می‌داند که امیلی دلیل رنج بسیاری برای خانواده‌اش شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    19 0
    از جنت رفتن منصرف شده!
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 2
      متاسفانه هدف همینه سرویس های اطلاعاتی غربی برای بدنام کردن اسلام گروه های تروریستی رو ایجاد میکنن و بعد یک زن تروریست روانپریش افسرده پشیمان رو به عنوان ماحصل تربیت و تفکر اسلامی جلوی دنیا به نمایش میذارن چه بسا خود این شخص نیز از افسران امنیتی فرانسه باشه و مردم دنیا غافل از اینکه این زن عامل قتل هزاران مسلمان شده و امروز به عنوان نماد یک انسان مسلمان (نه قاتل مسلمانان) معرفی میشه
  • IQ ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    16 3
    اینها رو باید تو همان بیابان‌های عراق و سوریه میکردن زیر خاک و گل تا دست این جماعت اروپایی دیگه بهشون نرسه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    کتاب گزینه های سخت کلینتون طرح اوردن کجابیایند اسلحه وحقوق طرح کاخ سفیدبود واسنادسیا هم تاییدمیکند
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 0
    لعنت خدا بر همه ی ایجادکنندگان گروهک های تروریستی از منافقین خونخوار رجوی تا داعش وحامیان وعلاقمندانشان،إن شا ءالله
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 13
      لعنت خدا به هر جانور متدین نمایی که به زور دین رو به دیگران تحمیل می کنه و دیگران رو به خاطر حق الله کردنی که فقط به خود اون اشخاص و خدا مربوط میشه مورد آزار و اذیت و بازخواست قرار میده. ننگ بر مسلمان نماهایی که با ظلم و ستم مبارزه نمی کنن و در برابر حق الناس قد علم نمی کنن ولی مثل لاشخور در زندگی شخصی و خصوصی دیگران سرک میکشن و دیگران رو به خاطر ارتکاب حق الله که یه مسئله ی کاملا شخصی و خصوصیه ( مثل رعابت حجاب* ) مورد آزار قرار میدن. کسی که دیگران رو به خاطر حق الله کردن مجازات می کنه، دقیقا یه داعشی و خوارجه .
    • DK ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      کدوم احمقی گفته که حجاب یه مساله شخصیه؟! متدین نما نیستی
  • ح ن IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 1
    اینا را باید قطعه قطعه کرد.
  • نیما IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    صحیح
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    اساسا هیکلش از دروغ ساخته شده
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    دلم به حال اون بچه هات می سوزه که تاوان گناه تو رو پس میدن وگرنه خودت برو به جهنم
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    خسته نباشی دلاور شوشوت کجاست دلاور
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    یک عده از کشتن لذت میبرند میگیردندبراش توجیه پیدا میکنند
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌. ______ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بسته است_____سد ایسیلو‌‌ نباید باشد____اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    کامیون کامیون‌اسلحه از ترکیه‌برای داعش فرستاده شد.
  • DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    امیلی دختر یک ژاندارم فرانسوی از اولین زنان فرانسوی بود که به داعش پیوست و به حمله به اهداف مشخص در غرب از جمله سازمان‌های فرانسوی و همسران سربازان فرانسوی مستقر در مالی فرا می‌خواند. وی در عضوگیری برای داعش فعال بود و مرتبا در ویدئوهای تبلیغاتی این گروهک ظاهر می‌شد. سازمان ملل در دسامبر ۲۰۱۴ امیلی کونیگ را در لیست سیاه خطرناک‌ترین تروریست‌ها وارد کرد و دستور بازداشت بین‌المللی وی صادر شد. یک سال پس از آن هم دستگاه اطلاعاتی آمریکا وی را تحت تعقیب‌ترین زن فرانسوی داعشی دانست.// او خطرناکترین جنایتکار و آدمکش بود و اگر فرصت میکرد یک میلیون مردم عراق را میکشت و ۲ میلیون مردم افغانستان را کشته و زخمی میکرد و در دهها کشور کودتای نظامی میکرد و میلیارد میلیارد اسلحه میفروخت تازه کشورها را هم تحریم مبکرد ملعون خبیس داعشی بگیرید اعدامش کنید پدر سوخته را .آشغال ادای امریکا را میخواد در بیاره روشون بدهی بمب اتم هم درست میکنند جنایتکارهای پلید. البته این دهها میلیون آدمکشی توسط امریکایی ها به حساب تروریستی نمیاد ها اشتباه نشه چون تروریست کسیه که کم آدم بکشه نه زیاد ولی تعدادش که زیاد بشه اسمش میشه جنگ و خلاف نیست عادیه‌جریمه هم نداره. فرش قرمز هم برات پهن میکنند هرجا بری .
  • سلیم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    را باید عین تروریست های هم سلف گردن زد و جسدش را جلو کفتارها انداخت
  • هوشنگ IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    ایران تاوان فراوانی برای امنیت مرزهایش پس داده است خونها و رنج ها و زحمت ها کشیدن حقیقتا تامین امنیت رنج و زحمت فراوانی می طلبد چیزی شبیه شکنجه دائمی است ما دشمنان فراوانی داریم از شرق تا غرب مضاعف بر این دور تا دور کشورمان همسایگان به ظاهر دوست در باطن دشمن داریم. غم و اندوه برای تامین امنیت کشور دائمی است
  • نیما IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    ۱۷۳۵ جنت که چه عرض کنم از جهنم رفتن پشیمان شدا
  • نیما IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    جهنم رفتن
  • CA ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    حیف که نادانسته به اسلام کاغذی التقاتی ساخته و پرو بال داده توسط عمال سعودی انگلیس صهیونیست رو آورد و مسیر رو غلط رفت. میتونست جای خیلی بهتری باشه اگه مطالعه علمی و تاریخی داشت جای احساساتی عمل کردن.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      شکی نیست که اسلام دین خداست !
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    الان اسلام رو ازش گرفتن؟
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    داعشیاداور وحشی‌گری های صدر اسلام
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    باورش سخته! که اینا خودشون رفتن اونجا پیش داعش! رژیم فرانسه کثیف ترین ادم ها رو تربیت میکنه. اینکه خود فرانسه فرستاده باشه،با واقعیت و ذات رژیم ها فرانسه و غرب بسیار همخوانی دارد! و تاریخ جنگ جهانی نیز مهر تایید ان است!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    چون به منافع فرانسه ضربه میزده موردتعقیب ومنفورشده اگه درجهت همون خواست اروپاییا وامریکاکه ضربه به اسلام وکشورهایی مثل مالی که فرانسه داره خون اونهارومیمکه میبودمدال لژیون دونورم بهش میدادن درمودکشورمالی که کارش درست بودفرانسویهای جنایتکارهنوزم خوی توسعه طلبانه واستثماریشون رودرافریقا دارن وجودهمچین افرادی براکشورای اروپایی لازمه که لااقل ازیه چیزی ویه کسایی بترسن چون خودشون ایناروعلم میکنن حداقل یه ترکشش هم بخودشون بخوره پدرسوخته ها
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    چون به منافع فرانسه ضربه میزده موردتعقیب ومنفورشده اگه درجهت همون خواست اروپاییا وامریکاکه ضربه به اسلام وکشورهایی مثل مالی که فرانسه داره خون اونهارومیمکه میبودمدال لژیون دونورم بهش میدادن درمودکشورمالی که کارش درست بودفرانسویهای جنایتکارهنوزم خوی توسعه طلبانه واستثماریشون رودرافریقا دارن وجودهمچین افرادی براکشورای اروپایی لازمه که لااقل ازیه چیزی ویه کسایی بترسن چون خودشون ایناروعلم میکنن حداقل یه ترکشش هم بخودشون بخوره پدرسوخته ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس