کد خبر 1395963
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
روسیه

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه شهر اسلوویانسک در استان دونتسک هدف بعدی نبرد در دونباس خواهد بود، گفت روسیه کنترل خود بر لوهانسک را مستحکم کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه گزارشات اطلاعاتی روزانه وزارت دفاع انگلیس از وضعیت نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه دونباس، لندن هدف بعدی این جنگ را توضیح داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: «روسیه در حال تحکیم کنترل خود بر لیسیچانسک و استان لوهانسک است. در شمال [دونباس]، اکثر واحدهای موجود باقیمانده از گروه‌های نیروهای شرقی و غربی روسی، به محور ایزیوم اختصاص پیدا کرده‌اند».

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: اوکراین نقطه آغازین روسیه برای حمله به اروپاست

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه اذعان شده است: «طی هفته گذشته، نیروهای روسی احتمالاً تا ۵ کیلومتر دیگر در جاده اصلی ای-۴۰ در شهر ایزیوم پیشروی کرده‌اند، با اینکه نیروهای اوکراینی سعی در مقاومت در این منطقه داشتند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «نیروهای روسیه از گروه‌های نیروهای شرقی و غربی، احتمالاً اکنون در حدود ۱۶ کیلومتری شمال شهر اسلوفیانسک در استان دونتسک هستند».

در پایان این گزارش نظامی آمده است: «با توجه به اینکه اسلوفیانسک نیز از سوی گروه‌های مرکزی و جنوبی روسیه در معرض تهدید قرار دارد، این احتمال واقعی وجود دارد که نبرد برای این شهر، رقابت کلیدی بعدی در مبارزه برای دونباس باشد».

پیش از این، اطلاعات ارتش انگلیس با بیان اینکه نبرد داخل استان لوهانسک با پیشرفت روسیه تشدید شده، گفته بود روسیه بعد از استان لوهانسک، سراغ تصرف استان دونتسک می‌رود.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به نظامیان کشورش دستور داد تا دامنه حملات  را به عمق منطقه دونباس در شرق اوکراین بکشانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 2
    به حول قوه الهی روسیه پیروز میدان نبرد خواهد بود.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      4 2
      ان شاء الله!
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      3 2
      ان شاء الله!
  • اسماعیل IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 2
    درود برپوتین غرب کش.ان شاالله مترسک زلنسکی رو ادب میکنیم.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      عجب
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بعد از این همه مدت ؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس