کد خبر 1395962
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
گوشی

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro بعضی از ویژگی‌های پرچم‌داران را با قیمتی معقول ارائه می‌دهد، اما این ویژگی‌ها برای رقابت با آیفون SE ۲۰۲۲، گلکسی S۲۱ FE و شیائومی ۱۲X کافی نیستند. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro از طراحی ساده و درعین‌حال جذابی بهره می‌برد. بدنه گوشی ترکیبی از پلاستیک و شیشه را در سطح خود دارد؛ پنل پشتی و محافظ صفحه‌نمایش از جنس Gorilla Glass ۵ و فریم گوشی پلاستیکی است. البته این محصول را با بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی نیز می‌توان خریداری کرد. ابعاد گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro ۸ * ۷۶ * ۱۶۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۵ گرم است؛ لبه‌های انحنادار پنل پشتی باعث می‌شود گوشی به راحتی در دست قرار بگیرد. کلیدهای پاور و کنترل صدا در نیمه بالایی سمت راست فریم گوشی قرار گرفته است؛ یک کلید اختصاصی برای فراخوانی Google Assistant نیز در انتهای سمت چپ فریم قرار دارد. گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro از گواهی IP۵۲ برای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب بهره می‌برد.

معرفی گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro +عکس

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل بر اینچ است. نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی را می‌توان از بین سه حالت خودکار، ۱۴۴ و ۶۰ هرتز انتخاب کرد. روشنایی دستی و خودکار نمایشگر گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro به ترتیب به ۵۶۶ و ۸۰۹ نیت می‌رسد. این صفحه‌نمایش قابلیت نمایش رنگ‌هایی به عمق ۱۰ بیت را دارد و از ویدئوهای HDR با استاندارد +HDR۱۰ پشتیبانی می‌کند و کل فضای رنگی وسیع DCI-P۳ را نیز پوشش می‌دهد. گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro از اسپیکر استریو استفاده نکرده است و دستگاه به اسپیکر تک‌کاناله‌ای در لبه پایینی خود اتکا دارد.

دوربین گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو هشت مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از لنزی با فاصله کانونی معادل ۲۴ میلی‌متر و دیافراگم f/۱.۹ استفاده می‌کند و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص PDAF بهره می‌برد.

دوربین فوق‌عریض آن نیز از لنزی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۲ استفاده می‌کند در حالی که دوربین تله‌فوتو دارای لنز پریسکوپی با دیافراگم f/۳.۴ و فاصله کانونی ۱۲۶ میلی‌متر است و به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) نیز مجهز شده است. یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز روی صفحه‌نمایش گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro تعبیه شده است که دارای لنزی با فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۳ است.

سخت‌افزار گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro به تراشه Snapdragon ۸۷۰ مجهز شده است. این تراشه با لیتوگرافی بهبودیافته N۷P به دست TSMC تولید می‌شود و از ترکیب سه کلاستر تک، سه و چهار هسته‌ای با هسته‌های پرقدرت، میانی و کم مصرف به عنوان CPU استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی Snapdragon ۸۷۰ ماژول Adreno ۶۵۰ است که از فرکانس ۶۷۰ مگاهرتز بهره می‌برد. گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro در چهار نسخه با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار شده است. در این محصول از درگاه microSD نیز استفاده نشده است.

نرم‌افزار گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ وارد بازار شده، اما به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را نیز دریافت کرده است. ازآنجاکه شرکت موتورولا اعلام کرده است که این محصول دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت می‌کنند، احتمالاً شاهد انتشار اندروید ۱۳ نیز خواهیم بود.

معرفی گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro +عکس

باتری گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

انرژی مورد نیاز گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که در حالت استفاده روزمره تا ۳۴ ساعت کاربر را همراهی می‌کند. گوشی اقتصادی موتورولا با شارژر سریع ۳۰ واتی به فروش می‌‎رسد، این شارژر قادر است ظرف ۸۰ دقیقه، باتری را به صورت کامل شارژ کند.

مزایای گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

  • شارژدهی
  • نمایشگر ۱۴۴ هرتزی OLED
  • تراشه قدرتمند با عملکرد بسیار پایدار
  • تجربه کاربری

معایب گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

  • اسپیکر تک‌کاناله
  • وجود رقبایی با فریم فلزی
  • گواهی سطح پایین IP۵۲
  • پشتیبانی نرم‌افزاری دو ساله
  • عملکرد دوربین
  • حالت Night محدود به دوربین اصلی

قیمت گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی موتورولا Edge ۲۰ Pro با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و تفاوت رنگ بین ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس